הטיסה הראשונה של בואינג 299

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

הטיסות הראשונות של מטוס נקראות “טיסת בתולין” מאחר ואלו הן הפעמים הראשונות שהמטוס עוזב את האנגר הבסיס אשר בו שהה עד כה ויוצא אל השמיים לטיסה ארוכה בפעם הראשונה. המטוסים עוברים סדרת ניסויים עד אשר הם מגיעים לרגע הזה, אבל “טיסת בתולין” היא הטיסה הראשונה שבה המטוס עוזב את הקרקע לחלוטין ושוהה באוויר למשך יותר משעה ובמהלך הטיסה הזו נערכות התאמות סופיות.


ב – 28 ליולי, 1935 נערכה הטיסה הראשונה עבור מטוס בואינג 299 אשר הוכשר להיות מטוס מפציץ. כלי הטיס יצא משדה התעופה “בואינג” שבסיאטל ארה”ב וטס בין טאקומה ופורט לואיס במשך כשעה וחצי. צמד הטייסים אשר הטיסו את דגם האבטיפוס של המטוס הארבע-מנועי בפעם הראשונה התריעו לאחר הנחיתה כי “זה כמו להפעיל ספינה קטנה, אך מעט יותר גדולה”.


בואינג 299


מטוס בואינג 299


השם “בואינג” מוכר יותר כמטוס גדול מימדים אשר מעוצב לשרת קהל גדול של אנשים בטיסתם ליעדים שונים בכל רחבי העולם. אבל, חברת בואינג מייצרת גם צי מטוסים המיועד לשדות הקרב. דגם כזה הוא ה – בואינג 299. המטוס תוכנן במיוחד עבור צבא ארה”ב בשנות השלושים של המאה ה – 20 להיות מטוס מפציץ אשר יוכל לשאת משקל רב של 907 קילוגרמים בפצצות למרחקים ארוכים של עד כ – 3,000 קילומטרים באוויר. העבודה על המפציץ הזה החלה ביוני של שנת 1934 וכשנה לאחר מכן נערכה טיסתו הראשונה בשמי ארה”ב.


באוקטובר של שנת 1935 התרסק מטוס הבואינג 299 באוהיו. המטוס התרסק לאחר שצוות הטיסה שכח להסיר את מנעולי השליטה. מיד לאחר התרסקות זו הוכנה רשימת “צ’קליסט” הידועה בשימושה עד היום בכלי התעופה השונים היוצאים מן השדות. לאחר ההתרסקות החלו העבודות על שדרוג דגם זה של המטוס.



הרכבו של המטוס


מטוס הבואינג 299, אשר לימים ייהפך להיות אחד המפציצים הכי גדולים והחשובים של מלחמת העולם השנייה נבנה מתוך מחשבה מעמיקה שעליו לשאת משקל עצום למרחקים אדירים וגם בעת פגיעה יוכל לחזור בחזרה לבסיסו. כל הטיס הזה הוא מטוס בעל ארבעה מנועים ותשעה צילינדרים המעניקים לכל מנוע 750 כוחות סוס בעת הטיסה ו – 875 כוחות סוס בעת ההמראה.


  • אורכו של מטוס הבואינג 299 הוא כ – 21 מטרים.
  • רוחבו הכולל את הכנפיים שלו הגיע לכ – 32 מטרים.
  • הוא נישא לגובה של 5 מטרים.
  • המשקל המקסימאלי אשר ניתן להעמיס עליו הגיע לכ – 17,300 קילוגרמים.

גלגולו של מטוס


מטוס הבואינג 299 הפך לימים להיות המפציץ הכי נודע בשנות ה – 40 של המאה העשרים, הבואינג B-17. מטוס זה שודרג כדי להכיל כמות גדולה יותר של משקל פצצות מ 900 קילוגרמים לכ – 1,200 קילוגרמים של חומר נפץ. השימוש במטוס זה כמטוס מפציץ בא מתוך החשיבה כי הוא מטוס בעל ארבעה מנועים ומסוגל לחזור אל הבסיס גם אם נפגעו 2 מנועים והושבתו כליל. עד לתום מלחמת העולם השנייה יוצרו על ידי חברת בואינג דגמים רבים של מפציץ זה והוא סייע בקרבות מכריעים כמו בפלישה לנורמנדי ובמערך המלחמתי באסיה ובאוקיינוס השקט.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.