מהירות מטוסים פרטיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מטוסים פרטיים נחשבים לשיא היוקרה בתחום התעופה האזרחית – הם מספקים מהירות, קיצור זמנים, שירותיות ברמה עליונה ויוקרה בלעדית לכל אדם אשר יכול להרשות לעצמו זאת, במיוחד אנשי עסקים. אבל, בדיוק כמו הטייסים השונים במהותם האחד מן השני, כך גם מטוסים פרטיים לא נוצרו שווים – חלקם מהירים ומתקדמים יותר מאחרים.


כאשר עולה הנושא של טיסות פרטיות נראה כי ישנה תחרות רבה בתחום זה וכי הוא אינו שונה מכל דבר אחר בעולם העסקי. החשבון מתחיל בחישוב החיסכון ברמת הדקות אשר נחסכות בנסיעה אשר יכולות להניב מיליונים עבור מנהלים, סלבריטאים ואנשי עסקים מתחומים שונים. אבל על מנת להבין מהי בדיוק אותה מהירות טיסה אשר מעלה את קרנם של מטוסים פרטיים צריך לפרוט את הנושא.


טיסות מנהלים


מהירות עליונה במטוסים פרטיים


מטוסים פרטיים פועלים באופן דומה למטוסים מסחריים גדולים אבל השוני בא לידי ביטוי ב”טופ ספיד” שלהם:

  • מהירות שיוט – זוהי הגדרה למהירות שבה המטוס טס בדרך כלל על מנת לחסוך בעלויות ובצריכת דלק למרחק טיסה מקסימלי.
  • מהירות שיוט גבוהה – זוהי המהירות שבה יכול מטוס פרטי לטוס באם נמצא בצורך להגיע ליעד מהר יותר. במקרה זה צריכת הדלק תהיה גדולה יותר וכך גם מחיר השכרת מטוס פרטי.
  • מהירות מקסימלית – זוהי הדרגה הגבוהה ביותר שמטוס יכול להגיע אליה מבלי להתפרק באוויר ולגרום לאסון תעופתי. אופן פעולה זה אינו רציף ואינו נמשך זמן רב או לאורך תקופות ממושכות בגלל אלמנט הפגיעה בגוף המטוס ובמנועים שלו. מהירות זו מביאה כניסה אל מכון בדק בתדירות גבוהה מאוד.


שלושת הפרמטרים הללו יכולים להשתנות מחברה יצרנית אחת לשנייה אבל רובם הגדולים של הנוסעים במטוסים פרטיים יחוו טיסה במהירות שיוט מאחר והיא הבטוחה ביותר. מצד שני, יהיו כאלו אשר ירצו לדחוק את המטוס לקצה היכולת שלו ולנסות להגיע אל מהירויות חדשות כאילו היה מדובר במטוס סילון בטכנולוגיה חדישה – בדומה לניסיונות במכוניות.


בנוסף לכך, חברות יצרניות רבות בוחרות לרשום את מספר המאך של המטוסים שלהם, כלומר את עד כמה יכול המטוס לשבור את מהירות הקול. מהירות זו משתנה לא רק בין הדגמים השונים של צי מטוסים פרטיים כי אם גם בהתאם לתנאי מזג האוויר, הגובה שבו נמצא המטוס, מספר הקילומטרים לשעה וכו’.


מטוס פרטי


מהם המטוסים המהירים ביותר?


לאחר הבנת עיקרון המהירות במטוסים פרטיים נוכל לראות מה מהם המטוסים הפרטיים המהירים ביותר בעולם כיום.


מטוס Cessna Citation X/X+


במקום הראשון נמצא מטוס Cessna Citation X/X+ ונחשב למטוס הפרטי המהיר ביותר בעולם כעת, לפחות עד שמטוסי הסילון ייכנסו לתוקף. המנוע של מטוס זה מיוצר על ידי חברת “רולס רויס” והוא בין המהירים ביותר הן ברמת מהירות שיוט וגם במהירות שיוט גבוהה. אבל, ישנו עוקץ בעניין זה – חברת “צסנה” הפסיקה את ייצור דגם זה כבר בשנת 2018.


מטוס Bombardier Global 7500/8000


שני דגמים של מטוסים נמצאים במקום השני העולמי מבין המטוסים הפרטיים המהירים ביותר. חברת “Bombardier” מייצרת את המטוסים הללו בעלי היכולת להגיע למהירות של 0.925 מאך. חברות עסקיות אשר שוכרות את המטוסים הללו מעידות כי אלו הם מטוסים מאוד מהירים ואפילו שוברי שיאים עולמיים.


מטוס Gulfstream G500/G600/G650/G700


למטוסים של חברה זו יש שיא משלהם – הם בעלי מהירות השיוט הגבוהה ביותר בעולם, מה שמזכה אותם להגיע אל המקום השלישי. למרות העובדה כי המטוסים של חברה זו מורכבים באופן שונה האחד מן השני, המהירות שאליה מגיעים המטוסים זהה לגמרי בכולם.


השכרת מטוסים פרטיים


מטוס Bombardier Global 5500/6500


חברת Bombardier הינה חברה בעלת שם עולמי בכל הקשור לייצור מטוסים וגם הפעם הדגמים הללו נמצאים במקום גבוה מבחינה עולמית כשמטוסים בדגם זה מצוידים במנועי BR700 של חברת “רולס רויס” עם מהירות מירבית ומהירות שיוט גבוהה יותר.


מטוסי Dassault Falcon 7X/8X


אלו מטוסים פרטיים שונים במהותם מאחר והם נקראים “trijet” – הכוונה כאן היא לשימוש שלהם ב – 3 מנועים במקום שניים. העובדה הזו היא שמעלה את מהירותם ויכולתם להגיע למהירות של 0.9 מאך בקרב מטוסים פרטיים. אבל מהירות השיוט שלהם (שהיא המהירות הקובעת בטיסות פרטיות) נמוכה יותר משל חברת Bombardier.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.