שאלות נפוצות

לפרטים והזמנת טיסה – דברו איתנו

מתלבטים? בואו לטיסת היכרות, הטיסו מטוס בעצמכם, אם תתחילו ללמוד, טיסת ההיכרות עלינו!

 

איך מתחילים ללמוד לטוס?
אנו ממליצים קודם כל להתחיל בטיסת היכרות, ואם אתם מחליטים שאתם אכן רוצים להתחיל ללמוד – יש צורך להוציא רישיון מתלמד ולעבור בדיקה רפואית אצל רופא תעופתי. ניתן להתחיל בשיעורי טיס מייד לאחר הגשת הבקשה לרישיון מתלמד והבדיקות הרפואיות.

 

מהו רישיון טיס בינ”ל?
אין דבר כזה רישיון בינ”ל. רישיון טיס פרטי/מסחרי/מדר”ט ניתן להוציא בכל רשות תעופה מקומית של כל מדינה. את הרישיון שניתן במדינה אחת ניתן להסב למדינה אחרת בהתאם לדרישת רשות התעופה האזרחית המקומית.

 

האם ניתן להטיס עם רישיון ישראלי בחו”ל?
כדי להטיס מטוס בחו”ל יש צורך לבצע הסבה מרישיון ישראלי לרישיון מקומי. בדרך הכלל הדבר מאוד פשוט ומצריך כמה שעות הסבה קצרות. למשל, הסבה לרישיון אמריקאי מצריכה שעת טיסת אחת עם מדריך בלבד.

 

האם ניתן להטיס עם רישיון מחו”ל בישראל?
כדי להטיס מטוס בארץ עם רישיון טיס מחו”ל יש צורך בהסבה הכוללת:
– תעודה רפואית ישראלית בתוקף
– מבחני תיאוריה
– שיעורי טיס מעשיים עם מדריך
– מבחן מעשי שמבוצע ע”י בוחן רת”א

 

איפה לומדים לטוס?
שדה התעופה הרצליה הוא המומלץ ביותר ללימודי טיס בישראל. מהסיבות הבאות:
– שדה תעופה למטוסים קלים בלבד
– אינו משמש כשדה בינ”ל או צבאי (כמו חיפה או שדה דב)
– צוות מגדל הפיקוח מקצועי וידידותי לטייסים
– “מי שלמד לנחות בהרצליה יכול לנחות בכל שדה בעולם” – המסלול בהרצליה צר וקצר, עובדה
המשפרת את ביצועי ההמראות והחיתות של חניכים וטייסים.

מלבד שדה התעופה הרצליה ניתן ללמוד גם במגידו, בחיפה ובבאר שבע. מתקיימים לימודים גם בשדה דב, אך בשל היותו שדה מסחרי פעיל, יש שם מיגבלות רבות והתנאים אינם נוחים ללימוד.
בתי הספר מקיימים לימודי טיס מסודרים ע”י צוותי מדריכים העובדים עם בית הספר. מדריכי טיס רבים מציעים את שירותיהם באופן ישיר למעוניינים ללמוד לטוס, אך כל מדריך מלמד תחת מטרייה של בית ספר לטיס. לא ניתן ללמד באופן פרטי שלא במסגרת בית ספר כלשהו.
הדרך היחידה בה ניתן ללמוד שלא במסגרת בית ספר לטיס היא במקרה בו יש בבעלותך מטוס.

 

אילו שדות ותעופה ומנחתים יש בארץ אליהם ניתן להגיע בטיסות בישראל?
שדות תעופה:
-הרצליה LLHZ
-שדה דב
-בן גוריון LLBG
-ראש פינה
-אילת
-חיפה
מנחתים:
– מצדה
-שדה תימן
-פיק – רמת הגולן
-קרית שמונה
-מגידו

 

מה ההבדל בין תעופה אזרחית לתעופה ספורטיבית?
תעופה ספורטיבית היא טיסה במטוסי אולטרלייט (אז”מ – אווירון זעיר משקל). אופיו הספורטיבי נובע מהעובדה שהוא טס בגבהים נמוכים ואינו מצריך שדה תעופה או מנחת מסודר. ניתן להחנות אותו גם בחניה ליד הבית. אולטרה-לייט לא ניתן לשכור לצורך שעת טיסה כמו בתעופה האזרחית, יש צורך לרכוש או להיות שותף בבעלות על מטוס. לאז”מ מעט מיגבלות טיסה ואישורים.
התעופה האזרחית היא חלק מהתעופה הכללית ומהווה שלב ראשון בסולם דרגות התעופה. כדי להיות טייס בואינג אפשר להתחיל ממטוס ססנה 152 בתעופה האזרחית. יש לה מרכיב ספורטיבי של לימודים וטיסה לשם הנאה ובילוי אך ניתן גם להתפתח, להמשיך להגדרים מתקדמים וללמוד על מטוסים גדולים יותר. מטוסים של התעופה האזרחית מורשים לטוס במסלולים מורשים בלבד אך הטיסה בטוחה יותר מאחר ואינה מתבצעת בגובה נמוך.

 

כמה עולה ללמוד לטוס?
אין תשובה אחידה לשאלה זו. המחירים לשעת טיסה ושעת מדריך די זהים ברוב בתי הספר. השאלה העיקרית היא – כמה שעות טיסה צריך עד להוצאת רישיון טיס פרטי? המינימום הנדרש ע”י רת”א הוא 40 שעות, אך אין כמעט אדם שהצליח להוציא רישיון טיס פרטי ב- 40 שעות טיסה בלבד. בממוצע עומד על כ- 60 שעות. אך לא ניתן לדעת מראש האם אני אצטרך 50 שעות בלבד או אולי אפילו 70? כך שמחיר הוצאת הרישיון מושפע מאוד מיכולות הטיסה שלי. יכולות הטיסה ועקומת הלמידה יכולים להיות מושפעים מהמרווחים בין שיעור לשיעור. ייתכן שמי שמטעמי זמן או תקציב ייקח שיעור רק אחת לשבועיים – קצב ההתקדמות שלו עלול להיות איטי יותר, ויזדקק ליותר שעות. הקצב המומלץ ביותר הוא שיעור עד שניים בשבוע.
בנוסף, יש עלויות נוספות שצריך לקחת בחשבון במגיעות לעוד כמה אלפי שקלים: תיאוריה, רישיונות, בדיקת רופא ועוד.
סה”כ, העלות הממוצעת להוצאת רישיון טיס פרטי עומדת על כ- 70,000 ₪ הפרוסים בממוצע על כשנה-שנה וחצי.

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.