מציאות מדומה בכלי תעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

חוויית טיסה הינו מונח השגור בפיהם של אנשים הנמצאים בעולם התעופה בין אם מדובר בטייסים המנחים את המטוס בצורה הטובה והרגועה ביותר ובין אם בצוות הכללי הנמצא בשדה התעופה או על המטוס. חברות התעופה ברחבי העולם מחפשות בכל עת דרכים על מנת לשפר וייעל את חוויית הטיסה עבור קהל הנוסעים במטרה להפוך אותה לייחודית ומהנה והקידמה הטכנולוגית מאפשרת זאת בדרכים שונות.


עד כה, שירותים יוקרתיים ניתנו לאלו אשר בחרו בטיסות פרטיות, מחלקה ראשונה או מחלקת עסקים במטוסים גדולים, טיסות מנהלים אשר כוללות שירותים נלווים של ארוחות מיוחדות, שירותי קרקע נרחבים, שירותי דיילות מעולים ועוד. אבל, כיום אנו עדים לפריצת דרך חדשה בתחום המוליטמדיה בתוך מטוסים עם כניסתם של משקפי VR לקהל הטסים.


יצרניות סלולר ענקיות משיקות בכל עת דגמים חדשים של משקפי מציאות מדומה המרימות את הרמה מצפייה דו-מימדית אל עבר התחושה התלת-מימדית. המשקפיים הללו בנויות כממשק סימולטור המאפשר לראות, לזוז וכמעט לחוש דברים בצורה חזקה יותר. עד כה השתמשו בעולם התעופה במציאות מדומה ככלי ללימוד ואימון אבל חברות מסוימות כבר ראו את הפוטנציאל הנמצא בטכנולוגיה הזו והחליטו להעלות את הרף.


מציאות מדומה בכלי תעופה


משקפי VR במטוסים


אחת החברות הללו היא Inflight VR אשר נוסדה בברצלונה ובמינכן והשיקה לאחרונה את טכנולוגיית משקפי VR אל קהל הנוסעים במטוס. המטרה העיקרית שלה היא לייצור חוויית טיסה מעניינת וייחודית תוך התחשבות באוכלוסיות מגוונות. הבדיקות הראשוניות של החברה נעשו כבר על מספר מטוסים וטיסות והוכיחו כי ישנה התעניינות רבה מכל הצדדים. זהו חידוש מרענן ביותר אשר ייכנס אל צי מטוסים בכל רחבי העולם.


לא פעם מצאתם את עצמכם דואגים ושואלים כיצד תשעשעו את ילדיכם במשך שעות רבות של טיסה אל עבר יעד חופשה נחשק. פעמים רבות שמעתם משפטים כמו “אני לא רואה”, “אוף, זה משעמם”, “איפה אנחנו” והמשפט השגור בפי כל “מתי כבר נגיע”. כניסתם של משקפי VR אל מטוסים תקל באופן ניכר על כולם – המבחר יהיה גדול, הילדים יוכלו לשחק בעודם יושבים במקום והגישה אל האינטרנט תהיה נוחה יותר.


הטכנולוגיה הזו היא בהחלט אפשרית וניתנת ליישום, אך היא עדיין נמצאת בשלבי הפיתוח שלה עם אינספור טיסות ניסיון מאחר וכל כלי תעופה שונה מקודמו. על מנת להכניס מערכת VR למטוס יש לערוך שינויים ממוחשבים רבים אשר יעידו על עמידות לאורך זמן ולא יפגעו במנגנונים האחרים המנחים את המטוס. ניתן לראות כי כבר עכשיו ישנם מטוסים רבים אשר מציעים שירותי WIFI בתוך המטוס עם טאבלטים ואפליקציות רבות המעצימות את חוויית הבידור ונראה כי הדרך אל משקפי ה – VR איננה רחוקה בכלל.

משקפי VR במטוסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.