הוראות בטיחות במטוסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

עלייה למטוס כוללת חוויות רבות המרגשות אותנו בכל פעם החל מההליכה לפתח דלת המטוס, קבלת הפנים של צוות הטיסה, הישיבה במקומות המיועדים עד לרגע ההמראה. רגע לפני שהמטוס ממריא מן הקרקע אל עבר יעד הטיסה הנחשק ישנו שלב שכל נוסע עובר בין אם מדובר בטיסות מסחריות גדולות או טיסות פרטיות אשר מרוכבות מצי מטוסים דו מנועיים. זהו השלב שבו צוות הטיסה עובר במעבר המרכזי שבין הנוסעים ומוודא את תקינותם של מספר דברים אשר, לכאורה, אינם נראים כחשובים.


הוראות בטיחות בטיסה


הוראות הבטיחות של צוות הטיסה


הזמן הקריטי ביותר בטיסה נמצא בעת ההמראה ובעת הנחיתה שלו. זהו הזמן שבו עלולות להתרחש תקלות בגלל ציוד לקוי שלא אובטח כראוי, תופעות חיצוניות כמו ציפורים, מזג אוויר לא יציב ועוד. בגלל זה ישנה חשיבות עליונה ביותר של הכנה מוקדמת על ידי צוות הטיסה.


פתיחה מוחלטת של תריסים


עבור כל הנוסעים הנמצאים ישובים בצד החלון מוטלת האחריות לפתוח את התריסים עד למעלה באופן מוחלט בזמן ההמראה ובזמן הנחיתה. זמן אירוע חירום כל שנייה חשובה ביותר ולכן, מבטם הממוקד של הנוסעים צריך להיות במודעות תמידית למתרחש בחוץ – האם יש חושך, אור, מים, יבשה וכו’. כאשר התריסים מורמים לגמרי הנוסעים יכולים להתריע על סכנות אפשריות הנמצאות בחוץ ולאף למנוע אותם בזמן.


מושב נוסעים אנכי


קהל הנוסעים מתבקש להרים את המושבים למצב אנכי מוחלט במהלך תהליך ההמראה והנחיתה. כאשר מתרחש אירוע חירום אשר במהלכו יש להתפנות בהקדם האפשרי מן המטוס, העובדה כי מושבי הנוסעים ישרים מעניקה את היכולת לנוע החוצה בצורה חלקה יותר ומהירה ככל הניתן.


בנוסף לכך, כאשר מושבי הנוסעים נמצאים במצב אנכי הם נעולים לחלוטין ובמקרים של תאונות אוויריות פוחתת הסכנה לפגיעה פיזית בפלג הגוף העליון.


מושב טיסה אנכי נעול


משקל התיקים לעלייה למטוס


רבות דובר על משקל התיקים אשר מותרים להעלאה למטוס ובכל עת ניתן להבחין שחברות תעופה רבות מחדשות ומרעננות את החוקים שלהן. במקרים מסוימים מתבקשים נוסעים אשר חרגו מן המשקל הנקוב לשלוח את מטענם לבטן המטוס. הסיבה למשקל הקבוע שאותם מציבות חברת התעופה היא ההימצאות של התיקים מעל ראשי הנוסעים ויכולת הקיבול של התאים הללו שלא ייפתחו או יקרסו בזמן טיסה.


שימוש בשירותים


בזמן ההמראה והנחיתה נדלקים שלטי “הכניסה אסורה לשירותים”. זהו חוק בטיחותי חשוב ביותר והוא נוגע ישירות לאירועי חירום שבהם תא זה ננעל ואין לאדם הנמצא בתוכו יכולת להתפנות מן המטוס באופן מיידי. יתרה מכך, הטייס אינו יכול להמריא או לנחות כאשר יש מישהו בשירותים ועליו להמתין לפינוי תא זה, דבר המוביל ישירות לאי ציות מצד הנוסעים ועיכוב נגרר.


מכשירים חכמים במצב טיסה


השימוש בטלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים ניידים מותר במהלך הטיסה אך בכל עת הנוסעים מתבקשים להעביר אותם ל”מצב טיסה”. בתהליך ההמראה והנחיתה מבקש צוות הטיסה לכבותם לגמרי או להפנות אותם למצב זה מאחר והמכשירים הללו משדרים בתדרים העלולים להתנגש יחד עם המכשור הטכנולוגי של המטוס עצמו ולשנות את היכולת שלו לעבד מידע.


ניתן לראות יותר ויותר חברות תעופה המכניסות אל שירותיהם גם נתבים אלחוטיים לרווחת קהל הנוסעים כדי שיכולו לגלוש על גבי רשת WIFI של המטוס מבלי לגרום לתקלות חיצוניות.


מכשירים במצב טיסה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.