החודש לפני כך וכך שנים – חודש ינואר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

שיגור הגשושית של נס”א ניו הורייזונס


ניו הורייזונס. גשושית של נאס”א ששוגרה ב-19 בינואר 2006 כחלק מתוכנית הגבולות החדשים. היא מתוכננת לטוס בקרבת כוכב הלכת הננסי פלוטו וירחיו כארון, ניקס, הידרה, קרברוס וסטיקס. ניו הורייזונס אמורה לשדר משם תמונות ונתונים לכדור הארץ. מחירה הכולל של המשימה נאמד בכ-650 מיליון דולר במהלך 15 שנים. במקור, תוכננה המשימה לחקור את כוכב הלכת האחרון במערכת השמש שנותר לחקור. רק לאחר שיגור הגשושית הוגדר פלוטו ככוכב לכת ננסי על ידי האיגוד האסטרונומי הבינלאומי. משימתה העיקרית היא לאפיין את הגאולוגיות של פלוטו וכארון ולמפות את הרכבי פני השטח שלהם.


הגשושית של נס"א ניו הורייזונס


שיגורה של הגשושית ניו הורייזונס נעשה באמצעות טיל השיגור אטלס 5. הגשושית שוגרה ב- 19 בינואר 2006 בשעה 21:00 שעון ישראל. ב- 28 בפברואר 2007 היא חלפה ליד כוכב הלכת צדק, ונעזרה בכוח המשיכה שלו להאצה. היא הגיעה לקרבת צדק במהירות של 21 ק”מ לשנייה והתרחקה ממנו במהירות של 25 ק”מ לשנייה. האצה זו הביאה לחסכון של שלוש שנים בטיסה לפלוטו. הגשושית תגיע לפלוטו עוד השנה ב-14 ביולי 2015. היא תחלוף ליד פלוטו במרחק של 11,096 ק”מ ובמהירות של 13.78 ק”מ לשנייה וכרבע שעה לאחר מכן תחלוף ליד כארון. הגשושית תשדר נתונים במשך כ- 36 שעות.


ניו הורייזונס נושאת עימה חפצים בעלי ערך תרבותי, כגון דיסק אופטי הכולל 430,000 שמות, דגל ארצות הברית, ומעט מהאפר של מגלה פלוטו, קלייד טומבו (Clyde Tombaugh).


שיגור הגשושית


 הנתונים והמידע לקוחים מאתר ויקיפדיה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.