הקטנת צריכת מים ואיזון סביבתי בכלי טיס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מטוסים הם גופים גדולים הדורשים משאבים רבים – מעבר לשעות התחזוקה דרושים להם משאבים פיזיים כמו חלקי חילוף מחומרים שונים, חשמל, דלק וגם הרבה מים. למעשה, מטוסים הם לא הצרכנים הגדולים ביותר של מים בשדה התעופה. צריך גם לקנות, להשקות, לקרר ולספק את צרכיהם של כל עובדיו וכל הבאים בשעריו. כל אלו הופכים את תעשיית התעופה לאחת התעשיות בהם צריכת המים היא הכי גבוהה ובעקבות כך גם הפגיעה הסביבתית.


צריכת המים בשדות תעופה


טיסות


בין אם אלו טיסות מסחריות, טיסות פרטיות, או טיסות מנהלים, כל טיסה דורשת כמות בלתי נתפסת של מים – כמה מאות אלפי ליטרים של מים לפחות. זה מתחיל עוד בתחזוקת המטוס: מטוסים צריכים להישאר נקיים שכן אבק או לכלוך, מעבר לפגיעה בשדה הראיה של הטייס, עלול לגרום לנזק בתפקוד המטוס. הבעיה שבתעשייה שטיפה של מטוסים, במיוחד אם מדובר במטוסים גדולים כמו בואינג 777 דורשת אלפי ליטרים של מים.


שינוי צריכת מים בכלי טיס


אחרי השטיפה, מים משמשים גם במערכות הקירור של המטוס. אם במכוניות מערכת קירור האוויר זקוקה למים, כך גם במטוסים אלא שהם גופים גדולים הרבה יותר שבעקבות כך גם צורכים יותר מים. ולבסוף, מים צריכים להיות זמינים לצוות ולנוסעים על המטוס ולצורכי שתייה ושירותים וכאמור, בקנה מידה של מטוס הליטרים מתחילים להצטבר וכך יוצא שאפילו בטיסה אחת מים רבים נצרכים ללא בקרה.


שדה התעופה עצמו


מעבר לטיסות עצמן להן טביעה ברורה ומוכרת, צריך להבין ששדות תעופה הם גופים ענקיים בהם עוברים מיליוני אנשים כל יום ולכן גם בלי לחשוב שיש צי מטוסים שהן צריכים לתחזק, הם צורכים כמויות אדירות של מים.


גם בשדה התעופה קיימות מערכות שזקוקות לקירור שבסיסו במים, מעבר לכך, בשטח הענק שהוא השדה קיימים פעמים רבות שטחי גינון שדורשים השקיה קבועה. מעבר לאלו שירותים ומקומות הסעדה בהם עוברים מיליוני אנשים דוחפים ומגדילים עוד את צריכת המים שמגיעה לממדים שמשפיעים על הסביבה באופן ניכר.


בסופו של דבר, מעבר לרצון לתרום לעולם חסכני ובריא יותר ולדאוג לעתידינו, לחברות התעופה ולשדות התעופה באמת משתלם לחסוך במים. מים הם לא משאב חינמי, כל משקל עודף בטיסה משפיע באופן ישיר על צריכת הדלק, ועל כן חסכון מים בטיסות גם חוסך בדלק ובכסף לאותן חברות.


צריכת מים לתחזוקת מטוסים


פעולות להפחתת הצריכה


למזלנו, לצד הצריכה הענקית של מים בשדות התעופה, התחילו גופים ושדות שונים להתעורר ולהתחיל להשתמש בחלופות או בטכנולוגיות מתקדמות על מנת להוריד בשימוש האדיר במים.


טכנולוגיות של קירור באוויר ולא במים כבר הומצאו והוכנסו לשימוש בחלק מן המקומות בספרד וזאת ליד משתנות ללא מים ברחבי שדה התעופה. בטקסס כבר מצאו איך ניתן לחסוך מים בהשקיה ובגרמניה עושים צעדים לקראת שימוש במי נהר לצרכי סניטציה במקום מי שתייה, מה שחוסך מים רבים. מעבר לכך מותקנים ברחבי העולם חסכמים ואביזרים אחרים לחסכון במים שגורמים לירידה משמעותית בשימוש במים.


מעל כל אלו, שיטה של ECOSHINE לניקיון חוץ המטוס שמוגדרת כ”חצי יבשה” תוך חסכון במים כבר נכנסה לשימוש ומובילה לחסכון של פי 80 בכמות המים בהם נעשה שימוש בעבר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.