שדה דוב מפנה את הקרקע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

נמל התעופה שדה דוב, אשר הוקם עוד בימי המנדט הבריטי בשנת 1937, נמצא בחלקה הצפוני של העיר תל אביב והוא משמש גם כבסיס טיסה של חיל האוויר וגם כשדה תעופה אזרחי. שדה התעופה “דוב הוז” עתיד להיסגר תוך מספר חודשים. סגירתו של נמל התעופה תתרחש בשני חלקים עיקריים:



סגירתו של שדה דוב


נמל התעופה האזרחי יסיימם את עבודתו כבר במהלך החודשים הבאים, אך הטיסות האזרחיות המגיעות בעיקר מן העיר אילת יוכלו להגיע אל צידו הצבאי של נמל התעופה.


הסיבה העיקרית לפינויו של שדה דוב היא הכשרת הקרקעות לבנייה מאסיבית של אזורי מגורים. הפיכת שדה התעופה לאזור מגורים תניב למדינה כ – 5 מיליארד שקלים שיבואו כתוצאה משיווק הקרקעות ובנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות.


על-פי הסכם אשר נחתם בין משרד הביטחון לבין הרשות למקרקעי ישראל, יעברו מספר בסיסי צה”ל ממרכז הארץ אל הנגב. פעולה זו תמומן על ידי כספים אשר יגיעו משיווק הקרקעות בשדה דוב ותחל בנייה של 60,000 יחידות דיור ברחבי הארץ במטרה לתת מענה לגידול בביקוש הדירות.


השר משה כחלון הביע את התנגדותו לסגירה של נמל התעופה שדה דוב שעלולה לגרום נזק תיירותי לעיר אילת, שכן גם בעיר זו שדה התעופה יעבור שינויי מיקום בשנים הקרובות. אך, בית המשפט קיבל את הטענה כי שדה התעופה בן-גוריון יהווה פתרון ותחליף לסגירתו של שדה דוב.


פינוי שדה דוב


המרתו של שדה דוב לאזור מגורים


בעוד מספר חודשים יחל הפינוי הסופי של נמל התעופה וכתוצאה מכך גם יחלו עבודות סקרי קרקע אשר יאפיינו את הזיהומים השונים הנמצאים באדמה. ההתרחבות של אזורי המגורים במקום זה חשופים לתהליך של זיהום אשר נוצר במהלך השנים בגלל הימצאותם של שאריות פסולת רעילה, תחנות דלק שיועדו לתדלוק המטוסים ופסולת תעשייתית מקומית.


כדי להפוך את הקרקע של שדה דוב לאזור מיועד ובטוח למגורים, יחלו עבודות של דיגום הקרקע במטרה לאתר האם קיים זיהום ובמידת הצורך אף לטפל בקרקעות המזוהמות, לחפור, לטהר ולשקם אותן כך שעד שנת 2020 יבצבצו להם כבר הבניינים הראשונים במקום שבו היה פעם שדה תעופה “דוב הוז”.


התמונות מתוך אתר ויקיפדיה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.