טיסות ב”עונה החמה”

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

עונת החורף נכנסה לתוקפה באופן רשמי עם מראות מלבבים של גשם, עננים, שינוי מרהיב בצבעי הטבע וגם שלג בארצות שונות בעולם. תקופה זו נחשבת לעונה חמה במיוחד בעולם התעופה בגלל ריבוי הנוסעים אל יעדים מדהימים ברחבי אירופה המחפשים לקבל תחושת חג ייחודית ונופים מושלגים מדהימים. זוהי העונה העמוסה ביותר בשנה אחרי עונת הקיץ וחברות התעופה נערכות עם צי המטוסים שלהן לקראת עומס הנוסעים.


יחד עם כל האושר המתלווה לטיסה לחו”ל ישנן בעיות הגורמות לעיכובים מסיביים בחברות התעופה, דבר הגורם לעלייה ברף הלחץ אצל מנהלי החברות, הצוותים השונים ובמיוחד אצל קהל הנוסעים. הסטטיסטיקה מראה כי עונת החורף, במיוחד בחודשים דצמבר-ינואר, ישנה עלייה חדה ביותר בעיכובי טיסות בשל סיבות שונות. אומנם, חברות טיסה בינלאומיות מחזיקות בצי מטוסים חזק שיכול לעמוד במצבי מזג אוויר קשים, לעיתים קרובות ישנה החלטה משותפת בין פקחי הטיסה וחברות התעופה לקרקע מטוס לזמן לא ידוע.


טיסות בעונה החמה


עיכובים בשדות התעופה


בעת עיכוב מסיבי או ביטול של טיסה אנשים רבים פונים לחברות הביטוח שלהם כדי לקבל פיצוי הולם עבור עוגמת הנפש שנגרמה להם. אבל, ישנם מקרים בהם שדה התעופה וחברות הביטוח אינם אחראים לפיצוי הנדרש כמו בפגעי מזג אוויר קשים במיוחד, חטיפת מטוסים, אסונות טבע ועוד.


כדי לעבור את חוויית הטיסה לחו”ל בצורה הטובה ביותר ישנם מספר מקרים צפויים מראש שיגרמו לעיכוב טיסה בעונת החורף:


תורים בדלפקים


כולם מכירים את התור הענק הנראה למרחוק בכניסה לשדה התעופה ובעונות העמוסות במיוחד רשות שדות התעופה מפעילה כוח אדם נוסף על מנת לצמצם את התורים הללו. אבל, עיכוב בטיסה יכול לקרות כתוצאה מחוסר כוח אדם במחלקות אחרות כמו בביקורת דרכונים, העלאת מזוודות למטוסים, עליית כל הנוסעים לטיסה ועוד. לעיתים קורה אף מצב כי הנוסעים נמצאים באופן פיזי על המטוס אך בגלל היעדרות של נוסע אחד מעוכבת הטיסה עד לקבלת אישור המראה.


צוות תעופה


הטייסים, צוות הטיסה ואנשי השירות השונים הנמצאים על המוטב גם הם סובלים ממחלות החורף ולעיתים אינם מסוגלים לתפקד ולהגיע לטיסה. החיפוש אחר מחליפים יכול לגרום לעיכוב נוסף עד להשלמת הצוות לגמרי. אומנם, זהו מקרה חריג ביותר אך מחקרים מראים כי בחודשי החורף התופעה מתרחשת ומועצמת.


לאחרונה אנו עדים גם לשביתות שונות במערך חברות התעופה כחלק מהרצון לשיפור תנאי השכר של צוות המטוסים. פתיחת שביתה לא מתוכננת מביאה לידי עיכובי טיסות אשר מובילים לחוסר סדר גם להמשך הטיסות הבאות בשדה התעופה.


עיכובים בטיסות בעונת החורף


כשלים טכניים


זוהי אולי הסיבה הנפוצה ביותר לעיכוב של טיסה אשר עלולה להביא אף לביטולה. בעיות וכשלים טכניים במטוסים קורים כתוצאה מבלאי של חלקים, כניסתם של גורמים חיצוניים כמו ציפורים בחלקי המנוע, שיערוך לא נכון של מלאי הדלק וכו’. כל אלה ועוד יכולים להביא לעיכוב בטיסה עד לאישור הסופי של מכון בדק המתיר למטוס להמריא. ישנם מצבים אשר בהם קהל הנוסעים נמצא על המטוס ומחכה להמראה, אבל בגלל כשל טכני המטוס מעוכב והנוסעים נותרים ישובים במטוס למשך זמן רב.


איחור של מטוס


ישנם מצבים כי טיסה אינה יכולה לצאת בזמן מאחר שהטיסה הקודמת לא הגיעה בזמן שלה. מצב זה מביא לידי גרירה של עיכובים בטיסות רבות מאחר ושדה התעופה מנוהל כמו מגרש חנייה ענקי של מטוסים. פקחי הטיסה חייבים למצוא את מקום הנחיתה המדויק ולסדר את כלי הטיס היטב.


התנאים הקשים של מזג האוויר מהווים גורם מאיים על חברות תעופה רבות וישנם פתרונות מגוונים להגיע ליעד נחשק בעונות החורף כמו טיסות פרטיות, השכרת מטוסים ועוד אופציות אשר יהפכו את הטיסה לנעימה במיוחד. אבל, בכל מקרה יש לצפות כי יכול להתרחש עיכוב וההכנה לכך מראש תימנע תסכולים רבים ועצבים. במקרים בהם ישנם עיכובי טיסה ממושכים יש לפנות אל חברת התעופה וחברות הביטוח על מנת לקבל פיצוי הולם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.