להיות טייס – סיפורו של גרגור סיליג’אן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

הדרך לקריירה בתעופה יכולה להיות פעמים רבות סבוכה ומורכבת. רבים באים לקריירה מתוך שירותם הצבאי ורבים מהמסלול המסחרי אך לא משנה איפה התחילו, רובם נמשכים אליה מתוך אהבה אמיתית למקצוע אך לא כולם מגיעים לעסוק בטיסה באמת, ובטח שלא להצליח בתחום כה מהר, בדומה לגרגור סילג’אן.


גרגור סיליאג’ן הינו טייס בחברת  Avion Express וכיום, הוא נחשב לאחד הטייסים המבטיחים והמובילים בחברה ואת התהליך שלו הוא עשה בסך הכל ב – 3 שנים בלבד, מתוך נחישות, התמדה ואהבה למקצוע שניתן רק להעריך ולהעריץ מן הצד.


להיות טייס מסחרי


תחילתו של החלום


הדרך של גרגור התחילה בדומה לרבים מאיתנו, עוד בבית הוריו. גרגור נחשף בילדותו לתכנים רבים הקשורים לתחום התופעה, שהייתה מושא אהבתו של אביו. אביו, שתמיד רצה להיות טייס בחר שלא ללכת בדרך הזאת על מנת לרצות את הוריו, אך אהבתו לתחום התעופה נשארה ולכן ביתו היה מוצף בפוסטרים, עיתונים וסרטים על מטוסים ותעופה. גרגור, שנחשף לתכנים האלו עוד כפעוט גדל לתוך עולם התעופה שנראה לו מגיל צעיר כמו התאמה מושלמת ולכן תמיד רצה להגיש את חלומו של אביו, ללכת אל בית ספר לטיסה, ולהיות טייס.


ניסיונות נואשים


אך כדרכם, החיים לא הקלו על גרגור שמצא את עצמו לאחר שסיים את לימודיו וקיבל רישיון טיס אזרחי, מנסה להתקבל לתפקיד טייס בחברה מסחרית ללא הצלחה. בחוסר מזל, באותם השנים בדיוק היה שרוי השוק בשפל כלכלי גדול. לכן, על אף שהגיש מועמדות ל – 200 משרות, כולל כאלו בקצוות כדור הארץ, גרגורי לא ראה את האור ונשאר עם שתי תגובות בלבד – תגובות שליליות. גרגור היה מאוד נחוש למשך זמן רב ושמר על הכושר שלו בטיסות על אף שלא מצא עבודה, אך לבסוף החל להתייאש ולהישחק מהתהליך המכאיב ושקל לוותר על חלומו להיות טייס מסחרי. הוא מספר כיצד בתקופה זאת החל לחשוב שכדאי לו לחזר לעבוד בבית יתומים באפריקה שבו עבד בשנים קודמות.


אך כאן הגיעה ההזדמנות הגדולה של גרגור. הוא קיבל הצעה לצבור 500 שעות טיסה באיסטנבול, כחלק מן התנאים לקבלת רישיון טיס מסחרי, דבר אשר הכניס אותו לעבודה הרשמית הראשונה שלו בתור טייס. גרגור לקח את ההצעה בשתי הידיים וראה בה את מה שהייתה – ההזדמנות לה חיכה זמן רב כל כך. הוא צבר בעבודתו לאט ובזהירות שעות טיסה ותרגל את המקצוע.


בית ספר לטיס


המעבר ל Avion Express וההצלחה הגדולה


לאחר זמן מה הוא החליט להצטרך לחברת Avion Express בשנת 2016 לאחר המלצתו של חבר שעבד בחברה. כשגרגור הצטרף לחברה הוא היה טייס לא מאוד מנוסה שצבר פחות מ – 2000 שעות טיסה במצטבר, אך הנחישות שלו ואהבתו למקצוע הובילה אותו כל הזמן בחברה מה שעזר לו לפרוח ולהתבלט בין העובדים, כך שהיום הגיע למעמד של קפטן. בחברה, גרגור חיי את החלום, הוא טייס מוערך ומנוסה שהגיע למעמדו דרך עבודה קשה והתמדה שהשתלמה בסופו של דבר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.