מטוסי טורבו פרופ חד-מנועיים הינם מטוסים קטנים המשמשים בעיקר עבור טיסות צילום, לימוד טיס, טיסות גשם ועוד. צי המטוסים הזה כולל מטוסי ססנה קלים ובעבר לא נהגו להשתמש בהם בטיסות מסחריות בשל חשש בטיחותי, במיוחד כאשר דובר על טיסות לילה או טיסות במזג אוויר משתנה.
הקדמה הטכנולוגית הביאה אתה גם שינויים ותמורות במטוסים החד-מנועיים, אשר גרמו לתיקון רשימת כלי הטיס המורשים עבור טיסות פרטיות ומסחריות החל מחודש מרץ 2017. התקנות החדשות מאפשרות את השימוש במטוסים חד-מנועיים למטרות תחבורה אווירית באירופה והן כבר נכנסו לפעולה ב – 32 מדינות.
יתרונות השימוש במטוסים חד-מנועיים
- השימוש בכלי טיס חד-מנועיים מפחית את הוצאות הדלק של החברה המפעילה אותם ברמה ניכרת של עד כ – 30%, וזאת בהשוואה למטוסים דו-מנועיים.
- הרחבת התקנות עבור המטוסים הללו תביא לפתיחה של נתיבים אוויריים חדשים ותאפשר את קיומם של שדות תעופה קטנים יותר.
- חברות תעופה רבות ייהנו משגשוג כלכלי גדול יותר כתוצאה מחיבור בינלאומי עם איחוד מדינות.
- הגדלת צי המטוסים תביא גם לשיפור ניכר במחירי הטיסות המסחריות אשר יופעלו עבור הציבור הרחב במשך הזמן ויביאו לתנובה גדולה יותר עבור המשק המדיני.
כדי לאפשר את הכנסת כלי טיס לשימוש מסחרי, יש לקבל את אישור אגודת התעופה הכללית ואת אישורה של אגודת התעופה בישראל, תוך הדגמה של צורך תפעול מינימאלי, יכולת תחזוקה של מכון בדק קבוע והכשרת טייסים בבית ספר לטיסה.
איגוד יצרני כלי התעופה רואים בשינוי זה כדבר מיוחל עבור כלל חברות התעופה ומקווים כי בשורה זו תופץ ברמה עולמית שתעזור ותוסיף לפתח טכנולוגיות מתקדמות ופתיחה של נתיבים נוספים ליעדים ייחודיים ברחבי העולם.