רענון נהלי חברה – חורף 2013

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



לכל הטייסים שלום רב,


להיות טייס טוב ובטוח זו האחריות שלכם. טייס טוב זו תוצאה של שני מרכיבים:


רמת טיסה – יכולת טכנית של הטסת המטוס, הבנת התמונה האווירית, ניהול הטיסה.


בגרות – התנהלות בהתאם לרמת הטיסה האישית.


המרכיב הראשון תלוי בנתונים האישיים של כל טייס ובאיכות וכמות האימונים שהוא מבצע. המרכיב השני תלוי בהדרכה והפנמתה שקיבל הטייס בתהליך הלמידה, שבעצם נמשך עד היום. כמובן שהמסקנה היא שרוב ההשפעה על היותנו טייסים טובים נמצאת בידינו! גם אם לא נולדנו טייסים, עדיין אנחנו יכולים להיות טייסים טובים ואף מצוינים.


וכעת לעדכונים:


1. T&G בהרצליה – אין לבצע לפני 150 שעות טייס מפקד. אין לבצע ללא אישור פוזיטיבי ממדריך. בכל רענון או מבחן רמה יבדוק המדריך את תרגול T&G ויאשר מחדש ביצועו.


2. חניית מטוסים – חנייה המערבית ביותר בליין של מונאייר צרה מן האחרות ולכן קשה להחנות בה C-172. בהתאם הוחלט כי עמדה זו תשמש לחניית מטוסי C-152 בלבד.


3. זמנים – עמידה בזמנים של קבלת מטוסים והחזרתם חשובה מאד למהלך התקין של פעילות החברה. לאחרונה, נתקלנו במקרים בהם טייסים מאחרים להחזיר מטוס, ופוגעים בטיסות הבאות ובטייסים שאחריהם. זכרו – גם אתם רוצים לקבל מטוס בזמן!


4. נוטאמים – יש לקרוא נוטאמים לפני כל טיסה. באחריות טייס מפקד לקרוא נוטאמים לפני עלייתו לטיסה (קיים קישור לאתר אינטרנט במחשב לקוחות החברה).


5. רוחות – לאור מקרים בהם נאלצנו לבקש מטייסים לנחות עקב רוחות חזקות, מיסדנו נוהל שבו בנות המבצעים (בהתייעצות עם מדריך), ימנעו מטייסים לצאת בתנאי מזג בעיתים (למרות שזו החלטה של טייס מפקד, עדיין למונאייר הזכות למנוע יציאה לטיסה).


6. מגבלות טיסה ברוח צד – עפ”י סע”מ החברה


חניך בסולו

ססנה 152 8 קשרים

ססנה 172 10 קשרים


טייס פרטי

ססנה 152 12 קשרים

ססנה 172 15 קשרים


טייס מסחרי ו/או מדריך

על פי מגבלת יצרן בספר המטוס


בכל מקרה אסורה חריגה ממגבלות היצרן של כלי הטיס בו מתבצעת הטיסה.


7. הסעת מטוסים ותאונות הסעה


בחודש האחרון אירעו במונאייר שתי תאונות על מסלול ההסעה!


א. ססנה 172 של מונאייר פגעה בדלת משאית, לאחר נחיתה, על מסלול ההסעה בשדה תימן. מטוס CDC פגע עם קצה כנף שמאל בדלת משאית שעמדה על מסלול ההסעה.


תיאור האירוע ע”י הטייס: “.. לא שמתי לב לדלת שליד הנהג שהיתה פתוחה, פגעתי בקצה כנף שמאל בדלת..”.


ב. ססנה 172 של מונאייר פגעה בססנה 172 נוספת של מונאייר, על מסלול ההסעה בהרצליה בעת החזרת המטוס לליין. קצה כנף של מטוס CGK פגע במדחף מטוס CDC (אשר חנה בליין של מונאייר).


תיאור האירוע ע”י הטייס: “.. תוך כדי הסעה ימינה לקו הלבן, הערכה של מרחק לא נכונה, כנף שמאל נגע ושיפשף את הפרופלור..”.


