חיות מחמד במטוסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

העלאת בעלי חיים למטוסים אינו דבר חדש בתעשיית התעופה וישנן עדויות מתועדות על חתולים, כלבים ואפילו תרנגולות וחזירים שהועלו לטיסות הראשונות בהיסטוריה כבר בשנת 1909. בשנות ה – 30 של המאה ה – 20 הובאה לראשונה באוסטרליה כלבת רועים גרמנית אשר הייתה שייכת למשטרה אל מטוס מיניאטורי, אומנם היא לא טסה באופן ישיר אבל על שמה נקרא מטוס Zoeplane עד היום.


עם השנים, השתנו החוקים והכללים לגבי העלאתם של חיות מחמד מכל סוג על גבי טיסות פרטיות או טיסות מסחריות. כיום ניתן לראות כי על מנת להעלות חיית מחמד לטיסה יש לעמוד בסטנדרטים נוקשים במיוחד של משקל, אחסון ותו תקן בריאותי. בעוד חברות תעופה מסוימות מתירות העלאה של חיות מחמד כחלק מתכולת המטוס של עד 50 קילו, ישנם חברות האוסרות באופן מפורש וברור הכנסה של כל חיה לגוף המטוס או לתכולתו. ולמרות התקנים המאוד מחמירים תמיד ניתן למצוא נוסעים המנסים להחביא את חיות המחמד שלהן במטוס, בתוך תיקי נשיאה קטנים או במסווה של משהו אחר.


חיות מחמד בטיסות


הברחת חיות מחמד לטיסות


בשנת 2019 אירע מקרה מיוחד במינו אשר הפך להיות מפורסם בקנה מידה עולמי – “ויקטור החתול השמן”. בעליו של החתול, מיכאיל גאלין, התחמק בצורה מאוד יצירתית מתקנות העלאת בעלי חיים למטוסים של חברת “אירופלוט”. החתול שקל יותר מ – 10 קילוגרמים שחרגו מתקרת המשקל המקסימלית ולכן החליט מיכאיל להגיע אל שדה התעופה עם חתול חלופי, דומה במראהו לויקטור אבל שקל רק 7 קילוגרמים, על מנת לעבור את כל פרוצדורת השיקוף והבירוקרטיה. למחרת, הגיע מיכאיל עם ויקטור החתול בטענה כי זהו אותו חתול.


אז, כיצד גילו את הטעות? הייתה זו אשמתו של מיכאיל – הוא החליט לפרסם ברשתות החברתיות את ניצחונו וכשהדבר נודע לחברת התעופה הוא נקנס כבדות ובוטלו לו 400,000 מיילים שנרשמו לזכותו בכרטיס הנוסע שלו.


חיות מחמד לתמיכה רגשית


תופעה חדשה אשר עולה וצומחת בקרב בעלי חיות מחמד היא מתן רישיון החזקה לחיית מחמד כתמיכה רגשית. התואר הזה בא מתוך מקום לעזור, להקל ולתמוך בצורה נפשית באנשים הסובלים מחרדות, דיכאונות, אירועי פוסט טראומה ועוד. לא מדובר בבעלי חיים אשר תומכים במוגבלויות פיזיות כי אם לעזרה נפשית. אפשר לראות כי יותר ויותר בתי חולים מאשרים את כניסתם של כלבים וחתולים לחדריהם של מטופלים ואפילו אל חדרי ניתוח רגע לפי ההרדמה.


בעוד החוקים לגבי העלאת חיות מחמד לתמיכה רגשית מוכרים עבור חתולים וכלבים, הדברים משתנים עבור חיות אחרות. בדומה מאוד לסיפורו של ויקטור החתול השמן, התחילה תעשיית התעופה להתמודד עם מקרים שונים ומשונים של חיות מחמד לתמיכה רגשית. מחקרים סטטיסטים מראים כי בין השנים 2016 – 2017 הוכפל מספר הבקשות להעלאת חיות לתמיכה רגשית ברחבי ארה”ב כשמגוון החיות נע בין תרנגולי הודו, טווסים ואפילו קנגורו – הבקשות היו עוד יותר חריגות; רכישת כרטיס טיסה עבור בעל החיים במושב ליד החלון. לאחר הביקוש הכל כך גדול, החליט מינהל התעופה האמריקני לשנות את התקנות ולהכיר רק בכלבים כחיות לתמיכה רגשית.


בעלי חיים בשדה תעופה


פרוץ מגיפת הקורונה בשנת 2020 הביאה לצניחה חדה מאוד בביקוש רישיונות להעלאת חיות מחמד לטיסות והן לא הורשו לעלות על טיסות בין אם בגוף המטוס או בתא המטען שלו. במקרים מאוד חריגים אשר בהם הועלו חיות לטיסות, בעליהם שילמו סכומים עזים ובלתי מתפשרים.


כיום, שנה לאחר מכן, חוזרים בעלי החיים להופיע בתוך צי מטוסים של חברות תעופה בינלאומיות עם הגבלות מסוימות אבל בתקנים פחות מחמירים. אנשים רבים יוצאים לחופשות קיץ ומבקשים להביא עימם את חיית המחמד שלהם. אבל, יחד עם זאת, חברות תעופה עדיין מגבילות ונזהרות בהתרת הכניסה של בעלי חיים מכל סוג אל טיסות ומדינות זרות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.