החודש לפני כך וכך שנים – חודש מאי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

בחודש מאי שנת 1927 חצה לראשונה מטוס חד מנועי את האוקיינוס ללא עצירות ביניים.


הפרטים לקוחים מאתר ויקיפדיה.


עושים היסטוריה


ספיריט אוף סנט לואיס ( Spirit of St. Louis) היה המטוס הראשון שחצה בטיסה ישירה את האוקיינוס האטלנטי ללא עצירת ביניים – מרחק של 5810 קילומטר. הטיסה ארכה 33 שעות ו- 30 דקות. את המטוס הטיס הטייס צ’ארלס לינדברג. בשנת 1927, המריא לינדברג ב-21 לחודש מאי משדה התעופה רוזוולט בלונג איילנד ניו יורק, ונחת ב-22 במאי בפריז. המטוס, בעל מנוע אחד מדגם Ryan NYP, נקרא על שם העיר סנט לואיס במיזורי שם גרו צ’ארלס לינדברג ומממן הטיסה שלו.


lindberg

כדי להגדיל את טווח הטיסה של המטוס, לצורך ביצוע הטיסה האמורה, נוסף מכל דלק בחזית המטוס במקום החלונות הקדמיים, דבר שהקשה על הטיסה ודרש שימוש בפריסקופ, אך שיפר את טווח הטיסה ואת מיקום מרכז הכובד של המטוס. כדי להקטין את המשקל צומצם הצוות לאדם אחד, ולינדברג היה גם הטייס וגם הנווט.

matos

matos 2

מטוס הספיריט אוף סנט לואיס כלל איש צוות אחד, אורכו 8.4 מטר, מוטת כנפיים 14.8 מטר. הפסק מנוע 166 קילוואט, מהירות מירבית 220 קמ”ש, מהירות שיוט 175 קמ”ש. טווח 6,600 ק”מ. גובה טיסה מירבי 5,000 מטר.


לאחר הצלחת הטיסה מעל האוקיינוס האטלנטי, לינדברג ערך מטס של רצון טוב במרכז אמריקה עם מטוס הספיריט אוף סנט לואיס. לכבוד האירוע הונפק בול מיוחד בפנמה. ניקרגואה הנפיקה בול לכבוד היובל לטיסת חציית האטלנטיק. הטיסה נחשבת נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של התעופה וצ`ארלס לינדברג זכה להערכה רבה ונחשב בארצות הברית גיבור לאומי. המטוס מוצג כיום במוזיאון האוויר והחלל הלאומי בוושינגטון.


שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.