עולם חדש בטיסות פנים-ארציות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

עולם התעופה משתנה ומשתדרג בכל עת. רעיונות ופיתוחים חדשים צצים בכל פינה בעולם ונראה כי גם השמיים לא יהיו הגבול בעתיד הקרוב. סוכנויות החלל העולמיות מחפשות פתרונות חדשים על ידי צי מטוסים חדש אשר יאיץ את הגישה אל מרחבי היקום הגדול ויובילו את האדם אל מעבר הנראה בכוכבים.


אילון מאסק הינו אחד היזמים הכי נודעים בעולם והבעלים של החברה “ספייס איקס”. לעיתים קרובות, הדהים אילון מאסק את העולם בחדשנות שלו, ברעיונות מרחיקי לכת וביכולות של החברות שלו. גם הפעם יצא היזם הצעיר בהודעה רועשת אשר הותירה את העולם עם לסת שמוטה בכנס חלל אשר נערך באדלייד, אוסטרליה ב – 29 לספטמבר.


הרצאתו של מאסק כללה סקירה של היעדים העתידיים אל המסע לחלל כאשר בהם נכללו חלליות משא אל מאדים עד לשנת 2022 וחשוב יותר נחיתה והתיישבות במאדים של האדם עד 2024. הרעיונות הללו נראים ונחשבים מרחיקי לכת, אבל בעולמו של מאסק כל דבר הינו בר השגה והוא כבר הוכיח זאת פעמים רבות בעבר.


לקראת סיומה של ההרצאה המרתקת, זרק מאסק פצצה נוספת לאוויר העולם – שימוש בכלי תעופה חלליים לטיסות ארציות. הרעיון הוא לשדרג את מערכת הטילים והחלליות היוצאות אל מחוץ לכדור הארץ ולהשתמש בהם ככלי תעופה אשר יקצרו את זמני הטיסה ממקום למקום עד לכשעה, לכל היותר, במחיר של טיסה רגילה בחברת תעופה.


כלי תעופה לטיסות פנים ראציות


סיבוב במסלול כדור הארץ


החלליות אשר יוצאות לשייט ברחבי החלל מונעות על ידי טילים המחוברים אליהם. חברת “ספייס איקס” הצליחה לייצר טיל מסיבי אשר יוביל את המסע הבא אל מאדים. הרעיון של אילון מאסק הוא להשתמש בטיל הזה ולחבר אליו מעבורת נוסעים אשר תצא ותשייט במסלול כדור הארץ ותחדור בחזרה לאטמוספרה ותנחת במקום היעד בזמן הקצר ביותר.


הרצאתו של מאסק כללה גם וידאו סימולציה אשר הדגים כיצד נעשה הדבר בפועל:


  • בשלב הראשון עלו הנוסעים על סירה ממזח בניו יורק אל עבר מתקן המראה צף הנמצא במים.
  • כעת נכנסו הנוסעים אל מעבורת המחוברת לטיל.
  • בשלב הבא הטיל החל את מסעו אל מסלול כדור הארץ.
  • כעבור כ – 39 דקות וכ – 7,000 מיילים לאחר מכן נכנסה המעבורת אל האטמוספרה שוב ונחתה במתקן נחיתה הממוקם בשנחאי.


מבנה המעבורת


שאלות רבות עולות כאשר חושבים על מסע אל מחוץ לגבולות כדור הארץ. תמונות של אסטרונאוטים עם חליפות חלל מסיביות צצות, כני שיגור עם ספירה לאחור וציוד מיוחד אשר יעלה באופן משמעותי את מחירי הטיסה. המעבורות אשר עליהן מדבר אילון מאסק יגיעו למהירות של 18,000 מייילים לשעה וההרכב הפנימי שלהן יהיה עם 40 תאים אשר יוכלו להכיל 100 אנשים בכל טיסה כזו. הלחץ בתאים נשמר הרבה יותר טוב מאשר מטוס נוסעים איירבוס 380A.


חדשנות בטיסות פנים ארציות


הרעיון אולי נשמע מופרך לחלוטין, אבל יש להביט כיצד מתבצעות כיום טיסות פרטיות וטיסות פנים-ארציות המונחות על ידי מטוסים דו-מנועיים ולהבין כי בהחלט ישנו מקום לחשיבה מרחיקת לכת בכל הקשור לטיסות היוצאות מעבר לגבולות כדור הארץ. הנושא הזה נמצא כבר בתנועה; המתקנים נבנים, כל החלקים הוזמנו ונמצאים כבר בשלבי עבודה מסיבית וכעת מעריכים כי תוך 9 חודשים ייוולד עולל חדש הישר אל עולם התעופה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.