חברות תעופה בינלאומיות בפשיטת רגל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

זה לא מסובך להבין ששוק התעופה בימים אלו נמצא בתחרות אדירה. עם כניסתן של טיסות לואו-קוסט, נראית באופק רק ירידה בכמות חברות התעופה, שקורסות תחת הלחץ וההפסדים. חלק מהחברות, שבסופו של דבר פשוטות את הרגל, הן חברות ותיקות שפעם היו החברות המרכזיות ביותר לטיסה באזור, אך לא מעט מהן גם חברות שההתנהלות הכלכלית שלהן פגומה כבר זמן מה, או שהיה ניתן לראות את הבור נפער תחתיהן במשך זמן מה כבר. הנה דוגמאות ל – 5 פשיטות רגל של חברות תעופה בינלאומיות רק בשנה האחרונה.


Aigle Azur


מדובר בחברה צרפתית שהיוותה את חברת התעופה השנייה בגודלה בצרפת והייתה אחת משתיים להתמוטט בזמן האחרון.


הסיבה שהחברה הצהירה על פשיטת הרגל הייתה “קושי כספי גדול”. עם זאת, הייתה לחברת התעופה תקווה שכן המקום המכובד שהיה לה בשדה התעופה הבינלאומי שארל דה גול בפריז משך מחזרים מחברות אחרות ועל כן הם קיוו להימכר טרם הוויתור הסופי. למרות שהיו יותר מ – 10 הצעות לקנייה, החברה המבטיחה מצאה את עצמה פושטת רגל ומאכזבת רבים בהתראה של יום, לפי החלטתו של בית המשפט בספטמבר האחרון.


צי מטוסים בינלאומי


Adria Airways


חברה נוספת שפשטה רגל רק במרחק של ימים ספורים מהמובילה הצרפתית היא חברה שמקורה בסלובניה ושהשאירה אחריה מצוקה בשדה התעופה של הבירה לובליאנה.


החלטות הממשל בסלובניה גרמו לפשיטת הרגל להיות בסופו של דבר אייטם לא מאוד מפתיע לאחר ההחלטה להפריט את החברה בשנת 2014, מהלך אשר בעקבותיו ספגה ביקורת קשה מהפוליטיקאים שבאו אחרי. בסופו של דבר החברה ספגה הפסדים בכל השנים שבאו לאחר מכן עד שפשטה רגל שבועיים לאחר שהשהתה את פעילותיה. עם זאת, שדה התעופה בלובליאנה לא ננטש ו”לופטהנזה” החברה הגרמנית הגדולה הצהירה שתמלא את המקום שהשאירה אחריה החברה הסלובנית כך שלא יחסרו לא טיסות סטנדרטיות ולא טיסות מנהלים.


Jet Airways


בניגוד אולי לחברות הקודמות, לא היה ניתן לצפות שענקית התעופה הזו שהייתה אחת מחברות התעופה הגדולות והמשמעותיות של הודו עד לא מזמן, תמצא את עצמה פושטת את הרגל באפריל האחרון. החברה שהחזיקה צי מטוסים של יותר מ – 120 מטוסים עם שמה נפלה בעקבות עלייתן המוחצת של טיסות הלואו קוסט ופשוט לא עמדה בקצב.


בסופו של דבר נשארה החברה ללא חומרים קריטיים לתחזוקה ודלק ואפילו קראה לעזרת הבנק הראשי בהודו, שבלעדיה כך הצהירה, היא תשבית טיסות. בסופו של דבר החברה השביתה את הפעילות והחיזוי הסביר כרגע לעתידה לא כולל חזרה לשגרה.


צי מטוסים חברות תעופה


WOW Air


זוהי בהחלט אחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות מבחינת תעופה, חברה זו ישבה בבסיסה באיסלנד ומצאה את סופה ממש במרץ האחרון. החברה השאפתנית לקחה לאקסטרים את טיסות הלואו קוסט הנחשקות והציעה טיסות ברחבי אירופה כולל טיסה מאיסלנד לארצות הברית ב45$!


עם זאת, השאפתנות כנראה לא השתלמה כי לאחר שנתיים נקלעה החברה לקשיים והחלה להפסיד את כספה. לאחר חיפוש נואש אחר משקיע שיציל את החברה, נמצא משקיע שעזב לאחר שבועיים בודדים וכך מצאה החברה הנועזת את סופה ממש לפני ההצעה מ – Indigo Partnes חברת האם של הצלחות כמו “WIZZ AIR” ו – “FRONTIER AIRLINES”.


Thomas Cook


החלק הבריטי של חברת הנסיעות פשט את הרגל ממש בספטמבר האחרון באופן שלא היה צפוי לחלוטין אמנם, אך דובר בעיתונות הבריטית כבר תקופה.


הדבר אמנם החל משמועה על חובות בחברה, שהוכחשה מיידית על ידי מנכ”ל החברה. אך השמועות לא עצרו שם והסתובבו סביב העיתונות עוד ועוד עד שלבסוף ההפסדים של החברה החלו להיערם והשמועה הפכה למציאות. החברה הכריזה בלית ברירה על פשיטת רגל. מה שאולי מעודד בסיפור הוא שהחלק הגרמני של חברת הנסיעות עדיין ממשיך ועובד עד היום.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.