נשים פורצות דרך בעולם התעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

עולם התעופה נחשב לתחום גברי במיוחד מן הרגע הראשון שבו האדם ניסה להגיע אל השמיים התכולים והאישה הזכורה ביותר בתולדות הטיס היא ללא צל של ספק אמיליה ארהארט אשר הייתה לאחת מן הנשים הראשונות אשר קיבלו רישיון טיס אזרחי ולאחר מכן ערכה טיסות מרובות עד אשר נעלמה בניסיון לערוך את הטיסה הראשונה סביב העולם.


אך, מעבר לאמיליה ארהארט ישנם עוד נשים אשר הותירו את חותמן בעולם התעופה ופרצו דרך ומוסכמות בזמנים בהם לא דובר על תפקידים מרכזיים ושוויוניים. נשים אלו עוררו השראה רבה עבור הדור הצעיר יותר ופתחו את הדלתות להכרה כי הכל אפשרי. כיום, ניתן לראות כי אל תוך תחום הטיס נכנסות יותר ויותר נשים המחפשות תפקידים עוצמתיים ומרכזיים הן באופן אזרחי והן בצורה הצבאית.


נשים פורצות דרך בתעופה


איימי ג’ונסון


איימי ג’ונסון היא טייסת בריטית בעלת רישיון טיס משנת 1929. זמן קצר לאחר שקיבלה את רישיון הטיס שלה החלה במסעה לשבור שיאים בתחום התעופה אשר היו ידועים באותה התקופה. אחד השיאים היותר ידועים שלה הוא הטיסה הראשונה מלונדון לאוסטרליה באופן יחידני, כלומר, לשהות לבד בכלי טיס ולעבור את כל המרחק הזה. מאז אותה טיסה, איימי ג’ונסון שברה שיאים נוספים בכל הקשור למרחק וזמנים.


אלן דוטריו


אלן דוטריו זכתה להיות אישה הראשונה מבלגיה אשר קיבלה רישיון טיס בשנת 1910. ניסיונה הראשון להטיס כלי תעופה לא צלח במיוחד, אך לאחר מכן היא הייתה שוברת השיאים הראשונה כאשר הטיסה מטוס לבדה במשך יותר משעה וגם להיות הטייסת אשר אירחה במטוסה נוסע. אלן הוסיפה לשבור שיאי מרחק ומהירות וזכתה לכינוי “אשת הנץ” בפי כל. בשנת 1913 הייתה לאישה הראשונה בתולדות ההיסטוריה אשר קיבלה את אות הכבוד של הליגיון הצרפתי.


בסי קולמן


בסי הייתה הטייסת האפרו-אמריקאית הראשונה לקבל רישיון טיסה. הדרך שבה עברה כדי לקבל את הרישיון הזה הייתה רצופה במכשולים רבים – בגלל צבע עורה, לא יכלה בסי להיכנס לשיעורים בתוך בית הספר לטיסה ונאלצה ללמוד צרפתית וללמוד בפריז. לאחר חזרתה לארה”ב, החלה בסי להופיע במופעי אוויר כטייסת פעלולים בירידים וקרנבלים נודדים. המלחמה שלה הייתה על ההפרדה בין שחורים ללבנים והיא נתנה לכך מקום לביטוי במופעים.



ריימונד לה לרוש


ריימונד לה לרוש הצרפתייה, היא האישה הראשונה בעולם כולו לקבל רישיון טיסה והייתה לטייסת הראשונה בנוסף. היא השתתפה בטיסות ראווה רבות ברחבי אירופה וזכתה לכינוי אצולה “ברונית” על אף שלא היה לה קשר כלשהו לאצילות. את מותה היא מצאה בשנת 1919 לאחר ששברה שוב שיא והפכה לטייסת המבחן הראשונה בהיסטוריה. המטוס נכנס לסחרור לפני הנחיתה וריימונד נהרגה במקום.


סביהה גקצ’ן


סביהה גקצ’ן נולדה בטורקיה וזכתה להיות טייסת הקרב הראשונה בתולדות ההיסטוריה והוכתרה לכך על ידי ספר השיאים של גינס. חשיבותה הרבה בתרבות הטורקית נשמעת רבות ועל שמה נקרא באינסטנבול שדה תעופה – נמל התעופה הבינלאומי איסטנבול סביהה גקצ’ן. לאחר שקיבלה רישיון טיס צבאי היא החלה לערוך טיסות לעבר ארצות הבלקן במלחמת העולם השנייה. היא רשמה לעצמה יותר מ – 8000 שעות טיסה כאשר 32 מהן היו טיסות קרביות.


קייט מק’וויליאמס


קייט מק’וויליאמס היא הטייסת הצעירה ביותר בעולם עבור טיסות מסחריות ולא רק טיסות פרטיות. בגיל 26 זכתה קייט ברישיון טייס מסחרי לאחר שאת קריירת התעופה שלה התחילה כבר בגיל 13 בבית ספר לצוערים. המשך דרכה היה סלול וידוע לטיסה ועד היום היא משמשת כטייסת בחברת תעופה מאוד ידועה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.