החודש לפני כך וכך שנים – חודש נובמבר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

טיסת הפרישה של מטוס הקונקורד


הפרטים לקוחים מאתר ויקיפדיה ומאתר סנונית


טיסת המבחן הראשונה של הקונקורד נערכה בטולוז שצרפת, ב-2 במרץ 1969. טיסות מסחריות סדירות על המטוס הופעלו על ידי בריטיש איירוויז ואייר פראנס החל מה-21 בינואר 1976 ועד ל-24 באוקטובר 2003. “טיסת הפרישה” – טיסת הנוסעים האחרונה של המטוס, נערכה ב-26 בנובמבר אותה שנה.


מטוס קונקורד


ההיסטוריה של מטוס קונקורד


קונקורד. אחד משני מטוסי הנוסעים העל קוליים היחידים שנבנו מעולם (לצד הטופולב Tu-144 הרוסי, שהמריא לראשונה חודשיים לפניו). קונקורד. מטוס נוסעים על קולי שפותח בשנות ה-60 על ידי בריטניה וצרפת. הקונקורד הופעל בין השנים 1976-2003, בחברות התעופה בריטיש איירווייז ואייר פראנס, בעיקר לטיסות מלונדון ומפריז לניו יורק. בסך הכל יוצרו 20 מטוסי קונקורד, מהם 14 בלבד הופעלו בשירות מסחרי.


ראשיתו של פרויקט הקונקורד היה ביוזמה משותפת של בריטניה, צרפת, ארצות הברית וברית המועצות, בשנות ה-50 המאוחרות. המטרה, בניית מטוס נוסעים על קולי לטיסות מסחריות. אבות הטיפוס של הקונקורד הושלמו כבר בראשית שנות ה-60, אך עלותם הייתה גבוהה וחייבה מימון ממשלתי. הסכם בין בריטניה לצרפת לפיתוח המטוס נחתם ב-28 בנובמבר 1962.


הקונקורד נבנה בתצורת כנף דלתא (Delta Wing). כנפיים צרות וארוכות בצורת משולש, על מנת להשיג אווירודינמיות גבוהה ככל האפשר. ארבעה מנועי סילון בעלי מבער אחורי. חרטום בזווית משתנה, ומערכת טוס-על-חוט (Fly-by-wire) אנלוגית, הראשונה שהותקנה במטוס נוסעים.


הקונקורד טס במהירות כפולה ממהירות הקול ובגובה 60,000 רגל, תוך שהוא מקצר את זמן הטיסה לכמחצית מזה של מטוס נוסעים רגיל, וניתן היה לראות ממנו את קימור כדור הארץ. ב-16 באוגוסט 1995 קבע מטוס הקונקורד את שיא המהירות העולמי בהקפת העולם מזרחה, ללא תדלוק באוויר.

מראה הפנים של מטוס קונקורד


הסיבות לכישלון של מטוסי הקונקורד


לימים נחל הקונקורד כישלון כמיזם מסחרי, למרות ההישג הטכני החשוב. העלות תחזוקת המטוס הגבוהה והרעש הרב שיצרו מנועיו, הרתיעו את חברות התעופה מלרכוש את הקונקורד. הטיסות לא היו מעולם רווחיות, אך נחשבו למקור יוקרה עבור בריטיש איירווייז ואייר פראנס, היחידות שהפעילו אותו. מחירו של כרטיס טיסה טראנס אטלנטי בקונקורד היה כ-10,000 דולר.


ההתרסקות של מטוס הקונקורד בגונס, צפרת


ב-25 ביולי 2000 התרסקה טיסת אייר פראנס 4590 בגונס, צרפת, מעט לאחר המראתה. כל נוסעי המטוס וארבעה אנשים על הקרקע נהרגו. תקר שנגרם בצמיג המטוס מפיסת מתכת שנפלה ממטוס אחר על המסלול, ניקבה את צמיג הקונקורד ומכלי הדלק שלו. התאונה הזו הובילה לקרקוע המטוסים למשך זמן רב.

התרסקות של מטוס קונקורד


קונקורד – מפרט


אנשי צוות: שלושה (קברניט, קצין ראשון ומהנדס טיסה)

תכולת נוסעים: 92 עד 128
אורך: 61.66 מטר
מוטת כנפיים: 25.6 מטר
גובה: 12.2 מטר
שטח כנף: 358.25 מ”ר
משקל ריק: 78.7 טון
משקל מרבי: 186.88 טון
הנעה: ארבעה מנועי סילון מתוצרת רולס-רויס/סנקמה, בעלי דחף של 32,000 ליברות כל אחד
מהירות מרבית: 2,330 קילומטר לשעה
מהירות שיוט: 2,006 קילומטר לשעה
טווח: 7,250 קילומטר
סייג רום: 18.3 קילומטר
קצב טיפוס: 25.41 מטר/שנייה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.