נראה כי שתי התאונות נגרמו עקב ירידת מתח לאחר הנחיתה


זיכרו –


  • הטיסה נגמרת רק לאחר קשירת המטוס בליין והחזרת ספר המטוס למבצעים!
  • יש לשמור על ריכוז מלא ואין לבצע שום פעולה נוספת בזמן הסעה!
  • בעת החנייה בהרצליה, יש לכבות מנוע כשהמטוס ניצב ב- 900 לעמדת החנייה ובמקביל לגדר, ולגרור אותו ידנית לעמדת החנייה!

בשנת 2010 החליטה הנהלת מונאייר כי טייס שיבצע תאונת הסעה יידרש לשלם את גובה הנזק עד לסך של 3,500 דולר (גובה ההשתתפות העצמית בביטוח) על נזק שייגרם למטוס עקב תאונה מיותרת.


תאונות הסעה נובעות בעיקר מרשלנות, שאננות, עודף ביטחון עצמי וחוסר עירנות!


לידיעתכם, בחיל האוויר, טייס שמבצע תאונת הסעה נכנס לכלא.


זו האחריות שלכם להיות טייסים בטוחים!


1. רמת טיסה:


כמות – לטוס יותר!! (בח”א טייס שלא טס מעל חודש, נחשב חריג ולא יבצע את התרגולים הרגילים, אלא יטוס קודם טיסה כללית לרענון). כדי לשמור על רמה חייבים לשמור על רצף טיסות. ישנם טייסים שטסים מעט ולאורך זמן רמתם יורדת לגבולית. המלצתינו לאותם אנשים לטוס עם מדריך במטרה להעלאת רמה.


איכות – לטוס עם מדריך מידי פעם!! מומלץ עם מדריכים שונים, כוון שכל מדריך מביא משהו חדש שניתן ללמוד ממנו. המדריכים של מונאייר תמיד יענו בחיוב לבקשה לטוס איתם. האיכות היא גם פרופיל הטיסה שאנו מבצעים. לא מספיק לטוס לאזור קרוב או לצאת להקפות, גם מאד מומלץ לטוס מידי פעם לשדה דב (שדה המשנה שלנו) או לנווט לשדה אחר. טיסה כזו משפרת את רמת הטיסה (דיבור בקשר, נחיתות בשדות שונים..). אם יש חשש מטיסה כזו, ניתן לבצעה עם טייס אחר או מדריך


2. בגרות:


כל אחד צריך להכיר את המגבלות שלו ולא לעבור אותם! לא לצאת לטיסה כשהמזג/רוח לא מתאימים! לא לנחות בשדה היעד כשיש צולבת חזקה!! לא להמשיך בנווט כשנכנסים עננים!! לא לצאת לטיסה לשדה אחר מבלי לעבור על הנתונים של השדה!!


כל אחד מכיר את תחושת הספק.. ואז נלקחת ההחלטה!! בתחום הזה חייבים להיות שקולים. אומץ יתר לא מתאים. באוויר הספיירים צריכים להיות יותר גדולים מאשר על הקרקע. לפעמים אין הזדמנות שניה ואי אפשר לעצור בצד, והסיכון הוא בהרבה מקרים גם לנוסעים שאיתנו…


לסיכום אנו מחוקקים חוקים ומגבלות, ומנסים לגרום לכם לשמור על רמה ולטוס בבטיחות, אך אנו מקווים כי הרצון להיות טייסים טובים יבוא מכם!!


אתם מוזמנים לבוא לטוס יותר, להזמין טיסות הדרכה ברוח צד בעיצומו של החורף, לבוא מוקדם לפני הטיסה, לקחת אתנחתה ולעשות את המעבר המנטלי הנכון מאנשים המהלכים על הקרקע לטייסים שטסים באויר.


יש לנו הרבה טייסים שרמתם טובה והם פועלים כראוי, אך אלו שרמתם גבולית ולרוב הם גם יודעים זאת על פי תחושה לא נוחה בטיסה, אנא קחו יוזמה ופעלו להעלאת הרמה..


בברכת חורף חמים ובטוח


מונאייר תעופה


שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.