פינת הגאדג’טים – בחירת תיק טיסה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



הפעם אנחנו בענייני תיק טיסה – אין תיק אחד שמתאים לכולם ולכן נפרט את השקולים.


תיק יעודי לטייסים או תיק “רגיל”?


היתרון בתיקים יעודיים כמו אלה מתוצרת Sprty , ASA , Jeppesen וכיוב’, הם ריבוי כיסים בגדלים שמתאימים לאזניות, לפמ”ת, למכשיר קשר, ל – GPS וכיוב’. החסרון הוא שהם מעט יקרים יותר אך אין בעיה להשיגם באתרים אמריקאיים באינטרנט. יש תיקים איכותיים מצוינים של חברות ישראליות או מותגים נפוצים בישראל שמחירם מחצית ממחיר תיק יעודי, ואין שום בעיה לבצע להם “שנוי יעוד” לשימוש בטיסה.


גודל


הגדלים הרלבנטיים לדעתי הם בנפח שבין 30 ל-45 ליטר. טייס פרטי מצויד בפמ”ת (חובה על פי חוק), אזניות, GPS ומכשיר קשר קטן, ומשקפיים רזרביות (למי שמרכיב משקפיים – זו חובה), יוכל להסתפק בתיק בנפח של 30 ליטר. לטייס מסחרי או טייס פרטי שמתכנן טיסות ארוכות, כדאי להצטייד בתיק בנפח של 45 ליטר שישאיר גם מקום לקופסה עם חטיפים ופירות/ירקות, בקבוק מים, ומספר פריטי לבוש למקרה הצורך. תיקים בנפח מעל 45 ליטר הם מגושמים יחסית ויש לקחת זאת בחשבון. תיקים מתחת ל-30 ליטר לא ישאירו הרבה מקום לאחר שנכניס לתוכם פמ”ת, נרתיק אזניות ו-GPS. הבעיה היא שהמידות שמפרסמים היצרנים, במיוחד האמריקאים, ניתנות על ידי מידות אורך,רוחב, וגובה, ולא בנפח שהוא הנתון החשוב. לכן אין מנוס אלא לחשב (מכפלה פשוטה של כל אורך Xרוחב X גובה התיק = נפח).


לטייסים שלא אוהבים תיקים מגושמים אבל רוצים להיות בטוחים שהתיק שיקנו יספיק בדיוק לכל צרכיהם יש לי עצה פשוטה: שימו את כל הדברים שאתם צריכים זה ליד זה בצורה מסודרת על שולחן ותמדדו את האורך, הרוחב, והגובה הדרושים לכם. לאחר מכן חפשו תיק על פי מימדים אלה או תיק שנותן נפח מקביל.


תיק טיסה1

איכות החומר והתפירה


כאן אין מנוס אלא להיצמד למותגים מוכרים: מבדיקות שערכתי במישוש וחוות דעת שקבלתי מטייסים, נראה שהתיקים של sporty ושל Jeppesen עשויים מחומרים איכותיים יותר. התיקים הזולים יותר של ASA ותיקים שנמכרו בעבר על ידי Marv Golden עושים רושם קצת פחות איכותי אבל הם עדיין ברמה טובה בהחלט. תיקים לא יעודיים כמו OutDoor ודומיהם גם הם עושים רושם של איכות בד ותפירה ברמה טובה. הסוג הנפוץ ביותר הוא תיקי בד, אך יש גם תיקי עור ותיקים מחומרים קשיחים. נראה לי שלצרכי טייס ישראלי ממוצע, תיקי בד הם הבחירה המעודפת.


לסיכום: יש קשת שלמה של מחירים בהתאם לגדלים וליצרן/מותג ולכן אני לא מתייחס לתיק ספציפי, אבל ברגע שתחליטו לגבי כל פרמטר מה מתאים לכם, זה יצמצם את האפשרויות למינימום והבחירה תהיה קלה.


שלכם,


משה רון


תיק טיסה2

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.