הטייסים של העתיד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מטוסים מלאים בכלי ניווט אוטומטיים, מכשור מתקדם אשר מתפתח כל הזמן וחידושים טכנולוגיים אשר משפרים את הביצועים של כלי הטיס. אחד החידושים האחרונים העומדים בפני כניסה אל עולם התעופה הוא שדרוגו של הטייס האוטומטי. בתא הטייס יושבים כיום שני אנשים, הטייס וטייס המשנה אך זה עתיד להשתנות בקרוב עם כניסתו של רובוט אל כיסא טייס המשנה.


חברת Aurora Flight Sciences מכשירה בימים אלו דגם חדש של רובוט אשר יישב בתא הטייס ויסייע בהטסת כלי התעופה. החברה כבר ביצעה מספר ניסויים מוצלחים בסימולטורים הבנויים על מטוסי בואינג 737 גדולים ומטוסים קטנים יותר כדוגמת מטוסי צסנה, מטוס דיאמונד דו-מנועי, מסוקי סער צבאיים ומטוסים חד-מנועיים כדוגמת ה – Beaver.


רובוט בתא הטייס


מטרת הטכנולוגיה החדשה היא להציב את הרובוט בתוך מקומו של טייס המשנה בכלי טיס אשר בהם יש מקום לשניים בקוקפיט כדי להפחית את העומס על הטייסים, לשפר יכולות טיסה ולחדד את רמת הבטיחות האווירית. הגירסה המתוכננת כיום מורכבת מערכת זרוע רובוטית מודולרית הניתנת להסרה אשר תקדם את ביצועי האוטומציה ותביא את כלי התעופה לקדמה מרחיקת לכת.


טייס משנה במטוסי בואינג


ערכת הרובוט החדשה כונסה אל מטוסי בואינג 737 מסחריים והראתה הצלחה רבה ביכולות נחיתה אוטומטיות כאשר המטוס עצמו נחת באופן אוטונומי על הקרקע במקרה שבו הטייס הראשי אינו מתפקד. גם במטוסים אחרים בוצעו ניסויים במקרי חירום וגם שם נכנס הרובוט לתפקוד מלא.


הטייסים של העתיד


הראייה העתידית של החברה המייצרת את הרובוטים הללו היא להכניס שימוש מלא של רובוט כטייס משנה ולהמשיך לפתח מערכת שלמה אשר תוציא את הטייס לגמרי מתוך הקוקפיט ובמקומה להציב בינה מלאכותית אשר תפקד על ביצועי המטוס. היתרונות בכך גדולים ומוסיפים ערך מוסף לרמת הבטיחות האווירית אך עתיד זה עודנו רחוק ויש לקחת אלמנטים אחרים חשובים לא פחות כמו פריצות סייבר וביטחון מפני פיגועי טרור שונים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.