מגיפה בעולם התעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

ימים קשים עוברים על העולם כולו עם הפצתה הבלתי נמנעת של מגיפת הקורונה המאיימת על כלל האנשים. הווירוס האיימתני אינו פוסח על אף תחום ועולם התעופה סובל קשות גם הוא מסגירת השמיים הפתוחים. בעוד מקומות עבודה רבים ברחבי הארץ והעולם נמצאים בהסגר ומצמצמים כוח אדם במטרה למנוע פיטורים גורפים רבים, חברות תעופה נמצאות במצב קשה מנשוא ונאלצות לא רק לפטר עובדים אלא גם להכניס מטוסים רבים מדגמים ישנים יותר לפנסיה מוקדמת.


מגיפת הקורונה מביאה תחושות רבות של תקופת ימי הביניים עם בואן של מגיפות הרסניות אשר גובות מחיר קשה ביותר במספר האנשים המודבקים העולה מידי שעה. הווירוסים המודרניים נעים בקלות יתרה ביותר על ידי דפוסי הפצה בינלאומיים. לכן, חשוב היה לסגור את השמיים לטיסות ציבוריות ואף עבור טיסות פרטיות כאשר יכולת ההפצה של המחלה נעה בדפוסים של תנועה אווירית.


בדיקת נוסעים לפני עלייה למטוס


הסתננות נוסעים נושאי וירוס Covid-19


למרות הסגר וההקפדה המאוד מוחלטת במטוסים ובחברות תעופה עדיין ניתן לשמוע על דיווחי מקרים בהם אנשים אינם נשמעים להוראות ומחליטים לעלות על טיסות כאשר המטרה היא להגיע חזרה אל ביתם בארצם. ב – 15 למרץ, 2020 אירע מקרה כזה בהודו כאשר נוסע אשר אובחן בחולה חיובי של וירוס הקורונה הסתנן לטיסה מסחרית של חברת Emirates אשר מספקת שירותי תעופה נרחבים בכל העולם.


הנוסע, תייר בריטי, אובחן כחולה במהלך חופשה בהודו והושם בהסגר. התייר הפר את תנאי ההסגר ונסע לשדה התעופה הבינלאומי בקוצ’ין במטרה לעלות על טיסה של החברה הישר לדובאי. הטיסה הייתה אמורה לצאת עם 288 אנשים. המידע אודות נוסע נשא מחלה חיובי עבר כמו אש בשדה קוצים והוא אותר על ידי שירותי ההגירה והבריאות של שדה התעופה יחד עם  עוד 18 נוסעים ששהו במחיצתו.


בסופו של דבר, הטיסה יצאה אל דרכה אחרי כ 3:30 שעות של המתנה כדי לבצע פעולות חיטוי וניקוי יסודיים חוזרים על המטוס ובדיקת שאר 18 הנוסעים האחרים אשר באו עם התייר החולה במגע. כל הנוסעים הללו הושמו בהסגר ובידוד.


טיסות בזמן של מגיפה


תהליך חיטוי מטוסים חשודים


כאשר עולה החשד להימצאותם של נשאים או חולי קורונה מאובחנים בכלי טיס, חייבת חברת התעופה לבצע מספר פעולות על מנת להחזיר את המטוס לפעילות אשר כוללות ניקוי יסודי וחיטוי עמוק. תהליך זה אורך בין 6 – 8 שעות עד להשלמתו הסופית כפי שצוין על ידי צווי רשויות התעופה הבינלאומיות ב 8 למרץ, 2020. ניקוי וחיטוי המטוסים כולל את הפעולות הבאות:


  • חיטוי על ידי עיבוי של תאי הנוסעים.
  • חיטוי עם אלכוהול 70% באופן ידני על כל חלקי הפנים של המטוס כמו מגשי אוכל מתקפלי, מסכים, לחצנים, מושבי ידיים.
  • החלפה של כל כיסויי הראש , הכריות והמושבים.
  • החלפת מסנן האוויר HEPA העביר מיזוג אוויר במהלך טיסה.


העולם כולו נכנס למשמעת עמוקה ביותר בכל הקשור למחלת הקורונה לאחר שהוכרזה על ידי אירגון הבריאות העולמי כמגיפה. הקריסות הכלכליות בעולם התעופה בלתי נמנעות כמו בכל שאר התחומים ברחבי העולם. הציפייה היא ליום בו מתוגר המחלה הזו יחד עם מגיפות אחרות כדוגמת ה – סארס ואז יחל תהליך שיקום כלכלי ארוך שיביא שוב את השמיים לפתוחים.


מגיפה בעולם התעופה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.