מה הקשר בין מעיל חורפי לבין עלויות טיסה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

זוהי עובדה ידועה מראש שעסקי התעופה אינם זולים כלל. חברות תעופה רבות אינן רוצות לאבד את המיקום שלהן בתחום עסקי זה ועל אחת כמה וכמה לא להכריז על פשיטת רגל ולכן במקום להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה הן מחפשות אחר פתרונות ייעול שונות ומשונות.


הדוגמא הטובה ביותר שקיימת כיום בעולם כולו על יכולת חיסכון אדירה הוא סיפורו של “זית”. בשנות ה – 80 חברת התעופה “אמריקן איירליינס” חיפשה היכן ניתן לחתוך בהוצאות מבלי להעלות מחירים לקהל הנוסעים ובכך להשאיר אותם כלקוחות נאמנים. התגלית הייתה בצורת פריט אחד בלבד שיוסר מן התפריט של טיסה אשר כללה ארוחה. הפריט הנבחר היה לא אחר מאשר זית. על ידי ההסרה של זיתים מן הארוחה חסכה חברת התעופה 40,000 דולר במחזור שנתי. הבחירה בזיתים הייתה לא רק צמצום עלות כספית לקנייה אלא גם הורדה במשקל הכללי של כלי הטיס.


מה הקשר בין מעיל חורפי להוצאות דלק


בדומה מאוד למקרה הזה, הצטרפה גם חברת Northwest להחלטה והדיילים התחילו לחתוך את הלימונים עבור המשקאות ל – 16 חתיכות במקום 10. אקט זה אולי נראה ונשמע כקמצנות לשמה, אבל כאשר מחשבים את הכל יחדיו מגיעים לתוצאות מרשימות ביותר.


להביא מעיל או לא?


אם כך, מה הקשר בין מעיל חורף עבה ומגושם לעלות טיסה? על מנת להבין את החיסכון הכספי של חברות טיסה יש גם לראות את העובדה שאותן חברות מחפשות דרכים להקל על משקלו של המטוס ובכך לחסוך ליטרים בהוצאות דלק מטוסים יקר. בשנת 2017 חברת “יונייטד איירליינס” הדהימה את כל נוסעיה בכך שהפסיקה למכור מרכולת “דיוטי-פרי” במטוס. אומנם, אנשים רבים היו מאוכזבים מכך שלא יכלו לרכוש חטיפים, שעונים, בשמים, מוצרי איפור וסיגריות במטוס אך התוצאה הסופית הראתה כי החברה חסכה 5.2 מיליון ליטרים של דלק בשנה ו – 2.3 מיליון דולרים. זהו הישג עצום.


חלק מן הפתרונות היצירתיים שאליהם מגיעות חברות התעופה כוללות בין היתר מעבר לשימוש בכלי אוכל דקים יותר או אף מתכלים שמעבר לחיסכון במשקל גם מעודדים עזרה לאיכות הסביבה. ישנם חברות שונות שהפסיקו להדפיס קבלות עבור מכירות בתוך המטוס ולעבור לאמצעים דיגיטליים בלבד.


חיסכון עלויות בטיסה

החלטות לא שגרתית בחיסכון


בעוד שהדברים הללו נשמעים הגיוניים ולטובת איכות הסביבה וצמצום זיהום אוויר, יש כמה חברות תעופה בינלאומיות אשר הלכו על דרכים שונות ולא הכי שגרתיות. למשל, בשנת 2009 ביקשה חברת תעופה יפנית מקהל הנוסעים להתפנות בשירותים בטרם עלייתם למטוס מתוך מחשבה כי מעשה זה יחסוך להם 5 טון בפליטת פחמן.


חברת “Samoa Air” הטילה “מס משקל” על הנוסעים שלה בשנת 2013. החלטה זו עוררה מחלוקות רבות ועשתה רעש שלילי גדול בתחום התעופה. ההסבר של מנכ”ל החברה באותה העת היה כי הם אינם מוכרים מקומות טיסה אלא משקל בטיסה ומי ששקל יותר מן המותר כולל מזוודה שילם תוספת יוקר.


אחד הרעיונות העתידיים בחברות התעופה מדבר אפילו על השארת טלפונים סלולריים בבית. מחקרים שונים מראים כי כל נוסע אשר מחזיק בטלפון נייד בתוך גוף המטוס עולה לחברת התעופה בערך 1.2 מיליון דולרים הקשורים ישירות למשקל המטוס. מחיר זה קופץ ל – 21.6 מיליון דולרים אם מדובר במחשבים ניידים ולא בטלפונים סלולריים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.