הסבת כלי טיס – קיימות בתעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

עידן של משבר האקלים מכתיב לאנושות כללי התנהגות חדשים. כיום לא מקובל לזרוק חפצים ישנים, אלא למחזר אותם, כלומר להסב אותם לשימוש חוזר. המחזור, שנכון להיום נחשב לאחת המגמות האקולוגיות החשובות ביותר, מאפשר להעניק חיים חדשים לחפצים ישנים שכבר אין בהם צורך.

רובנו כבר התרגלנו למחזר סוללות, נייר, בקבוקים ושקיות פלסטיק. אולם אפשרויות המחזור אינם מוגבלות רק לתחומי משק הבית. תהליכי המחזור מתבצעים בכל ענפי תעשייה, ביניהן גם התעופה. מסתבר שמטוסים ישנים, אלא שכבר לא ממריאים מהקרקע בשל התיישנות, ליקוי בטיחות או תחזוקה בזבזנית, עשויים לשרת את בני האדם שוב, רק שהפעם – בתפקיד שונה לחלוטין מזה שאליו נועדו במקור. לפניכם – חמש דוגמאות מפתיעות להסבה יצירתית במיוחד של מטוסים ישנים.

הסבת מטוס ישן

מלון בואינג 747

הפיכתו של בואינג 747 ישן למלון היא דוגמה יוצאת דופן לאופן שבו חשיבה חדשנית ויצירתית יכולה להעניק חיים חדשים לחפצים ישנים. הכירו את מלון Corendon Vitality אשר ממוקם בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, הולנד, ונחשב לאטרקציה תיירותית פופולרית עבור חובבי תעופה ומטיילים.

הבואינג 747 היה פעם המטוס המסחרי הגדול בעולם בתוך המגוון הרחב של צי מטוסים. אולם, בימינו אלה חברות תעופה רבות מוציאים בהדרגה את מטוס הג’מבו האייקוני הזה מציי המטוסים שלהן, בשל ההתיישנות והצריכה הגבוהה של הדלק. אך במקום לפרק את המטוס לחלקים ולהפוך לגרוטאות, הוחלט להעניק לו חיים חדשים. המעצבים הפכו את גוף המטוס למלון יוקרתי, הכולל 150 חדרים, מסעדה ומרכז כנסים. החדרים ממוקמים בשני מפלסים, והם מציעים לאורחים חוויה ייחודית המדמה את השהות במטוס. חדרי המלון מעוצבים בסגנון אלגנטי ומודרני, וכוללים מיטות נוחות, טלוויזיות בעלות מסך שטוח ו-Wi-Fi.

מסעדת המלון בנויה בתוך תא הטייס אשר פונה למסלול ההמראה של שדה התעופה. המסעדה מגישה מגוון של מאכלים בינלאומיים, והאורחים יכולים ליהנות מארוחה תוך כדי צפייה במטוסים הממריאים ונוחתים. מרכז הכנסים שוכן באזור מחלקת העסקים לשעבר של המטוס ומצויד בציוד אורקולי משוכלל.

ההסבה של הבואינג 747 למלון היא לא רק דוגמה ליצירתיות וחדשנות אנושית אלא גם לחשיבה האקולוגית, תוך כדי חסכון במשאבים והימנעות מיצירת הפסולת והיא מיועדת לא רק למטוסים מסחריים גדולים אלא גם עבור מטוסים פרטיים קטנים יותר..

בית בואינג 727

המטוס הישנן בואינג 727 הפך לבית מגורים פרטי. גם הוא מספק לנו דוגמה מרתקת לאפשרויות יצירתיות לשימוש מחדש במטוסים ישנים. זה סיפור מיוחד במינו על ברוס קמפבל, מהנדס חשמל לשעבר מאורגון, ארה”ב, אשר רכש מטוס ישן  בואינג 727 בשנת 1999 והשקיע כ-6 שנים כדי להפוך אותו למרחב מגורים נעים ונוח, בו הוא מתגורר בשני העשורים האחרונים.

המהנדס ניצל את המידות הגדולות של הבואינג ( עורכו הינו כ- 153 פיט ומשקלו כ- 100,000 פאונד) כדי ליצור מבנה שנחשב בין הגדולים והמיוחדים בעולם. גוף המטוס נתמך בבטון וכדי להעניק למבנה תחושה של פרטיות, נשתלו סביבו עצים רבים.

החלק הפנימי של הבואינג 727 עוצב מחדש במטרה ליצור מרחב נוח, המתאים למגורים. תא הטייס של המטוס הוסב לחלל משרדי ייחודי, הכולל שולחן עבודה ומדפי ספרים. הקוקפיט הפך לסלון מרווח, עם שלל מערכות ישיבה, טלוויזיה בעלת מסך שטוח וחלונות גדולים, דרכם חודר פנימה אור טבעי.

שני המנועים של המטוס הוסרו ובמקומם עוצב מרחב מחיה נוסף במראה ייחודי. חדרי השינה ממוקמים בתא המטען, וכל חדר מצויד במיטה, ארון אחסון וחלון לנוף של היער שמסביב. חדר הרחצה המקורי של המטוס עוצב מחדש ומאובזר במקלחת, כיור ושירותים. במטבח יש מקרר קטן, מיקרוגל ומשטח להכנת המזון.

