עשה לעצמך טובה.
בימים טרופים אלה, כשחלק מטיסותינו יוצאות משדה התעופה חיפה, חובה על כל טייס לרענן ולהתרענן.
בדוק את רמת ידיעתך את שדה התעופה חיפה עפ”י שאלון שערך והכין המדריך דורון שפירא.
1. גובה ההקפה בשדה התעופה חיפה הוא:
א. 800 רגל.
ב. 1,000 רגל מעפ”ש.
ג. 1,000 רגל QNH.
ד. 600 רגל.
2. מתי מותרת הפניה המוקדמת (צפונית לבתי הזיקוק) לאחר המראה על 16:
א. מותרת רק בשבתות ובסופי שבוע.
ב. מותרת בשעות אור יום בלבד.
ג. מותרת רק בקבלת אישור מהמגדל.
ד. הפניה המוקדמת אסורה בהחלט!
3. ביצוע “הקפה קצרה” לשדה התעופה חיפה מותר במקרים הבאים:
א. כשגובה ההקפה הוא 800 רגל.
ב. בעת תרגול נחיתת אונס למסלול 34 ועפ”י אישור המגדל בלבד.
ג. כאשר הראות אינה נופלת מ 10 ק”מ.
ד. כשאין תנועות אחרות בהקפה.
4. היציאה מחיפה דרומה היא לבת גלים (1000 או 2000) ומחלף דרום (1000 או 2000) על פי:
א. בחירת הטייס.
ב. תלוי אם ההמראה היא על 16 או 34.
ג. הוראת הפקח.
ד. טיסת יום או לילה.
5. מאחר והמסלול בחיפה ארוך יותר מאשר בהרצליה, המראה עליו יכולה להתבצע:
א. מכל נקודה בה יבחר הטיס, ובלבד שקיבל אישור מהמגדל.
ב. מתחילת המסלול בהמראה על 16, ומול המגדל בהמראה על 34.
ג. מתחילת המסלול בטיסת לילה ומכל נקודה אחרת בטיסת יום.
ד. מתחילת המסלול שמסומנת בקו לרוחב המסלול.
6. מתי יש לדווח אות ATIS בקשר:
א. בקריאה ראשונה למגדל בהצטרפות או לפני התנעה.
ב. רק לפני התנעה.
ג. רק בהצטרפות לשדה.
ד. דיווח ATIS חובה רק לטיסות ב IFR.
7. גובה האש שפולטת הארובה בבתי הזיקוק (על ציר המסלול) יכול להגיע ל:
א. 270 רגל.
ב. 338 רגל.
ג. 740 רגל.
ד. 270 מטר.
8. מה נכון בקשר לנקודה A המסומנת על תבנית ההקפה בחיפה:
א. אין לצמצם את תבנית ההקפה מעבר לנקודה A.
ב. אין להרחיב את תבנית ההקפה מעבר לנקודה A.
ג. אין להיות בנקודה A בגובה נמוך מ 1000 רגל מעפ”ש.
ד. אין להיות בנקודה A בגובה גבוה מ 1000 רגל QNH.
9. התאורות הקיימות בקצה המסלול בחיפה כוללות:
א. תאורה צהובה לסף המסלול בשני הכיוונים.
ב. תאורה ירוקה לסף המסלול בשני הכיוונים.
ג. תאורה כחולה לסף המסלול בשני הכיוונים.
ד. תאורה ירוקה בתחילת המסלול ואדומה בסוף המסלול לשני המסלולים.
10. הנכון לגבי ההסעה בשדה התעופה בחיפה:
א. יש לבקש אישור הסעה מעמדת החניה ולפני תחילת ההסעה.
ב. האישור להסיע הוא רק ברחבות החניה ועד לעמדת ההמתנה למסלול.
ג. עליה למסלול תתבצע רק לאחר קבלת אישור לכך מהמגדל.
ד. כל התשובות נכונות.
11. איזור בתי הזיקוק הינו איזור אסור לטיסה:
א. בשעות הלילה בלבד.
ב. למעט בסופי שבוע.
ג. בכל הגבהים.
ד. מפני הקרקע ועד גובה 3,000 רגל.
12. שק הרוח בשדה התעופה נמצא:
א. אין שק רוח בשדה התעופה של חיפה.
ב. על גג המגדל.
ג. ישנם שני שקי רוח מערבית למסלול.
ד. מערבית לתחילת מסלול 34.
13. עזרי ניווט רדיו (ענ”ר) הקיימים בשדה התעופה בחיפה הם:
א. VOR בתדר 112.40 מה”צ.
ב. VOR בתדר 115.30 מה”צ.
ג. NDB בתדר 323 קה”צ.
ד. אין בחיפה עזרי ניווט רדיו.
תשובות למבחן:
1. ג
2. ג
3. ב
4. ג
5. ד
6. א
7. ג
8. ב
9. ד
10. ד
11. ד
12. ג
13. ג
בדוק את רמת ידיעותיך:
• 0-8 תשובות נכונות – רמת ידיעותיך נמוכה.
חובה עליך לרענן את זיכרונך.
חובה עליך לקרוא בפמ”ת את הפרק המתייחס לשדה התעופה חיפה.
מומלץ גם לדפדף בפרקים על שדות ומנחתים אחרים.
• 9-11 תשובות נכונות – אתה בסדר, אבל זקוק לרענון.
עשה טובה לעצמך ולסביבה, תפתח פמ”ת.
• 12-13 תשובות נכונות – כל אחד טועה לפעמים.
אתה מעודכן ויודע את החומר.