טיסות פרטיות ומוניות מעופפות – החזרה לעתיד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

עולם התעופה כפי שאנחנו מכירים אותו היום הולך ומשתנה כנגד עינינו ובעתיד הלא רחוק מכוניות מעופפות כמו הדלוריאן המעופפת של דוק בראון ומארטי מקפליי מהסרט הידוע “בחזרה לעתיד” יהיו כאן.


טכנולוגיה שתאפשר הטסה אוטונומית בטוחה, יעילה וכלכלית באמצעות כלי טיס אישיים קטנים נראתה עד לאחרונה כחלום רחוק, אבל לא רחוקים הימים בהם אנחנו נראה מוניות מעופפות שניתן יהיה להזמין ממש כמו שמזמינים היום מוניות באמצעות האפליקציה, לעלות למנחתים שימוקמו על גגות של בניינים רבי-קומות, ולהיכנס יחד עם נוסעים נוספים למכוניות המעופפות אשר ימריאו וייקחו אותנו למחוז חפצנו באופן מהיר יותר שיאפשר להתגבר על הפקקים ועומסי התחבורה במרכזי הערים.


מטוסים פרטיים לטיסות ציבוריות


הגשמה מחזון למציאות


כבר בימים אלו ניתן למצוא פרויקטים לפיתוח מוניות מעופפות. על הגשמת החזון הזה עמלות מספר חברות בינלאומיות מובילות, ביניהן גם Uber אשר הבטיחה לעולם שעד 2020 היא תשיק קו של מוניות מעופפות. בשדה התעופה הבינלאומי של פרנקפורט עובדים כיום בשיתוף עם חברת וולוקופטר (volocopter) על פיתוח קונספט מהפכני של שירותי מוניות מעופפות, אשר יהיו סוג של טיסות פרטיות, שיוכלו בעתיד לטוס באופן אוטונומי ללא טייס ולשנע נוסעי בקלות לשדה תעופה, ומהשדה ליעד הבא.


המונית המדוברת מתוכננת בדמות של רחפן ענק, והיא בעלת שני מושבים ויכולה לטוס גם ללא טייס. גם בניו-זינלד, חברת קיטי הוק, במימונו של מייסד גוגל לארי פייג’, מבצעת זה מספר חודשים טיסות ניסוי במונית מעופפת חשמלית אשר תופעל באמצעות מחשב ראשי שישלוט בכלי ואשר תוכל לשאת 2 נוסעים או לחילופין, משא השווה במשקלו ל-2 נוסעים בוגרים. במרץ 2018 הכריזו פייג’ וראש ממשלת ניו זילנד, ג’סינדה ארדרן, על הסכם לבדיקת המטוסים האוטונומיים, כחלק מתהליך רגולטורי ולפי תחזיות אופטימיות, ההערכה היא כי הטכנולוגיה הזו תאומץ באופן מסחרי בעוד עשור.


מוניות מעופפות בעתיד הקרוב


מוניות מעופפות – מהפיכת המאה ה – 21


למוניות המעופפות תהיה השפעה טרנספורמטיבית על המאה ה-21, צי מטוסים חדש של מוניות מעופפות תהפוכנה את הנסיעה היומיות לעבודה וחזרה ממנה למהירה ומהנה. אולם חשוב לקחת בחשבון כי על פי מומחי תעופה, יעברו עוד 10 עד 15 שנה עד שהטכנולוגיה הזו באמת תהפוך לשימושית ברחבי העולם, זאת מאחר ועדיין ישנם מכשולים רבים, כלכליים, פיזיקליים, ביורוקרטיים וטכניים שצריך להתגבר עליהם עוד בטרם שהשמיים יתמלאו במוניות מרחפות – יש צורך בחקיקה חדשה לגמרי ובתקנות תחבורה חדשות, שיסדירו את השימוש בכלי טיסה אלו ואת נתיבי האוויר בהם הם יטוסו.


ישנם עוד מכשולים טכנולוגיים שצריך לפתור לדוגמת משקל הסוללה הכבד. ישנם סטנדרטי הבטיחות והתחזוקה המחמירים של מכון בדק שכלי התעופה המעופפים יצטרכו לעמוד בהם. העלות הגבוהה הצפויה של הכלים, אשר יכולה להגיע למיליוני דולרים. פיתוח מערכות תקשורת שתחלפנה את הצורך במערכת בקרת תנועה אווירית מרכזית כפי שיש כיום בעולם התעופה וכן נדרשות מיומנויות הטסה גבוהות במיוחד למניעת התנגשויות באוויר, זאת מאחר ובניגוד לטייס אנושי במטוס, טייס אוטומטי עדיין לא תמיד מסוגל להעריך נכונה כל תרחיש ולפעול בהתאם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.