הטייס המפורסם ביותר בעולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

כל העולם חווה מידי שנה את טקס האוסקר הנוצץ המדרג את הסרטים, השחקנים והשחקניות הטובים ביותר. ישנם אינספור תחרויות בכל רחבי העולם המדרגים נושאים שונים ועולם התעופה אינו שונה – מיהו הטייס המפורסם ביותר בעולם או אולי זוהי טייסת? על פני השטח השאלה הזו אולי נראית פשוטה ורבים אף יאמרו בשליפה מיידית “אמיליה ארהרט” או “האחים רייט” אבל כלי המחקר של עולם התעופה שונים המה.


עולם הטיס מתבסס על כלי נתונים סטטיסטיים וגם כאן כדי להשתמש בכלים אלו. אומנם מנוע החיפוש של גוגל יראה תוצאות אבל לאו דווקא לפי הפרמטרים הנדרשים. אחד מן הפרמטרים יכול להיות “חלוציות בתעופה” ומן הסתם נגלה כי ארהרט, רייט, לינדברג, הופמן, ריכטהופן ודוליטל יופיע מהר מאוד. אבל, לחלוציות בתעופה יש גם פן נוסף שבו התוודע העולם ממחצית ה – 20; המסע לחלל. בפרמטר זה יופיעו ללא ספק גאגרין, שפרד, ארמסטרונג ואלן. ישנם גם לא מעט אנשי אצולה בינלאומיים ונשיאים, כמו ג’ורג בוש, בעלי תהילה עולמית הנושאים רישיון טיס מסחרי ופרטי.


הטובים והטובות לטיס


טייסים כפיילוט


בעולם הטיס אין טקסים זוהרים לזוכים בתואר “הטייס הטוב ביותר” או “הטייסת המפורסמת ביותר”. כדי לקבל תשובות חד משמעיות אנו מסתמכים על הסטטיסטיקות של מנוע החיפוש הידוע – גוגל. על פי מנוע החיפוש הידוע ביותר בעולם אמיליה ארהרט היא הזוכה הבלתי מעורערת בתואר “הטייסת המפורסמת ביותר בעולם” עם קרוב ל – 5.7 מיליון עמודים שבהם היא מוזכרת. התוצאה הקרובה ביותר אליה היה של “הברון האדום” הלוא הוא ריכטהופן – אלוף ההפלות המפורסם. ואילו האחים רייט נמצאים במקום השלישי אך המכובד.


אבל כל זה נכון למנוע חיפוש אחד ואם נתור במנועי חיפוש אחרים כדוגמת “בינג”, “Baidu” הסינית או כל מנוע חיפוש אחר של מיקרוסופט נקבל אולי תוצאות מעט שונות שאלו של גוגל. במנועים אלו קוטף את הפרס הראשון של הטייס המפורסם ביותר – ריכטהופן “הברון האדום” בתהילה גדולה, האחים רייט במקום שני ואמיליה ארהרט רק במקום השלישי.


מה לגבי מקורות אחרים שהובאו לעולם בטרם נכנסה המרשתת לחיינו? ספרים. ישנם טייסים המופיעים בספרים ובאזכורים וזוכים להכרה בינלאומית על כך בדיוק כמו ספריו של ז’ול ורן. בספרים האחים רייט מציתים את הדימיון ומעוררים השראה. במקום השני נמצא לא אחר מאשר צ’ארלס לינדברג – חלוץ התעופה האמריקאית שערך את טיסת הסולו הראשונה מעבר לאוקיינוס האטלנטי והיה לטייס מפציץ במלחמת העולם השנייה.


הטייסים המפורסמים בעולם


אלו הטסים גבוה יותר


אם כך, השאלה נענתה לגבי מיהו הטייס המפורסם ביותר בעולם? עדיין לא. ישנה עוד קבוצה של טייסים, שונה אולי בתפקידה אבל מהותה שווה ערך לכל טייסי העולם עם צי מטוסים מאוד שונה. אנשי החלל בהחלט נכללים בתור טייסים, אם כי טיסתם נערכת למקומות אחרים בגבהים שונים.


אז, אם כוללים את האסטרונאוטים גם ניתן לראות כי ניל ארמסטרונג בעל יותר מ – 7 מיליון עמודים ואזכורים בגוגל. הוא הותיר את אמיליה ארהרט אחריו. גם יורי גאגרין מופיע בראש הרשומות של מנועי החיפוש אחר טייסים מפורסמים ונראה כי באמת השמיים הם לא הגבול.


טיסות לחלל


מה עם ידוענים?


הפתעה – הרשימה של הטייסים המפורסמים ביותר לא הסתיימה כלל וכלל. כי אם נכליל ברשימת הטייסים את כל אלו המחזיקים ברשותם רישיון טיס אזרחי נוכל לראות גם אנג’לינה ג’ולי, הנסיך הארי, ד”ר פיל, בראד פיט, טום קרוז, ג’ון טרוולטה, האריסון פורד ועוד. מי הסלבריטי הזוכה בתואר “הטייס הסלב המפורסם ביותר”?


על פי מנוע החיפוש גוגל – אנג’לינה ג’ולי לוקחת מקום ראשון עם יותר מ – 55 מיליון אכזורים. בראד פיט עוקב שני אחריה, במקום השלישי מגיע הנסיך הארי הבריטי ואחריו טום קרוז. במנועי חיפוש אחרים הרשימה נראית די דומה לזו של גוגל.


אמיליה ארהרט, האחים רייט, יורי גאגרין וניל ארמסטרונג אולי אינם מתאימים למיליוני החיפושים המופיעים במנועי החיפוש, אבל למרבה המזל נותרו בעיני העולם כולם כטייסים מקצועיים שעודם מחזיקים מעמד בפני המילה הכתובה שאינה כוללת את החיפוש הרחב באינטרנט.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.