המטוסים החדשים – מכוניות מעופפות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

רבות דובר וסופר על סדרת סרטי “בחזרה לעתיד” אשר מתארים את השתלשלות ההמצאות העתידיות של העולם, אבל הרבה לפני כן תוארו מכוניות מעופפות בסרטים. האם מדובר במדע בדיוני או שמא המציאות קרובה יותר לחידוש צי מטוסים חדש אשר יהיה מבוסס על מכוניות מעופפות?


חברת שירותי התחבורה השיתופית “הובר” לוקחת את הרעיון של מכוניות מעופפות אל הצעד הבא. החברה כבר התחילה להכניס אל השוק מוניות ללא נהג אשר מסיעות את לקוחותיהם אל היעד המתבקש. כעת, הובר נכנסת לתחום התעופה במטרה לייצור כלי טיס קטנים, דמויי מכוניות, אשר יעופו ברחבי השמיים ויטיסו אנשים עד לשנת 2020.


כלי תחבורה מעופפים


עבור רבים מאתנו, הרעיון של מכונית מעופפת נרקם עם המחשבה על סרטי מדע בדיוני כמו אוכל גורמה בצורת גלולה, ביגוד עתידני משונה ועוד. אבל, ניתן לראות כבר כיום שינויים ותמורות בתחום טיסות פרטיות עם כניסתם של רחפנים המסוגלים לבצע הזמנות ולהביא אותם ישירות אל בית הלקוח. מכוניות אשר ייכנסו אל שוק כלי התעופה יהיו, בשלב הראשוני, כלי טיס קטנים מאוד אשר יכילו מקום לנוסע אחד כדוגמת הליקופטרים קטנים ועם הזמן התכנון ההנדסי יכלול המרת מכוניות לצורכי תעופה.


בטיחות כלי התעופה


נוסעים רבים ישאלו מהי רמת הבטיחות של כלי הטיס החדשים הללו. ההיסטוריה מלמדת אותנו כי גם כאשר פותחו המטוסים הראשונים הם עברו שינויים רבים עד שהגיעו למצבם הנוכחי. אבל, הקדמה הטכנולוגית של היום אינה מאפשרת מקום לטעויות מאחר וכולם קשורים ומאוגדים בפיקוח ממשלתי אשר דורש עמידה בתנאי בטיחות מחמירים ביותר על ידי מכון בדק. כאשר מדובר במכונית הנוסעת על גבי הכביש, במקרה של תקלה ניתן להאט ולעצור בצד הדרך ובכך למנוע אסון. מכונית מעופפת עלולה ליפול מן השמיים ולהביא למתום של אזרחים רבים בסביבה וזוהי רק אחת הבעיות הבטיחותיות  הקיימות.


המכניקה של כלי טיס שונה במהותה מזו של מכונית רגילה וכאן עולה הצורך גם בהדרכה בטיחותית של בית ספר לטיס אשר יכשיר נהגים/טייסים להפעיל את הכלים הללו. אבל, החברות המפתחות את כלי התעופה החדשים מעצבים אותם כך שהם יהיו פשוטים יותר ממטוס סילון ומורכבים יותר ממכונית רגילה אוטומטית, האפשרות ליהנות מכל העולמות.


מטוסים חדשים מכוניות מעופפות


מהירות בזמן קצר


הימנעות מפקקי הבוקר בדרך אל מקום העבודה היא המטרה הגדולה. כיום, ניתן לראות את מערכת הכבישים הסבוכה וריבוי המכוניות המזהמות אשר גורמים עומסי תנועה בכל מקום. כלי תחבורה מעופפים יוכלו לפתור בעיה זו ולהביא להתייעלות במקומות העבודה כאשר הדרך תתקצר באופן משמעותי. נסיעה אל מקום העבודה אשר תיקח בממוצע חצי שעה תסתכם ב – 8 דקות טיסה בלבד וזאת תוך שמירה על נתיבי אוויר מסומנים מראש אשר ימוקמו מעל אזורי סיכון נמוך שבהם ריכוז האוכלוסייה קטן יותר.


עלויות כספיות עתידיות


כעת לא ניתן לצפות מראש את העלות הכספית של כלי הטיס הללו אבל אפשר לראות את הירידות החדות שחלו בתחום התעופה רק בשנה האחרונה עם כניסתם של חברות תעופה “לואו-קוסט”. כניסתם של החברות האלה הפחיתה באופן משמעותי את מחיר כרטיסי הטיסה, דבר אשר מאפשר לאנשים רבים ליהנות מחופשה וביקור בחו”ל. אך, מדובר כעת על מוניות אוויריות אשר יסיעו נוסעים אל מחוז חפצם ועלות הנסיעה תשתנה בהתאם לנהלים ולכללים של שדות התעופה המקומיים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.