הטיסה הטראנס-פסיפית הראשונה בהיסטוריה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

זה קרה ב – 9 ליוני 1928 בשעה 10:50. בבוקר יום זה השלימו צ’ארלס אדוארד קינגספולד סמית’ וצוותו את הטיסה הטראנס-פסיפית הראשונה בהיסטוריה מארה”ב אל יבשת אוסטרליה הרחוקה. הטייס הצעיר נחת בבריסביין, קווינסלנד, אוסטרליה עם מטוס Fokker F.VII אשר עוצב כמטוס חד-מנועי אבל שונה ושופץ לתלת-מנועי עם השנים. המטוס ההיסטורי זכה לשם Southern Cross.


הטיסה הטראנס-פסיפית


הטיסה התבצעה עם מספר עצירות כאשר היא התחילה משדה התעופה שבאוקלנד, קליפורניה ועד לשדה התעופה ווילר שבהוואי. המרחק שאותו עברו בתחילה היה 3,875 קילומטרים וארך 27 שעות וחצי. לאחר מנוחה בשדה התעופה בהוואי, המשיך צוות הטיסה אל עבר היעד הבא באיי פיג’י במרחק של כ – 5,000 קילומטרים מן השדה שבהוואי.


הנחיתה באיי פיג’י הייתה אף היא סימבולית והיסטורית בפני עצמה מאחר והיה זה כלי הטיס הראשון בגודל זה שנחת אי פעם באזור האיים. הטיסה נמשכה 34 שעות וחצי והייתה הארוכה ביותר שאותה עברו הטייס וצוותו. משם יצא הצוות הישר לכיוון בריסביין אוסטרליה, בטיסה שארכה 21 שעות וחצי והם עברו מרחק נוסף ואחרון של 2,888 קילומטרים. הנחיתה אירעה בשעה 10:50 בבוקר, שעון אוסטרליה, בשדה התעופה Eagle Farm Airport שבבריסביין. 25,000 צופים עמדו נרגשים בשדה וחזו במראה המרהיב שנחרט לעד בדפי ההיסטוריה.



כלי הטיס


מטוסו של סמית’ עבר התרסקות באלסקה בעבר ושופץ לגמרי לפני הטיסה הטראנס-פסיפית. שיפוץ המטוס חל לא רק על חלקו החיצוני כי אם גם על חלקו הפנימי והוא הוסב למטוס חזק יותר אשר יחזיק מעמד זמן ארוך לטיסה רחוקה. מרבית כספו של סמית’ נכנס אל שיפוץ המטוס ועל מנת להמשיך את פעילותו מכר סמית’ את המטוס לאיל נפט מקומי אשר הלווה לצ’ארלס את המטוס כדי לבצע את הטיסה ההיסטורית.


לאחר הנחיתה באוסטרליה, שונה שם הרישום של המטוס מספר פעמים. המטוס הזה ערך מספר טיסות טראנס-פסיפיות נוספות ואז החליט סמית’ לתת אותו לממשלת אוסטרליה על מנת שיונח בכבוד במוזיאון לתעופה. במשך שנים רבות המטוס שהה במחסני המוזיאונים, אבל כיום ניתן לראות אותו מוצג בגאווה אדירה בשדה התעופה של בריסביין עם אנדרטה לזכרו של צ’ארלס אדוארד קינגספולד סמית’.


צ’ארלס המשיך בטיסות שאפתניות ומאתגרות, אך ב – 8 לנובמבר 1935 בטיסה מהודו לסינגפור נעלם מטוסו יחד איתו וטייס המשנה שלו. המטוס נעלם מעל המפרץ הבנגלי והחיפוש אחריהם ערך 74 שעות. מטוסם ועיקבותיהם לא נמצאו עד עצם היום הזה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.