Home » הבלוג שלנו » התקדמות טכנולוגית בחברות תעופה

התקדמות טכנולוגית בחברות תעופה

Posted

תעשיית התעופה ידועה לשמצה בכך שהיא נשרכת מאחור אחר פיתוחים טכנולוגיים בעוד ענפים אחרים ופחות גדולים מאמצים לחיקם את השלל הגדול של היכולות האיכותיות המתחדשות בכל עת. למרות היותה אחד הענפים הנתמכים ביותר בטכנולוגיה, ניתן לראות עדיין שימוש גדול בתוכנות עתיקות יומין ופלטפורמות ישנות שאינן עולות בקנה אחד עם העידן בו אנו נמצאים. מהן הסיבות המובילות להאטה זו?


חברות תעופה רבות בכל רחבי העולם אומנם מכניסות לשורותיהן אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ביותר לרווחת קהל הנוסעים כמו השימוש בטאבלטים, גלישה אלחוטית בתוך צי מטוסים ועוד. אבל, כאשר הדבר נוגע לתפעולם של המטוסים עצמם, כאן ישנה האטה בקצב ההתקדמות והסיבות לכך נובעות ממספר אלמנטים:

  • תהליכים פנימיים הנתמכים על ידי תוכנות ישנות בכל הנוגע למאפייני הטיפול בחברת התעופה.
  • שינוי מידי של תוכנות הפעלה עלולות לגרום לנזקים הרי אסון במכשירי ניווט ובמחשבי המטוסים המעידים על פעילות המטוס.
  • עלות כספית גבוהה הנוגעת ישירות לטיפול מטוסים בתוך מכוני בדק רבים.
  • העלויות הכספיות יובילו להעלאה של מחירי הטיסות דבר אשר עלול להוביל חברות תעופה להפסדים כלכליים.

מעבר לכל הסיבות הללו ישנן חברות תעופה רבות העומדות מאחורי המשפט הידוע “אם זה לא שבור, אין כל צורך לתקן אותו”. אומנם זוהי ראייה מוטעית ואפשר לראות כי ישנן חברות רבות, במיוחד בעולם טיסות פרטיות, אשר מטמיעים את מיטב היכולות הטכנולוגיות.


התקדמות טכנולוגית בעולם תעופה


תוכנות מרקיעות שחקים


ישנם מספר מאפייני מפתח ייחודיים בכל הנוגע להכנסת תוכנות מחשוב מורכבות בחברות תעופה כמו תוכנה המיועדת לעמוד במספר פלטפורמות דיגיטליות בו זמנית כאשר הגישה אליהם ומתוכם תעשה על ידי ציוד מחשבים נייד, קרי; מחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים. הסיבה העיקרית להתאמה למכשירים ניידים באה מתוך הצרכים השונים של הטייסים, צוות התעופה והעובדים המשרדיים.


המאפיין השני קשור לצרכן עצמו ולתמיכה בצרכים שלו. תוכנות אלה פחות מורכבות והן נמצאות כבר בשימוש הולך ומתקדם כיום.


מחשוב בחברות תעופה


פיתוחי תוכנה בעולם התעופה


מאחר והמאפיין העיקרי בעולם התעופה הוא הקידמה ולא רק בתחום מבנה גוף המטוס, חברות מחשוב רבות צריכות לפתח כלים במספר תחומים:

  • תפוצת מידע מהירה.
  • פתרון בעיות מיידי.
  • תמיכה אסטרטגית לכלל הענפים בחברת התעופה.

את תשומת הלב המלאה מקבלות חברות תעופה צעירות יותר אשר מוקמות כאשר הטכנולוגיה הממוחשבת כבר בנויה בתוכן ובך מושכות אליהן קהל רב. החברות הגדולות צריכות להטמיע מערכות רבות בנוסף לטיפול הנורמטיבי של כלל המטוסים שלהם. יש לקחת בחשבון כי בנוסף להטמעת המערכות החדשות יעלה גם הצורך בהדרכת כלל צוות העובדים הנמצא בחברה כדי למנוע אי אילו תקלות עתידיות או אסונות.