המצאות משנות חיים בתעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

המצאות ותגליות כלל עולמיות קורות בשתי דרכים עיקריות: עריכת מחקרים מעמיקים לאורך שנים במעבדות סטריליות וגילוי מקרי של תופעות מעצבות חיים. במקרים רבים כאשר עולה המצאה אל פני השטח, היא אינה נשארת בתחום אשר עבורו היא יועדה אלא מגיעה אל חיי היום-יום ומשנה סדרי עולם. דוגמאות להמצאות כאלה ששינו את החיים הם ג’יפים, מכנסי דגמ”ח, סרטי דבק ועוד. הפריטים הללו פותחו על ידי הצבא לשימוש בלעדי של הצבא אך במהרה קיבלו תפנית הישר אל החיים האזרחיים. המצאות כאלה ועוד גם פותחו בתחום התעופה וניתן לראות את השימושים שלהם בחיים ציבוריים.


עט כדורי


אחת ההמצאות שמקושרות ישירות אל עולם התעופה הוא העט הכדורי. המצאה זו מיוחסת לעיתונאי והאומן ההונגרי לזלו בירו אשר חי בארגנטינה. עד לרגע ההוא נהוג היה להשתמש בעט נוצה אשר דלף לעיתים קרובות. לזלו שיפר ושינה את המראה של העט וחברות תעופה עולמיות הזמינו 30,000 יחידות של המוצר החדש הזה עבור הטייסים. העט הכדורי לא נשאר בתא הטייס לאורך זמן והופץ לכל העולם.


המצאות בתעופה


מכשירי GPS


מכשירים שונים מונחים כיום על ידי GPS אך ההמצאה של מערכות מעקב GPS תוכננה בראש ובראשונה עבור חיל האוויר האמריקאי במטרה לאתר כלי תעופה באמצעות לוויינים הסובבים סביב כדור הארץ. המערכת הזו מיועדת לנווט בכל רחבי כדור הארץ וכיום ניתן לראות את השימוש בה באופן בלתי פוסק בכל המכשירים הסלולאריים, מחשבים, טאבלטים ועוד.


מכשיר GPS


משקפי שמש


גם עולם האופנה נהנה מאחת ההמצאות היותר נודעות שיועדו עבור צי המטוסים, או יותר נכון לומר בשביל הטייסים עצמם. מדובר על משקפי הטייסים המשנים את צורתם וצבעם באופן סדיר ומונפקים על ידי חברות אופנה נודעות בכל רחבי העולם. משקפי הטייסים פותחו על ידי חברת “ריי בן” בשנות השלושים של המאה הקודמת במטרה לעזור לטייסים להימנע מלהסתנוור מאור השמש. בשונה ממשקפי השמש שהיו בשימוש בזמן ההוא, משקפי הטייסים הורכבו עם עדשות כהות, רחבות וגדולות – בדומה למה שנראה היום.


משאבות אינסולין


המצאה אווירית נוספת אשר נמצאת בשימוש רפואי כיום היא משאבת אינסולין. משאבות אלו הפכו לפריט שגרתי בחייהם של סוכרתיים אשר מאפשר להם חופשיות וניהול חיים נורמטיביים לחלוטין. משאבות אלו פותחו על ידי נאס”א בסוף שנות ה – 80. הם הומצאו כאמצעי מעקב וניטור אחר בריאות האסטרונאוטים ששהו בחלל. התנאים הקיצוניים שיש בחלל דרשו מעקב צמוד אחר רמות סוכר בדם והיכולת להעניק מנת אינסולין במקרים של צניחת סוכר.


המצאות משנות חיים בתעופה


זכוכית נגד שריטות


המכשירים הסלולאריים הנמצאים כיום בשימוש הם בעלי מסך זכוכית מיוחד אשר מונע, עד כמה שניתן, שריטות ופגמים. הזכוכית הזו הומצאה ופותחה על ידי סוכנות בחלל האמריקאית, נאס”א, כדי להפוך את המכשירים הנמצאים בכלי התעופה ליותר עמידים בפני נזקים.


דבק מהיר


השימוש בדבק מהיר, אשר זכה לכינוי “דבק 3 שניות” הורגש עוד בימי מלחמת וייטנאם כאשר החלו לרוץ שמועות על דבק מיוחד שאוטם פצעים לחיילים. הדבק עצמו הומצא בזמן מלחמת העולם השנייה כדי לשכלל אקדחים מפלסטיק, אך זה לא ממש צלח. עם הזמן הדבק נכנס לשימוש באטימה של מצנחים אך גם הפעם זה לא עבד אלא רק חיבר בין פיסות הבד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.