טיפ טיסה – מזג אוויר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



החצבים פורחים, השמיים משחירים, הרוח נושב והגשם מתופף ואפילו הנחליאלי התחיל להסתובב…לא, זה לא עוד שיר של יהורם גאון, זה סימן שהחורף כאן, בפתח, מתדפק. זכור – אמנם החורף עוד רחוק, אך יש להיות מוכנים לקראתו! אל תיקח סיכונים שלא לצורך. בדוק מטאורולוגיה בשדה היעד אפילו אם הכול נראה וורוד (או כחול).


“החזית לא תיכנס עד שאגיע”, “זה רק הסתיו – מה כבר יכול להיות?”, “יש לי G.P.S אי אפשר ללכת לאיבוד”, “חיפה זה פה ליד, בשביל מה ה- A.I.P?”, או “רואים את נתניה וזה יותר מ5 ק”מ”. משפטים מסוג זה הם נפוצים. ישנם כאלה שלא יוכלו לקחת סיכונים יותר בגללם:


  • בדצמבר 1990 זמן קצר אחרי ההמראה מבסיס חיל האוויר התרסקה ססנה כנפית וחמשת אנשי הצוות והנוסעים נהרגו. טרם צאתו חתם הטייס על דף תדריך טיסה, ובו נמסר לו מזג אוויר לא מעודכן – 5/8 עננים בבסיס 10000 רגל ראות טובה. בפועל הראות הייתה כ – 5 ק”מ בלבד, ובגובה נמוך שרר אובך כבד מאד.
  • ביולי (!!!) 74 המריאה ססנה ובו טייס, מדריך, נווט ו3 חניכים לנווט בסיני. כשעה וחצי לאחר ההמראה דיווח הטייס על 8/8 בגובה נמוך ו- 5/8 בגובה – זה היה הדווח האחרון שלו – המטוס פגע בצלע הר עריף א-נקה בגובה 2400 רגל.
  • בפברואר 87 המריאה ססנה להחזיר את הזמרת עופרה חזה לתל אביב. הטייס קיבל תדריך מזג אוויר חלקי ולא מעודכן. כ- 10 דקות לאחר ההמראה הוכרז הבסיס להנחתת מכשירים ולא נאמר דבר לטייס. בבית קמה דווח הטייס על 8/8 עננים ב – 2000 רגל והוא בתוך ענן, בלי קשר עין עם הקרקע. לאחר שהמטוס נסחף ברוח המערבית החזקה, פגע המטוס בקרקע על גב ההר בדרום הר חברון והתהפך. למרבה המזל יצאו הנוסעים בלי פגע.
  • בנובמבר 75 פגע קרנף בפסגת ג’בל הלל כשהוא טס בתוך ענן. המטוס שטס אחריו הבחין בפיצוץ ו – “משך” למעלה וניצל.

וכמובן, ישנו הסיפור של רותי תות או בשמו הנוסף – “רותי והדוכיפת”. סקרנים? מעוניינים לשמוע? אל תלכו רחוק. נחזור עם הסיפור בניוזלטר הבא.


דובי פרי.


טיפ טיסה – המדור הקבוע של דובי, מדריך בחיל האוויר ובמונאייר, טיפים בנושאי תעופה מטייס קרב בדימוס.


tiptisa2
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.