הבית הייחודי של קמפבל מהווה אטרקציה תיירותית פופולרית, עם שפע של מבקרים שמגיעים לכאן מרחבי העולם כדי לראות כיצד הפך המטוס הישן לחלל שאפשר לחיות בו. מעבר למראה הייחודי, הבית של ברוס קמפבל נחשב למבנה אקולוגי, מכיוון שמעטפת האלומיניום של המטוס מספקת בידוד טבעי ומפחיתה את עלויות החימום והקירור.

הסבת מטוס לבית פרטי

מסעדת איירבוס A320

הסבה של מטוס איירבוס A320 למסעדה מתבססת על קונספט אקולוגי חדשני שהופך יותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות. מסעדת Airplane בקולורדו ספרינגס, ארה”ב, שנבנתה בתוך המטוס ונפתחה ב-2002 הינה יעד פופולרי עבור חובבי התעופה וחובבי הקולינריה כאחד.

המעצבים הפכו את פנים המטוס לפינת אוכל מרווחת ואלגנטית, הכוללת מגוון אפשרויות ישיבה ומטבח פונקציונלי, מרווח ונוח לעבודה. העיצוב נעשה בהשראה ובאווירת תעופה וכולל כרזות וינטג’ של חברות תעופה ודגמי מטוסים.

מסעדת Airplane מציעה תפריט מגוון של מטבח אמריקאי, כולל המבורגרים, כריכים, סלטים וסטייקים. האורחים יושבים באזור תא הנוסעים הראשי או באחד משני חדרי האוכל הפרטיים, הממוקמים בתא הטייס ובמחלקה הראשונה. בנוסף, המסעדה מכילה בר, בו מוגשים קוקטיילים, בירה ויין.

החלק החיצוני של ה-Airbus A320 שוחזר כאשר כנפי המטוס נותרו שלמים, כדי לאפשר לאורחים לדמיין כאילו הם יושבים במטוס אמתי.

הסבת מטוס למסעדה

הבר של לוקהיד L-1649A Starliner

ה- Lockheed L-1649A Starliner בעל ארבעה מנועים נחשב בזמנו למטוס פרופלינר שנבנה על ידי חברת לוקהיד בשנות ה-50. הוא היה אחד ממטוסי הבוכנה האחרונים והמתקדמים שנועדו לשימוש מסחרי. בעוד המטוס פרש משירות בשנות ה-60, הוא זכה לחיים חדשים כאשר נרכש על ידי יזם שוודי והוסב לבר ייחודי בשנות ה-90.

ממוקם בפרבר של שטוקהולם, שבדיה, הבר Lockheed L-1649A Starliner מהווה יעד פופולארי עבור התיירים ובני המקום. ההסבה של ה- Lockheed L-1649A Starliner לבר נעשתה תוך כדי שינוי מלא של עיצוב הפנים. תא הטייס הפך לעמדת הדיג’יי, הקוקפיט הראשי הוסב לבר וטרקלין. מבנה הישיבה המקורי של המטוס נשמר כדי ליצור חווית אירוח מקורית. קירותיו קושטו בפוסטרים ישנים מעולם התעופה, צילומים של מטוסים ודגמי וינטאג’. המטבח של המטוס נשאר בתפקידו הישן, למרות שגם הוא עבר שינוי בעיצוב ובאבזור.

אזור הבר מעוטר גם במזכרות בנושא תעופה, כולל דגמי מטוסים וינטג’, תצלומים ופוסטרים. חלקו החיצוני של המטוס שוחזר במדויק על מנת לשמור על האותנטיות. המטוס שוכן על שטח רחב ידיים ומסביבו פזורות פינות ישיבה נינוחות.

מלון דאגלס DC-3

למטוס דאגלס DC-3 היה תפקיד היסטורי בהתפתחות התעופה בשנות ה-30 וה- 40, בשל שלל תכונות טכנולוגיות מתקדמות אשר הפכו אותו לכלי התעופה המחסיר הפופולארי בתקופתו. לאחר שפרש משירות מסחרי בשנות ה-60, הוא מצא ייעוד חדש בתעשיית האירוח והפך למלון ייחודי וחדשני.

מלון קוסטה ורדה, הממוקם במנואל אנטוניו, קוסטה ריקה, ממוקם על ראש גבעה המשקיפה על האוקיינוס השקט, ומבנהו מבוסס על שני מטוסי דגלס DC-3 וינטג’ שנרכשו ממשלת קוסטה ריקה והוסבו לסוויטות אירוח מפנקות. הסוויטות שבנויות בתוך המטוסים מכילות חדר שינה בגודל מלא, חדר רחצה ואזור מגורים. תא הטייס המקורי של המטוס נשמר כדי ליצור תחושה של חוויית טיסה בשנות ה-40.

סוויטות המלון מאובזרות במלואן עם מתקנים מודרניים, לרבות מיזוג אוויר, אינטרנט אלחוטי וטלוויזיה בכבלים. חלונות המטוס הוחלפו בלוחות זכוכית גדולים, המציעים נופים מדהימים של האוקיינוס השקט והג’ונגל שמסביב.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.