הקשר בין בטיחות בתעופה להכשרת טייסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

בחוגי תעופה עכשוויים, המונחים CBTA ו-EBT הפכו לנושאים פופולאריים המעוררים דיונים סוערים. מצד אחד, כולם מבינים שהשאיפה להתמקצעות והשקעה ברכישת מיומנויות הן אבני הבסיס של הכשרת הטייס, מצד שני, בזמן האחרון, כדי לעמוד במכסות ההכשרה השנתיות שלהם, רבים מבתי ספר לטיסות החלו להעביר את הלימודים למודולים של הדרכה מקוונים, שאינם מאפשרת התעמקות בתכני הלימוד. השיטה מציעה תהליך לימוד שטחי שמבוסס על הבנה בסיסית בלבד של החומר אשר עלול לחבל ביכולתו של הטייס להפעיל מטוס באופן בטוח ולהתמודד עם סיטואציות מורכבות.

בתי ספר לטיסה ממלאים תפקיד מכריע בעיצוב עתידה של תעופה באמצעות הכשרת אנשי מקצוע בעלי ידע, כישורים וניסיון הדרושים כדי לנווט בשמים בביטחון ובמיומנות. קריירה בתעופה מתחילה בהכשרה קפדנית, החל מהיסודות ועד שיעורי טיסה מתקדמים המכסים מגוון רחב של תרחישים ואתגרים שטייסים עלולים להיתקל בהם במהלך הטיסות. טייסים, אנשי צוות קבינה ואנשי תחזוקה עוברים הכשרה חוזרת על מנת לשמור על מקצועיותם, כשירותם ויעילותם. בעיקרו של דבר, הכשרה משמשת מרכיב יסוד לביצוע האחריות היומיומית שלהם. אם כך, הרי שהכשרה לקויה מהווה איום משמעותי על הבטיחות של הטיסה. הדיון הער שמתנהל כרגע בקרב העוסקים בתעופה מתמקד בהשלכות וסכנות של הזנחת סדרי העדיפויות בהכשרה טייסים וצוותי הטיסה.

קריירה בתעופה

כיצד מעריכים את איכות ההדרכה בענף התעופה?

לא ניתן להפריז בחשיבותה של הכשרה מתמשכת ופיתוח מיומנויות בתעשיית התעופה. רישיונות טיס מסחריים ורישיונות מדריך טיסה אינם רק תעודות. למעשה, הם מייצגים מחויבות מתמשכת ללמידה ושאיפה מתמדת לשיפור. הטייסים חייבים להתעדכן בשינויים בתקנות התעופה, לעקוב אחר ההתקדמות הטכנולוגית ולאמץ שיטות עבודה מומלצות חדשות, כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ומקצועיות. הדגש על הבנת תיאוריית הטיסה, תפעול המטוס ומיומנויות קבלת החלטות חיוני לטייסים כדי לבצע בחירות מושכלות במהלך טיסות, במיוחד ברגעים קריטיים.

בתחום התעופה מדגישים את החשיבות העצומה שיש להבנת הגורמים האנושיים אשר משפיעים על הביצועים, הבטיחות והאפקטיביות בהגדרות התפעוליות. מנקודת מבט של גורמים אנושיים, צמצום או היעדר של שיעורי טיסה מבוססי אימונים דינאמיים היא בלתי מקובלת לחלוטין. עם זאת, לא כל מתודולוגיות האימון יכולות להיחשב ליעילות באותה המידה. להערכתנו, הכשרה משמעותית צריכה להיות אינטראקטיבית, מקיפה ומקיפה שלל תרחישים, אשר מטרתה הינה עידוד ההשתתפות הפעילה בקרב הלומדים ששואפים לקריירה בתעופה.

הכשרה אינטראקטיבית מאפשרת להקנות לתלמידים את הידע והמיומנויות שחיוניים לפעולה בטוחה ואפקטיבית של המטוס. הליכי אימון יעילים משלבים דיונים, תרגילים מעשיים, סימולציות והערכות שמיועדות להתמודדות עם האתגרים הרב-גוניים העומדים בפני אנשי התעופה על בסיס יומי.

סימולטור טיסה

ההשלכות האפשריות של הכשרה מקוצרת

למעשה, הכשרת טייסים לקויה או לא מספקת מהווה איום מוחשי על בטיחות התעופה, מכיוון שהיא מגבירה את הסבירות לטעות אנוש וכתוצאה מכך לתאונות ומסכנת את הבטיחות והיעילות הכוללת של הטיסה. יתרה מכך, הכשרה לא מספקת מעלה את הספק של אי ציות לרגולציה ועבירה על התקנים של ענף התעופה הבינלאומי – דבר שעלול להכתים את המוניטין של בית ספר לטיסה וחברת התעופה ובסופו של דבר לשחוק את אמון הציבור.

הקשר בין בטיחות תעופה להכשרת טייסים הוא סימביוטי – אחד לא יכול להתקיים בלי השני. לבתי ספר לטיסה תפקיד קריטי בעיצוב טייסים מוכשרים ומיומנים המסוגלים להבטיח את הבטיחות והביטחון של כל טיסה שהם מפעילים. כל מי ששואף לעסוק בתעופה, הן באופן מקצועי והן כתחביב, חייב להכיר בערך של הכשרה איכותית ולמידה מתמשכת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.