שדה התעופה הרצליה – בחן את עצמך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

הכין וערך: דורון שפירא


1. מתי, בהתייחס לגמר דמדומי הערב מסתיימת הפעילות בשדה, בדרך כלל?

א. 10 דקות לפני גמר דמדומי הערב
ב. שעה לפני גמר דמדומי הערב
ג. עם גמר דמדומי הערב.


2. אתה מתכנן להמריא לפני סגירת השדה בין השעות 1400-1600 בימי שישי או שבת. כמה זמן לפני כן אתה צריך לקבל אשור התנעה מהמגדל?

א. מספיק זמן מראש כדי שאוכל להמריא לפני 1400.
ב. עד שעה 13:45
ג. לא יאוחד משעה 13:55


3. אתה רוצה להסיע את המטוס מעמדת חניה אחת של מונאייר לעמדה שניה, על ידי דחיפה, בלי להניע. האם צריך לקבל את אשור המגדל?

א. כן
ב. לא
ג. רק כשמסלול 29 פעיל.


4. ארעה תאונה והמטוס תקוע על המסלול – מי מוסמך לאשר את הזזת המטוס מהמסלול?

א. רק המגדל
ב. רק החוקר הראשי
ג. הטיס המפקד


5. מה גובה קוי המתח (הקווים המונמכים) בצלע אחרי המראה של 29, הצמודים למסילת הרכבת?

א. 118 רגל
ב. 149 רגל
ג. 165 רגל


6. האם מותר לנוסעים לגשת באופן עצמאי לרחבת המטוסים/למטוס?

א. לא. רק בלווי טייס או עובד של החברה.
ב. כן. רק בלווי הטיס המפקד.
ג. כן. אם קבלו אישור מהמבצעים.



7. מה רוחב מסלול ההסעה ומהי מהירות ההסעה המותרת?

א. רוחב 10מ’ מהירות מותרת 10MPH
ב. רוחב 6מ’ מהירות מותרת 10K
ג. רוחב 6מ’ מהירות מותרת 10MPH.


8. שני מטוסים מתכנסים: אחד מפנה את המסלול ונמצא על הקושרת בין מסלול ההמראה לבין מסלול ההסעה. המטוס השני נמצא על מסלול ההסעה. למי משניהם יש זכות קדימה?

א. בהתאם להוראות שהמגדל חיב לתת.
ב. למטוס המסיע על מסלול ההסעה.
ג. למטוס שפינה את מסלול ההמראה.


9. האם מותר לבצע TOUCH AND GO כאשר יש על המטוס אדם שאינו הטיס או מדריך או חניך?

א. לא. אסור לבצע המראה חוזרת כאשר יש נוסעים או מטען במטוס.
ב. לא. אסור לבצע המראה חוזרת כאשר יש נוסעים במטוס.
ג. לא. אסור לבצע המראה חוזרת כאשר יש מטען במטוס.


10. האם מותר להתיישר מהקושרת השניה של מסלול 29 (זאת שנמצאת מספר מטרים לאחר ה”זברה”) ולהמריא ממנה? (אם מדובר במטוס בעל בצועים המאפשרים לו להמריא ממרחק קצר מאוד, פחות מ-100 מטר)?

א. לא. חובה להתיישר מההתחלה הפיזית של מסלול 29.
ב. בהתאם לבצועי המטוס ושקולי הטיס המפקד.
ג. מהקו לרוח המסלול הצמוד ל”זברה”.


11. מה ההנחיות המיוחדות לביצוע גישה על מסלול 11?

א. צלע בסיס חייבת להיות במדויק ממזרח לכביש 2. אסור לטוס מעל כפר שמריהו, למעט בפיינל.
ב. צלע בסיס חייבת להיות במדויק ממערב לכביש 2. אסור לטוס מעל כפר שמריהו, למעט בפיינל.

ג. צלע בסיס חיבת להיות במדויק על כביש 2. אסור לטוס מעל כפר שמריהו, למעט בפיינל. בתחילת פיינל יש להיות בגובה 650 רגל לפחות כדי להבטיח מינימום שמוש במנוע.


שלוש שאלות בונוס:


12. מה הגובה המירבי, לפי העדכון האחרון התקף כיום, בכל אחד מאיזורי האמון של הרצליה?

13. מה הגבול הדרומי והמזרחי של איזור 3, לפי העדכון האחרון התקף כיום?

14. מה גבולות ההקפה בהרצליה, המתוקנים לפי העדכון האחרון התקף כיום?


מבחן שדה


בדוק את רמת ידיעותיך –


• 0-8 תשובות נכונות – רמת ידיעותיך נמוכה. חובה עליך לרענן את זיכרונך. חובה עליך לקרוא בפמ”ת את הפרק המתייחס לשדה התעופה הרצליה. מומלץ גם לדפדף בפרקים על שדות ומנחתים אחרים.


• 9-11 תשובות נכונות – אתה בסדר, אבל זקוק לרענון. עשה טובה לעצמך ולסביבה, תפתח פמ”ת.


• 12-14 תשובות נכונות – כל אחד טועה לפעמים. אתה מעודכן ויודע את החומר.
ניפגש במבחן השדה הבא..


תשובות למבחן:


1. א
2. ב
3. א
4. ב
5. א
6. א
7. ג
8. ג
9. א
10. א
11. ג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.