טיסה מקוטב לקוטב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

טיסות מסביב לעולם נראות היום כדבר שגרתי ונורמטיבי לחלוטין בין אם מדובר על טיסות פרטיות, טיסות אזרחיות, טיסות מנהלים ועוד. מזמינים כרטיס טיסה, מגיעים לשדה התעופה, מבצעים צ’ק אין בדלפקים, עולים אל המטוס והופ אתם כבר באוויר בדרך ליעד הקסום בין אם הוא במרחק של שעה או 15 שעות טיסה. דבר זה נראה, על פניו, כמעשה רגיל אבל אך לא מזמן, לפני 52 שנים, נערכה הטיסה הראשונה בהיסטוריה מקצה לקצה.


ב – 14 לנובמבר, 1965 יצאו הקפטן פרד לסטר אוסטין והקפטן האריסון פינץ’ למסע מקוטב לקוטב. המסע ארך כ – 58 שעות ובמהלכו עברו 42,213 קילומטרים באוויר. השניים שכרו מטוס בואינג C 707-349 אשר זכה לכינוי “חתול קוטב”. בזמן הטיסה, שהו במטוס 5 טייסים בדרגת קפטן, 3 נווטים ו – 3 מהנדסי טיסה אשר השלימו את הרכב הצוות. המטוס צויד במכשור ניווט ותקשורת חדשני של אותה התקופה.


מסע בטיסה מקוטב לקוטב


מסלול הטיסה


הטיסה ההיסטורית יצאה לדרכה משדה התעופה בהונלולו הוואי ויצאה למסעה אל הקוטב הצפוני. בנקודה זו הוחלט לפנות לכיוון שדה התעופה הית’רו שבלונדון על מנת לבצע תדלוק מחדש. באותם השנים היו חוקי משקל אחרים להמראת מטוס וטיסה זו המשיכה את דרכה אל ליסבון שבפורטוגל כדי לבצע תדלוק נוסף.


היעד הבא של הטיסה אל הקוטב הדרומי היה בואנוס איירס, ארגנטינה. גם שם התרחשה עצירה לתדלוק. לאחר היציאה, המשיכו הטייסים אל הקוטב הדרומי והקיפו אותו 4 פעמים לפני שהמשיכו בדרכם אל עבר ניו זילנד ובחזרה אל הונלולו הוואי לנחיתה סופית. זמן הטיסה הכללי נמדד על 62 שעות ו – 27 דקות, כאשר מתוכן הייתה שהייה של 5 שעות על הקרקע לתדלוק.


טיסה מקוטב לקוטב


הרכבו של המטוס


מטוס הבואינג 707 אשר איתו ערכו את המסע מקוטב לקוטב נחשב כמטוס משולב – זהו מטוס אשר הוסב לצורכי הטסת נוסעים אך גם לצורכי העברת מטען כבד ממקום למקום בעולם. חברת “בואינג” ייצרה 1,010 דגמים כאשר מתוכם יצאו 337 מטוסים כדוגמת המטוס אשר טס מקוטב אל קוטב.


אורכו של המטוס הוא כ – 47 מטרים עם היקף כנפיים של 44 מטרים. גובהו עומד על 13 מטרים ומשקלו 66,406 קילוגרמים. כאשר המטוס בתפוסה מלאה הוא שוקל 151,318 קילוגרמים. הוא שונה מעט מן הדגמים האחרים בסדרה הזו באורכו ובגובהו על מנת להעניק לו יציבות איתנה בזמן טיסה במהירות נמוכה.


מטוס הבואינג מדגם זה בעל 4 מנועי טורבו כאשר כל אחד מסוגל להפיק עד ל – 19,000 כוחות דחף. אלו הם מנועים אשר נבנו לצורכי הצבא ומוחזרו לשימוש בטיסות אזרחיות.


חברת “Flying Tiger” אשר רכשה את המטוסים הללו ובאמצעותה נערכה הטיסה ההיסטורית, מכרה את מטוסיה לחברות שונות במהלך השנים והתמזגה עם עסקים אחרים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.