היכן ישן צוות הטיסה בטיסות ארוכות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

האם אי פעם חשבתם היכן ישן לו צוות הטיסה כאשר מדובר בטיסות המתמשכות שעות ארוכות? בתוך המטוס ישנם חלקים וחללים סמויים מעיני קהל הנוסעים המכילים תאים נסתרים עבור ציוד, אוכל ושירותים נוספים. בנוסף לתאים הללו קיימים גם תאי שינה המיועדים אך ורק לצוות הטיסה הכולל את הטייסים, הדיילות והדיילים הנמצאים בכל עת לשירות הנוסעים במטוס.


תאי השינה של צוות הטיסה הינם דבר הכרחי התורם ליעילות עבודתם במיוחד כאשר מדובר בטיסות האורכות מעל 10 שעות ברציפות. חללי השינה המצויים במטוסים נחבאים מן הקהל והם מבודדים מרעש על מנת להעניק מנוחה נכונה ובריאה הדרושה לאנשי הצוות. בתוך מטוס רחב נפח, כמו במטוסים העוסקים בטיסות מסחריות או אף במטוסים קטנים יותר של טיסות פרטיות, קיימים תאי שינה של הצוות הנקראים CRC ואפשר לראות כי הם נמצאים בחללים סמויים מתחת לתא הטייס או בנקודה ישירה מעליו (תלוי במבנה המטוס).


הרכב פנימי של תאי שינה במטוס


מאחורי הדלתות הנמצאות בקרבת תא הקברניט מתחבא לו גרם מדרגות המוביל ישירות לתאי שינה מעט קלסטרופוביים בגלל גודלם המצומצם והתקרה המאוד נמוכה שלהם, אך אלו חללים המכילים את כל הנדרש לשינה נוחה כמו: מזרנים אורטופדיים, כריות איכותיות, מצעים ואפילו מראות על מנת לשמור על מראה נקי ומסודר בכל עת מול עיני הנוסעים.


חללי שינה לצוות הטיסה


המיטות הנמצאות ב – CRC מבודדות מרעשים ומחדירה חדה של אור במטרה להעניק לכולם יכולת שינה נכונה בשעות אשר נקבעו כיעד למנוחה בלוח הזמנים של הטיסה ובתורנויות בין אנשי הצוות.


חלוקת זמני המנוחה בטיסות ארוכות


חברות תעופה שונות עובדות לפי לוחות זמנים שונים, אבל בתוך המכלול הגדול של זמני התעופה נכנסות גם שעות מנוחה ושינה עבור צוות הטיסה. בדרך כלל, ניתן לראות שתי הפסקות למנוחה כאשר מדובר בטיסות בין-יבשתיות האורכות בין 14 – 18 שעות ללא נחיתת ביניים כאשר ההפסקה הראשונה מתרחשת מיד לאחר שמוגשת לקהל הנוסעים ארוחה עיקרית. מחצית מצוות הטיסה הכולל גם את הטייסים וגם את צוות הדיילות הפורשים לזמן מנוחה בתאי השינה עד לתחילתה של המשמרת השנייה. חלוקת זמני השינה משתנה בין הטייסים לבין צוות המטוס עצמו על מנת לוודא כי בכל זמן נתון תינתן תמיכה נאותה לנוסעים השוהים.


חברות תעופה רבות מציעות לצוות הטיסה חדרי שינה באיכות גבוהה כפי שמוצעים לנוסעים במחלקה הראשונה. הסיבה לכך נובעת לא רק מטעמי נוחות, אלא גם מטעמי בטיחות מאחר והטייסים הם אלו העומדים בראש המטוס ואחראיים לכלל הנוסעים. הם אלו הזקוקים לשינה הטובה ביותר על מנת להבטיח טיסה רגועה, מהנה ובטוחה לפני הכל.


שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.