טיפ טיסה – מנחתים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



“שאני אשלם 100 שקלים?”. נכון, לפעמים אנחנו קטנים כשזה נוגע לתוספת שולית בעלות הטיסה. אבל אם זה יישמע כך: “בואי (אם זו טייסת כמובן שזה בוא) נטייל בבניאס או באגמון החולה, בפריחת החצבים ברמה”ג, נקנח בדג על הדן או בסטייק עסיסי ב”תחנה” במטולה, ואולי נעמה תאשר לנו לילה של מטוס ונחגוג בצימר באחד הישובים בסביבה.” או לחילופין: “אולי נצא למנחת תימן לחזות באירוע האווירי בסוכות ואולי נרד למקום הנמוך ביותר בעולם ונמרח את גופינו בבוץ מינראלי.” והנועזים שבינינו – לאילת – סוף העולם! בירה שמש וחתיכות (גם חתיכים! לטייסות שבינינו).


נחיתה במנחתים, זה לא אותו דבר כמו המסלול שטסתי אליו עם המדריך. החוקים שונים! המטאורולוגיה שונה וספציפית. הסביבה שונה ומאיימת. שוברים את השגרה. בואו נעשה את השונה לשגרה! המנחתים מתופעלים ע”י מפעיל זכיין שתפקידו לתחזק את המסלול – על זה אנחנו משלמים. הסביבה שונה מהמוכר- הסכנה מעבר לפינה!


דוגמאות: בקריית שמונה נחל חוצה מתחת למסלול, והרוח יורדת מרכס מנרה 3 ק”מ מהמסלול בגובה 3000. במצדה הגובה הוא מינוס 1266 (“כשאני בגובה 1200- אני גבוה או נמוך?”), והטיפוס ישירות לערד לאחר ההמראה אינו אפשרי. בנוסף, רוחות יורדות מההרים, והן חזקות מהרגיך בשבר הסורי אפריקני. באילת (נכון זה לא מנחת אבל…) יש קושי להבין איפה מצרים ואיפה ירדן, ישנן רוחות של השבר הסורי אפריקאי, ופעם חויב להיות במטוס טייס עם ניסיון קודם שביקר באילת. בפיק – סוריה קרובה מאד – ובאיזה צד ההקפה? כמובן שישנן עוד ועוד דוגמאות: יוטבתה, מגידו, תימן, עין יהב ועוד.


כללי זהירות למנחתים


לפני שאתה לוקח יוזמה ומזמין צימר, בדוק את תנאי השדה – האם הניסיון האווירי מתאים לך? התעניין ושאל אנשים שביקרו במנחת. בדוק ב- A.I.P מגבלות, ודבר עם מפעיל המנחת שלא תהיינה הפתעות. במנחתים אין מגדל פיקוח וגם הקשר לא מי יודע מה ולפעמים מוגדר שהשידורים עיוורים – חזור מס’ פעמים על מיקומך בהקפה ופקח עיניים ואוזניים על האחרים שבהקפה.


בדוק שירותים – שרותי תחזוקה, דלק ואם יש (תימן) כמה זה עולה? תכנן את הטיול במקום – מונית, רכב שכור – העזר במפעיל המנחת לבחירת המסעדה, הצימר וכו’. ולבסוף , זכור, העיקר זה הבטיחות! האוהל שצירפת ובגדי הים והצידנית שוקלים – הכנס אותם בחישובי משקל ואיזון. תכנן את הדלק – אל תמריא עם דלק מגבלתי. תקלות – אל תיקח צ’אנס, גם מגנטו מגמגם זו תקלה. עדיף לחזור במונית ולא עם זק”א. חזרת למטוס אחרי הבילוי – השלם בדו”ח מלא – אל תסמוך על זה שרק עזבת לרגע, מה כבר יכול לקרות?


שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.