קריירה בתעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מהם האתגרים איתם התמודדנו בשנת 2024?

ענף התעופה חווה סערות רבות בשנת 2024 – שנה שסימנה נקודת מפנה משמעותית בתעשייה כולה. מצד אחד, הענף נאלץ להתמודד עם אתגרים מבניים כמו עיכובים במסירת מטוסים ומחסור בטייסים מנוסים, ומצד שני, הוא עמד בפני הזדמנויות פורצות דרך שנוצרו בעקבות פיתוחים טכנולוגיים חדשניים.

תחום הכשרת טייסים, שנחשב לאחד מאבני היסוד של תעשיית התעופה, עבר השנה שינויים מהותיים. השילוב של טכנולוגיות חדשות, שינויים בדרישות הרגולציה ואתגרים תפעוליים הוביל לצורך בחשיבה מחודשת על תהליכי ההכשרה המסורתיים. בין אם מדובר באימוץ שיטות הדרכה חדשניות, התאמת תוכניות הלימוד למטוסים מתקדמים, או פיתוח פתרונות יצירתיים למחסור בטייסים – התעשייה נדרשה להפגין גמישות וחדשנות כדי להתאים את עצמה למציאות חדשה ולהבטיח את המשך צמיחתה.

קורס טייס במונאייר

עיכובים במסירת מטוסים - תופעה עם היבטים חיוביים?

תעשיית התעופה ספגה מכה קשה בעקבות המשך העיכובים במסירת מטוסים מבואינג ואיירבוס, כאשר לוחות הזמנים למסירה נמצאים 30% מתחת ליעדים המתוכננים. על פי IATA, נכון להיום חסרים כ- 17,000 מטוסים חדשים – שיא של כל הזמנים, וזה אומר שבקצב הייצור הנוכחי זמן ההמתנה למסירת מטוס חדש מוערך לכ- 14 שנים. העיכובים במסירת המטוסים השפיעו על שלל ההיבטים, ובין היתר שיבשו את תוכניות ההדרכה ארוכות הטווח.

יחד עם זאת, למרות האתגרים המיידיים, המומחים בתחום הכשרת הטייסים מזהים מספר הזדמנויות משמעותיות שנוצרו כתוצאה מהמצב:

ההאטה בתוכניות Type Rating מאפשרת להתמקד בהכשרה ראשונית של טייסים, כך שיהיו מוכנים בעוד כשנתיים, בדיוק כשהמטוסים המעוכבים יגיעו.

חברות התעופה מנצלות את הזמן הנוסף לשיפור ועדכון תוכניות ההדרכה שלהן, כולל שילוב טכנולוגיות חדשות ושיטות הוראה מתקדמות.

התקופה מאפשרת לחברות התעופה לבצע הערכה מחודשת של צרכי ההדרכה שלהן ולתכנן באופן אסטרטגי יותר את פיתוח כוח האדם העתידי שלהן.

העיכובים יצרו הזדמנות לפיתוח והטמעה של פתרונות הדרכה חדשניים, כמו סימולטורים מתקדמים ותוכניות למידה היברידיות.

קריירה במונאייר

תוכניות MPL צוברות תאוצה

מסלול הכשרה לרישיון טייס צוות מרובה (MPL) צבר תאוצה משמעותית ב-2024. למרות שרבים הטילו ספק בתוכנית בתחילת דרכה, היום ברור לכולם כי מדובר בהצלחה.  כל חברות התעופה שהתנסו ב MPL, אימצו את התוכנית באופן מלא ולעולם לא חזרו למסלול המסורתי של רישיון טייס מסחרי סטנדרטי (CPL).

אחד הגורמים המרכזיים להצלחת ה-MPL הוא השינוי בתפיסת מקצוע הטייס. עם ירידה מסוימת ביוקרת המקצוע בשנים האחרונות, חברות התעופה מתחרות על משיכת מועמדים באמצעות תוכניות חניכה חדשניות. ה-MPL מציע מסלול הכשרה מהיר וממוקד יותר –  אטרקטיבי במיוחד עבור טייסים מתחילים וחברות התעופה.

בתקופה מאתגרת זאת, בה התעשייה מחפשת דרכים להתאושש משנים של חוסר יציבות, רישיון MPL עשוי לתרום למאמץ גלובלי בהתמודדות עם מחסור בטייסים. בעוד השאלה אם MPL יהפוך לסטנדרט בינלאומי בשנים הקרובות נותרת פתוחה, נראה כי הגישה החדשה נמצאת בדרך להפוך לאחת השיטות המובילות בהכשרת טייסים.

בינה מלאכותית ואוטומציה

גם ליישומי בינה מלאכותית ואוטומציה בענף התעופה היו התפתחויות מרתקות ב-2024. יישומים אלה השתלבו בשלל האופרציות, ביניהן שיטות ותהליכים בהכשרת הטייסים. הבינה המלאכותית והאוטומציה המתקדמת משנות באופן דרמטי את פני ההדרכה המסורתית ומציבות סטנדרטים חדשים בתעשייה.

כך, המערכות החכמות מאפשרות לסימולטורים  לנתח בזמן אמת את ביצועי החניך ולהתאים את התרחישים באופן דינמי. על פי מדריכי טייסים בחירים, מדובר ביצירה של סביבת אימון אדפטיבית שמזהה נקודות חוזק וחולשה ומתאימה את עצמה לקצב ההתקדמות האישי של כל טייס.

סימולטור טיסה

השפעות AI בתחום התעופה:

  • אימון מבוסס נתונים – מערכות AI מנתחות אלפי פרמטרים במהלך הטיסה ומספקות משוב מדויק ומיידי.
  • סימולציות מתקדמות – תרחישי אימון מורכבים שמדמים מצבי חירום ותקלות נדירות בצורה ריאליסטית.
  • ניהול מערכות – דגש מוגבר על הבנת מערכות אוטומטיות והתמודדות עם ממשקי טייס-מכונה מתקדמים.
  • קבלת החלטות – הכשרה ממוקדת בניתוח מצבים מורכבים וקבלת החלטות קריטיות תחת לחץ.
  • הליכי האוטומציה משנים את תפקיד הטייס המודרני. אם פעם הדגש הושם על פיתוח כישורים שנדרשים לטיסה ידנית הרי שהיום יש צורך להכשיר את הטייסים לנהל מערכות מורכבות כדי לקבל החלטות מהירות ומדויקות בסביבה טכנולוגית מתקדמת.

אתגר חדש – הכשרת טייסים למטוסים ויעילות אנרגטית

המחויבות של תעשיית התעופה לקיימות באה לידי ביטוי גם בהכשרת טייסים. הייצור העולמי של דלק תעופה בר-קיימא (SAF) הגיע ל-1 מיליון טון מטרי ב-2024 – עלייה של כמעט פי שניים מ-2023.

גם הופעת מטוסים ידידותיים לסביבה, כמו ה-A321XLR, בעלי פרופיל תפעולי ייחודי, שמתאפיינים ביעילות אנרגטית משופרת ב-30% לנוסע, מציבה אתגרים חדשים להכשרת טייסים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

Call Now Button