בחן את עצמך – שדה התעופה חיפה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



מאת דורון שפירא, מדריך טיסה במונאייר


ענו על השאלות הבאות וראו מה רמתכם.  הניקוד כאן מתחת לשאלון והתשובות בתחתית העמוד:

1. גובה ההקפה בשדה התעופה חיפה הוא:
א. 800 רגל
ב. 1,000 רגל מעפ”ש.
ג. 1,000 רגל QNH
ד. 600 רגל



2. מה נכון בקשר לנקודה “A” המסומנת על תבנית ההקפה:
א. אין אישור להאריך את צולבת 34 מעבר לה.
ב. ההצטרפות לעם הרוח 34 תהיה בה.
ג. חציית החוף בנקודה זו, בשני הכיוונים, תהיה בגובה שאינו נמוך מ 800 רגל.
ד. כל התשובות נכונות.



3. ביצוע “הקפה קצרה” לשדה התעופה חיפה מותר במקרים הבאים:
א. כשגובה ההקפה הוא 800 רגל.
ב. בעת תרגול נחיתת אונס למסלול 34 ועפ”י אישור המגדל בלבד.
ג. כאשר הראות אינה נופלת מ 10 ק”מ.
ד. כשאין תנועות אחרות בהקפה.



4. היציאה מחיפה דרומה היא לבת גלים (1000) ומחלף דרום (1000 או 2000) על פי:
א. בחירת הטייס
ב. תלוי אם ההמראה היא על 16 או 34.
ג. הוראת הפקח.
ד. טיסת יום או לילה.



5. לאחר המראה על מסלול 16, חייבים להקיף את האזור האסור של בתי הזיקוק אלא אם:
א. לא חותכים תנועות אחרות בהקפה.
ב. המטוס מסוגל להגיע לנקודה A בגובה 800 רגל מבלי להקיף את בתי הזיקוק.
ג. בטיסת באור יום בלבד.
ד. פקח אישר אחרת.



6. הגעת לחיפה בתקלת קשר ובמעבר מעל המגדל קיבלת אור אדום. עליך:
א. להישאר בגובה הכניסה מעל המגדל ולחכות לאור ירוק כדי להצטרף להקפה.
ב. להמשיך לנחיתה אך לא לרדת מתחת לגובה ההקפה (1000 רגל)
ג. להמשיך לנחיתה על מסלול 34 בלבד ללא תלות בכיוון הרוח.
ד. הנחיתה אסורה ועליך לחזור להרצליה.



7. גובה האש שפולטת הארובה בבתי הזיקוק (על ציר המסלול) יכול להגיע ל:
א. 270 רגל
ב. 338 רגל
ג. 740 רגל
ד. 270 מטר



8. תדר ההסעה בשדה התעופה חיפה הוא:
א. 135.40 מה”צ
ב. 133.00 מה”צ
ג. 127.80 מה”צ
ד. 119.00 מה”צ



9. התאורות הקיימות בקצה המסלול בחיפה כוללות:
א. תאורה צהובה לסף המסלול בשני הכיוונים.
ב. תאורה ירוקה לסף המסלול בשני הכיוונים.
ג. תאורה כחולה לסף המסלול בשני הכיוונים.
ד. תאורה ירוקה בתחילת המסלול ואדומה בסוף המסלול לשני המסלולים.



10. הנכון לגבי ההסעה בשדה התעופה בחיפה:
1. יש לבקש אישור הסעה מעמדת החניה ולפני תחילת ההסעה.
2. האישור להסיע הוא רק ברחבות החניה ועד לעמדת ההמתנה למסלול.
3. עליה למסלול תתבצע רק לאחר קבלת אישור לכך מהמגדל.
4. כל התשובות נכונות.



11. איזור בתי הזיקוק הינו איזור אסור לטיסה:
1. בשעות הלילה בלבד.
2. למעט בסופי שבוע.
3. בכל הגבהים.
4. מפני הקרקע ועד גובה 3,000 רגל.



12. שק הרוח בשדה התעופה נמצא:
1. אין שק רוח בשדה התעופה של חיפה.
2. על גג המגדל.
3. ישנם שני שקי רוח מערבית למסלול.
4. מערבית לתחילת מסלול 34.



13. עזרי ניווט רדיו (ענ”ר) הקיימים בשדה התעופה בחיפה הם:
1. VOR בתדר 112.40 מה”צ
2. VOR בתדר 115.30 מה”צ
3. NDB בתדר 323 קה”צ
4. אין בחיפה עזרי ניווט רדיו.


בדוק את רמת ידיעותיך:
• 0-7 תשובות נכונות – רמת ידיעותיך נמוכה. חובה עליך לרענן את זיכרונך. חובה עליך לקרוא בפמ”ת את הפרק המתייחס לשדה התעופה חיפה. מומלץ גם לדפדף בפרקים על שדות ומנחתים אחרים.
• 8-11 תשובות נכונות – אתה בסדר, אבל זקוק לרענון. אם בכוונתך לנחות בחיפה, עשה טובה לעצמך ולסביבה, תפתח פמ”ת.
• 12-13 תשובות נכונות – כל אחד טועה לפעמים. אתה מעודכן ויודע את החומר.


בדוק את עצמך – התשובות:


1. גובה ההקפה בשדה התעופה חיפה הוא:

– 1,000 רגל QNH


2.מה נכון בקשר לנקודה “A” המסומנת על תבנית ההקפה:

– כל התשובות נכונות.


3. ביצוע “הקפה קצרה” לשדה התעופה חיפה מותר במקרים הבאים:

– בעת תרגול נחיתת אונס למסלול 34 ועפ”י אישור המגדל בלבד.


4. היציאה מחיפה דרומה היא לבת גלים (1000) ומחלף דרום (1000 או 2000)
על פי:

– הוראת הפקח.


5. לאחר המראה על מסלול 16, חייבים להקיף את האזור האסור של בתי הזיקוק אלא אם:

– פקח אישר אחרת.


6. הגעת לחיפה בתקלת קשר ובמעבר מעל המגדל קיבלת אור אדום. עליך:

– להישאר בגובה הכניסה מעל המגדל ולחכות לאור ירוק כדי להצטרף להקפה.


7. גובה האש שפולטת הארובה בבתי הזיקוק (על ציר המסלול) יכול להגיע ל:

– 740 רגל


8. תדר ההסעה בשדה התעופה חיפה הוא:

– 127.80 מה”צ


9. התאורות הקיימות בקצה המסלול בחיפה כוללות:

– תאורה ירוקה בתחילת המסלול ואדומה בסוף המסלול לשני המסלולים.


10. הנכון לגבי ההסעה בשדה התעופה בחיפה:

– כל התשובות נכונות.


11. איזור בתי הזיקוק הינו איזור אסור לטיסה:

– מפני הקרקע ועד גובה 3,000 רגל.


12. שק הרוח בשדה התעופה נמצא:

– ישנם שני שקי רוח מערבית למסלול.


13. עזרי ניווט רדיו (ענ”ר) הקיימים בשדה התעופה בחיפה הם:

– NDB בתדר 323 קה”צ


שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.