תחזיות והתפתחויות עתידיות בענף התעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

ההיסטוריה של התעופה החלה אי שם בסין במאה ה-9 לספירה, עם ההמצאה של כלי טייס מכאני ראשון – דמוי עפיפון נושא אדם. ואולם, עידן התעופה נפתח באופן רשמי בשנת 1783, כאשר האחים מונגולפייה שחררו לאוויר העולם מכונת תעופה ראשונה מסוגה, הבנויה כבלון ענק מלא באוויר חם, המוכרת לנו היום בשם כדור פורח.


מאז רבים וטובים ניסו להמציא מכונה משוכללת יותר המסוגלת להטיס לשמיים בני האדם, וכבר במאה ה – 19 הניבו מאמציהם הצלחה מדהימה: ספינות אוויר הנתונות לשליטה המלאה של הטייס. אך זאת הייתה רק ההתחלה. בשנת 1903 הוטס לראשונה רכב תעופה ממונע, אירוע זה הפך לנקודת ציון מרכזית בהיסטוריה של התעופה. במהלך שתי מלחמות העולם של המאה ה – 20, הפך ענף התעופה לתעשייה חיונית, מתפתחת ומשתדרגת במהירות רבה.


ענף התעופה בעתיד


התעשייה האווירית המודרנית


אם בימיה הראשונים של התעשייה האווירית נועד צי מטוסים לספק את צרכי המלחמה, הרי שכבר בשנות ה-30 של המאה ה-20 החלו רכבי תעופה לשרת את התעשייה האזרחית. עם התפתחות הגלובליזציה, הפכו הטיסות לפעילות שגרתית של בני האדם ברחבי העולם: השמיים מלאים בכל רגע נתון בשלל כלי טייס משוכללים, אמינים ומהירים, המיועדים הן להובלה, לטיסות מסחריות והן עבור טיסות פרטיות. יחד עם זאת, התעשייה האווירית המודרנית מתמודדת עם לא מעט בעיות אקוטיות, המצריכות פתרונות יצירתיים פורצי דרך.


חזון העתיד של התעשייה האווירית


מעבר למנועי חשמל, ציוד אנטי סטטי מתקדם, שיפור אמצעי הבטיחות באמצעות טכנולוגיה ביומטרית, הארכת טיסות לצורך חסכון בזמן – חידושים נועזים בענף התעופה כמו אלה ורבים נוספים צפויים לשנות את פני התעופה בשנים הקרובות.


שינויים בשוק הבינלאומי של התעשייה האווירית


  • שליטת סין בתעשיית התעופה – המפה הגלובלית מציבה את סין במרכז הזירה העסקית בכל תחומי המשק וכמובן גם בתחום האווירי. כך, צפוי כי עד שנת 2025, סין תשלוט ביד רמה בענף התעופה ותהפוך ליצרנית והיצואנית הגדולה בעולם של כלי הטייס החדשניים.
  • הגדלת מספר הנוסעים – עד 2025, צפוי לעלות המספר הכללי של המשתמשים בתחבורה האווירית מ – 5 מיליארד (נכון להיום) ל – 8 מיליארד. כמו כן, עם התרחבות המגזר העסקי הבינלאומי, יעלה מספרן של טיסות מנהלים וזאת על מנת לאפשר לאנשי עסקים להגיע למקום היעד מהר ככל הניתן ובמינימום מאמץ.

מנוע חשמלי עתידי למטוסים

פיתוח מטוסים מהדור החדש


  • שיפור טכנולוגיות של מטוסים חשמליים – כלי טייס בעלי מנועים חשמליים כבר החלו לחדור אל המיינסטרים של התעשייה האווירית. ארגוני טייס בינלאומיים מאשרים פיתוחים טכנולוגיים לרכבי תעופה חשמליים במטרה להפוך את התעשייה האווירית לפחות מזהמת ופחות רועשת. בשנים הקרובות המגמה תלך ותתרחב וחברות יצרניות בתחום התעופה ינסו להתגבר על הקשיים שמונעים הקמת צי מטוסים חשמליים ברמה המסחרית. המטרה הינה לייעל סוללות שמניעות מטוסים חשמליים ולצמצם את משקלן, על מנת להפוך טיסה בכלי טייס בעלי מנוע חשמלי למהירה ובטוחה יותר.
  • פיתוח מטוסים בעלי יכולת שיוט על קולי – עיניים רבות בתעשייה האווירית עוקבות בתשומת לב רבה אחר הפיתוחים בתחום טכנולוגיה על קולית עבור מטוסי נוסעים אזרחיים. על פי המחקר הבריטי החדש, אשר נעשה על ידי חברת  The Academic Papers, טכנולוגיה זאת תהפוך לברת ביצוע כבר בשנת 2030. מכיוון שעלות הייצור והתחזוקה של מטוסים על קוליים תהיה גבוהה הרבה יותר מאשר זאת של המטוסים הסטנדרטיים, הטיסות במטוסים מבוססי טכנולוגיה על קולית פורצת דרך יוצעו בשלב ראשון לבעלי הון, אנשי עסקים ולפוליטיקאים בכירים.
  • המטוס החדש של חברת בואינג – במהלך שנת 2020 מתכננת חברת התעופה המפורסמת ביותר בעולם למקד את מאמציה בשדרוג דגם המטוס המוצלח והנמכר ביותר שלה: Boeing 737. על פי הצהרותיה, בעתיד הרחוק יותר תחזור יצרנית המטוסים הגדולה לפתח כלי טייס חדשים.

שיפור איכות חוויית הטיסה


  • טיסות ארוכות יותר – בשנים הקרובות מתכננים יצרני המטוסים להאריך את משך השהייה של כלי טייס באוויר ולצמצם צורך בנחיתות ביניים לתדלוק. כאשר המטוסים יהיו באוויר זמן רב יותר, הנוסעים יחסכו שעות ההמתנה בשדות התעופה ויוכלו להגיע ממקום מרוחק אחד לשני תוך שעות ספורות.
  • שיפור שירותי WIFI בטיסות – חברות תעופה מפתחות טכנולוגיה המאפשרת חיבור זול ויעיל יותר של המטוס לשירותי הלוויין לצורך הספקת Wi-Fi לנוסעים במהלך הטיסה – ללא עלות. שירות זה יהפוך את חוויית הטיסה לנוחה ויעילה יותר עבור רבים מהנוסעים.
  • ביטול מחלקה ראשונה והחלפתה במחלקת עסקים – החלטה להסיר את המושבים של המחלקה הראשונה נועדה לשיפור תנאי הטיסה עבור כל הנוסעים, ליצירת שיוון והפסקת האפליה בין הנוסעים על הבסיס הסוציואקונומי.

מטוס סילון עתידי

שיפור תנאי האבטחה


  • פיתוח טכנולוגיות חדשניות לצורך אבטחת טיסות – רשויות שדות התעופה משקיעות תקציבים אדירים לפיתוח מערכות ביומטריות יעילות. טכנולוגיות אלה נועדות לשמירה על בטחון הנוסעים ומהוות כלי אפקטיבי במאמץ בינלאומי למניעת פעולות הטרור. על כך, סביר להניח כי כבר בעתיד הקרוב, בשדות התעופה ייעשה שימוש יותר אינטנסיבי במגוון יישומים דיגיטליים לאיסוף מידע ולמעקב אחר הנוסעים, כגון ממשקים ביומטריים לזיהוי הפנים.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

Call Now Button