כיצד מקבלים מטוסים את שמותיהם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

כל חברות התעופה ברחבי העולם מחזיקים בצי של מטוסים מן הדגמים המובחרים ביותר. שמות של מטוסים כמו “בואינג”, “דרימליינר”, “ססנה”, “הרקולס”, “איירבוס” ועוד הם דוגמא קטנה לכמות כלי התעופה הנמצאים בשמיים הפתוחים. אבל, האם ידעתם לכל מטוס, מעבר לדגם והמספר הסידורי שלו, יש גם שם פרטי ואישי הניתן לו וכך ניתן להבחין בין כל מטוס ומטוס, אפילו שיוצרו באותה החברה והם מאותו הדגם.


סוגי שמות עבור מטוסים


כל חברת תעופה מתייחסת באופן שונה אל צי המטוסים שלה ובהתייחסות הזאת מעניקה שמות בעלי מכנה משותף לסדרה מסוימת.


כיצד מקבלים מטוסים את שמותיהם


מחוזות ברחבי המדינה


כך, למשל ניתן לראות שחברת התעופה הרשמית של תאילנד מעניקה שמות של מחוזות ואזורים נבחרים במדינה. המחשבה העומדת מאחורי רעיון זה היא כי המטוסים “נושאים” את המדינה הלאה ועל פי כך כל מטוס בחברה נקרא על מחוז, אזור או עיר גדולה בכדי להפיץ את הידע על המדינה עצמה. את השמות של המטוסים, בחברה זו, ניתן לראות כתובים בשפה המקומית על גבי המטוס בין חלון תא הטייס לבין דלתות הכניסה הקדמיים של הנוסעים ובשפה האנגלית בחלקו האחורי של כלי הטיס.


מדינה קטנה עם חזון גדול


מדינת ישראל אומנם נחשבת למדינה קטנה לעומת ארצות העולם, אך שדות התעופה שלה בהחלט מצוידים בכלי תעופה נכבדים. למטוסים ניתנים שמות ערים, הרים ואישים רבי השפעה במהלך כל שנותיה. יש לציין כי ישנו הבדל בין מטוסי הקרב, המקבלים שמות של חיות, ציפורים ודמויות מן המקרא לבין מטוסי נוסעים גדולים וקטנים הנקראים על שמות אישים ומקומות.


אנשים ומקומות בעלי חשיבות עליונה


חברת התעופה המלכותית של ירדן מתייחסת בכבוד רם מעלה אל כלי התעופה הנמצאים בחזקתה, בין אם מדובר במטוסים המיועדים עבור טיסות פרטיות או מטוסי נוסעים גדולים ומסחריים. יתרה מכך, בחברה זו גודלם יש המטוסים גם הוא גורם משפיע על בחירת השמות וניתן לראות כי כלי תעופה קטנים יותר הם בעלי שמות כמו “אום קייס”, “הר נבו”, “אל אזרק”. אבל, מטוסי נוסעים ומסחר גדולים מקבלים שמות אחרי חברי משפחת המלוכה הירדנית, כגון; “הנסיך חוסיין בן עבדאללה”, “הנסיך עלי בן חוסיין”, “הנסיכה עימאן בת עבדאללה” וכן הלאה.


שמות של מטוסים


הרגשות שבלב


נכון יהיה לומר כי רובן הגדול של חברות תעופה בעולם נותנות שמות של מקומות או אישים חשובים למטוסים שברשותן. אבל, חברת תעופה אסייתית כמו של אינדונזיה בוחרת להעניק שמות בעלי משמעות רוחנית עמוקה לכלי התעופה שלה. מטוסי החברה נושאים שמות כמו “ברכה”, “עזרה”, “דמיון”, “צייתנות” ואפילו “רוע”. השמות הללו כתובים מתחת לחלון תא הטייס משני הצדדים.


קיסרים, מלכים ומצביאי צבא


על מנת לפאר את ההיסטוריה של מדינה, ישנן חברות תעופה הבוחרות להעניק למטוסים שמות של מנהיגים בעלי רושם גדול וחשוב. אחת מן החברות הללו היא חברת התעופה המונגולית אשר החליטה לקרוא למטוסים על שמות הקיסרים הגדולים שלה (חאן)  – “אוגדיי”, “קובליי”, “גויוג” וכמובן החאן הזכור מכולם “ג’ינגס”. ניתן להבחין בשמות שני צידי המטוס מתחת לתא הטייס.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.