חברות התעופה הוותיקות ביותר בעולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

תעשיית התעופה אוחזת בידיה היסטוריה ענפה של תחומים פורצי דרך, החל מהטסת עפיפונים ועד לטיסות שוברות מחסומי קול המתבצעים על ידי מטוסים כבדי משקל. המאה ה – 20 קיבלה לזרועותיה את המהפכה האווירית אשר איתה הגיחו אל העולם חברות תעופה שרצו לשפר את איכויותיהן בכל עת. בשנת 2019 חלקן אף חגגו 100 שנות קיום בעידן כה רב תהפוכות.


ק.ל.מ. – KLM


חברת התעופה המלכותית של הולנד הוקמה בשנת 1917 והיא נחשבת לחברת התעופה הוותיקה ביותר בעולם הטיסות המסחריות. במהלך שנת 1920 ביצעה חברה זו טיסה ישירה ראשונה משדה התעופה קרוידן שבלונדון אל אמסטרדם באמצעות מטוס דו-מנועי שהכיל 4 אנשים. זוהי חברת התעופה הוותיקה ביותר בעולם ששמרה גם על שמה המקורי ובסיס האם שלה ממוקם באמסטרדם עד היום ומשם היא אוחזת בסניפים רבים בכל מקום. בין שיאיה ניתן לראות כי בשנת 2018 היא זכתה גם בתואר “חברת התעופה הדייקנית ביותר”.


צי מטוסים


צ’ק איירליינס – Czech Airlines


חברת התעופה הלאומי של צ’כיה הוקמה בשנת 1923 והיא נחשבת לחברה החמישית הוותיקה ביותר בעולם שהצליחה לשרוד עד עתה. החברה התחילה כחברה לאומית של צ’כוסלובקיה עם טיסה ראשונה בחודש אוקטובר לשנת 1923. הטיסה הראשונה נערכה מפראג לברטיסלבה, על גבי מטוס דו-מנועי Aero A-14. בזמן מלחמת העולם השנייה הופסקה עבודתה של חברת התעופה הלאומית והושבה לקנה על ידי הממשלה הקומוניסטית בשנת 1948.


חברת תעופה זו הייתה הראשונה בעולם שהשתמשה במטוסי נוסעים מסחריים בקווים שבין פראג למוסקבה עם מטוס טופולב Tu-104 שהיה בשימוש נרחב גם בחברת התעופה הרוסית “אירופלוט” עד לשנת 1981.


אירופלוט – Aeroflot


זוהי חברת התעופה הרוסית אשר התחילה את דרכה בשנת 1923 עם טיסה ראשונה ב – 15 ליולי. הטיסה נערכה עם מטוס Junkers F 13 אשר פותח בגרמניה בשלהי מלחמת העולם הראשונה, ממוסקבה עד לניז’ני נובגורוד. על גבי סיפון המטוס היו 6 אנשים אשר כללו 4 נוסעים ו – 2 אנשי צוות. שמה הראשון של החברה הזו היה “דוברולט”, אך בשנת 1932 שונה שמה ל”אירופלוט” לאחר שהממשל הסובייטי החליט לכלול את כל צי המטוסים הלאומי תחת חברה אחת ומקום מגורים אחיד – נמל התעופה הבינלאומי שרמטיבו שבמוסקבה. מאז שנת 2017, חברה זו מחזיקה שיא של דירוג 5 כוכבים במטוסיה.


חברת טיסה בינלאומית


אוויאנקה – Avianca


שם נוסף, ידוע וותיק בולם התעופה הינה חברת אווינקה שהוקמה בשלהי שנת 1919. שמה המקורי של חברה זו היה “חברת התעופה הקולמביאנית-גרמנית” אשר הפעיל צי מטוסים שלם של מטוסי Junkers F13. בסיס האם של חברה זאת נמצא בנמל התעופה “אל-דוראדו” שבבוגוטה, קולומביה. זוהי חברת התעופה הלטינית אשר שומרת על ייחודה ואיכותה לאורך השנים ובשנת 2010 אף זכתה בשיא של יכולת מסחר אלקטרוני.


קוואנטס – Qantas


חברת התעופה האוסטרלית הלאומית עם בסיס נמל תעופה אשר נמצא בסידני עד היום. החברה הזו הוקמה בשנת 1920 כאשר צי המטוסים הראשון שלה הורכב ממטוסי Avro 504 מזמן מלחמת העולם הראשונה שעשו טיסות פרטיות ברחבי היבשת. את טיסותיה הבינלאומיות הראשונות היא החלה בשנת 1935. חברת תעופה וותיקה זו קיבלה גם שם כינוי חיבה ייחודי “חברת הקנגורו המעופף” וניתן לראות שעל סימלה מופיע קנגורו כחיה המייצגת את יבשת אוסטרליה.


חברת קוואנטס היא חברת התעופה הגדולה ביותר באוסטרליה המחזיקה ברשומות של צי מטוסים הכי גדול, טיסות בינלאומיות וידעים נחשקים בינלאומיים עד היום.


חברת תעופה אוסטרלית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.