אימוץ מגמת התעופה בבי”ס שפירא בנתניה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



טייסי מונאייר אימצו את תלמידי בית הספר תיכון שפירא הלומדים בתכנית ייחודית – 5 יחידות פיסיקה, מתוכן 2 יחידות בתעופה.


מרכז מגמת הפיסיקה – איציק דויילי, יזם פרוייקט מיוחד בתמיכתו של מנהל בית הספר – שלום עזרן בתיכון שפירא בנתניה. תיכון שפירא הממלכתי-דתי, הממוקם בשכונה בעלת דימוי בעייתי ואוכלוסייה מורכבת, מטפח את כישורי התלמידים כדי להעניק להם הזדמנות לעתיד מבטיח. הפרויקט היחודי הנקרא מטו”ס – מדעים, טכנולוגיה וסביבה – מאפשר לתלמידים להעמיק בלימודי מתמטיקה ופיזיקה מתוגברים, ולצד זה הם משתתפים בשיעורי טיסה בפועל.


IMG_3225SivanFaragphotographercopy


 תלמידי המגמה זכו אף בפרסים בינלאומיים


הפרויקט שהחל לפני 4 שנים הפגיש את התלמידים בין השאר עם נשיא המדינה שמעון פרס, עם נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר, ועם האסטרונאוט טימוטי קרמר, ומפגשים אלה יצרו דיונים מרגשים ומעשירים. תלמידי המגמה זכו אף בפרסים בינלאומיים: בשנת 2010 זכו התלמידות דניאלה אחדות ודוריאן ירחי במדליות כסף וארד בתחרות “צעד ראשון לקראת פרס נובל בפיזיקה” – אליפות הפיסיקה העולמית שנערכה בפולין, בהשתתפותם של מאות תלמידים מ-75 מדינות מרחבי העולם.


לנתב משאבים אלו בצורה מיטבית


איציק דווילי: “בית ספר שפירא בנתניה, מאופיין באוכלוסייה רחבה של עולים חדשים (בעיקר מאתיופיה וכן מצרפת) בשילוב תלמידים ישראלים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. הסטטיסטיקה מראה שיש לילדים כאלה סיכויים גבוהים ליצור מעגל נוסף של ילדים נזקקים ונתמכים, או להיקלע למעגל הפשע במקרה הרע. מעבר למצווה הענקית ותחושת הסיפוק, כל ילד כזה שאנחנו משקיעים בו, אנו נותנים לו נקודת זינוק טובה יותר לחיים ודבר זה משפר את החברה שלנו – כולנו. מה גם שההשקעה אכן נותנת פירות, וניתן לראות שעם השקעה נכונה, גם הילדים האלה יכולים. במהלך השנים, נרתמו גורמים רבים לעזור, בתרומות, על מנת לקדם את התלמידים האלה, וב”ה תמיד ידענו לנתב משאבים אלו בצורה מיטבית.”


sassontiram120312022

פרויקט הדגל


הפרויקט מורכב מ 4 חלקים: החלק הראשון והתיאורטי, הנו לימוד מקצועות המפתח באווירונאוטיקה. בחלק השני התלמידים מחולקים לקבוצות, וכל קבוצה מציבה פרויקט סיום בתחום התמחות (מטאורולוגיה, אווירודינמיקה, מכניקת טיסה, אמצעי ניווט המצויים במטוסים, חיישנים שונים שיורכבו על הטיסן, הטסת הטיסן באופן עצמאי בעזרת מיקרו מעבד שנמצא בתוכו ותוכנן מראש לטוס בגובה קבוע ולטוס בשטח שיועד מראש ע”יGPS ועוד). פרויקט הדגל הינו “מעבדה מעופפת”: בניה של טיסן גדול (מוטת כנף של כ- 2 מטר) שיישא ציוד מדידה וצילום וידאו בזמן אמת. גולת הכותרת תהיה להפוך אותו למזל”ט (מטוס זעיר ללא טייס) ע”י הרכבת ציוד מתקדם כגון מצלמה מתכווננת, חיישנים אלקטרוניים (מדי גובה, מדי זווית) ו-GPS.


לטוס על מטוס ססנה 172 עם מדריך


בחלק השלישי עוברים התלמידים שיעורי טיסה וירטואליים, ובחלק הרביעי והאחרון התלמידים עוברים קורס טייס מזורז של חברת מונאייר בראשות נעמה קיהן בשדה התעופה בהרצליה. מרכז הלימודים הינו משה כרמל, טייס פרטי בהתמחותו. בקורס זה לומדים התלמידים על המערכות השונות במטוס וכיצד מתפעלים אותם. בסוף הקורס זוכים כאמור החניכים לטוס על מטוס ססנה 172 עם מדריך ויכולים לבדוק את יכולות ההטסה שלהם באוויר.


החודש, ביצעו התלמידים טיסת היכרות במונאייר עם המדריך בני שיזף, ומיותר לציין שההתרגשות הייתה גדולה!!!


שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.