מה משפיע על מחירי הטיסות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

טיסות ליעדים בכל רחבי הגלובוס הפכו להיות מאוד פופולאריים ולא רק בעונת הקיץ – אנשים בוחרים לטוס כמעט בכל יום בשנה, בכל חג ובכל חופשה. ההתלבטות הגדולה היא לאוו דווקא לגבי יעד הטיסה אלא לגבי מחירה – האם הוא יהיה גבוה או נמוך. חיזוי מחירי הטיסות הוא לא עניין פעוט של מה בכך והוא מושפע ממגוון רחב של אלמנטים וההבנה שלהם יכול לתת לכם הצצה ותובנות לגבי מהו הזמן הנכון ביותר להזמין טיסה וגם לטוס בה.

הגורמים המשפיעים על מחירי טיסות

ישנם 5 גורמים עיקריים המשפיעים על מחירי כרטיסי הטיסות בין אם אתם בוחרים לטוס בצורה מסחרית או שמא לשכור מטוס פרטי על מנת להגיע ליעד שלכם באופן יותר חווייתי ואיכותי.

מחירי כרטיסי טיסה

עונתיות

אין ספק כי לעונות השנה יש השפעה מכרעת על מחירי הטיסות גם אם אנו טסים לאורך כל ימות השנה. עדיין, בעונות השיא כמו בחודשי הקיץ או סוף דצמבר ישנו ביקוש גבוה הרבה יותר מבימים אחרים וככל שהביקוש עולה כך גם מושפע המחיר. בגלל ביקוש זה חברות תעופה רבות “מנפחות” את מחירי הכרטיסים במטרה לנצל את העת הזו. לעומת זאת, חברות תעופה ינסו לפתות אתכם בכרטיסי טיסה במחירים מוזלים.

מחירי הדלק

גורם משפיע נוסף הוא מחירי הדלק העולמיים העולים במיוחד בשנה האחרונה בשל תהפוכות ומלחמות בין מדינות. העלייה העולמית במחירי הדלק גורמת גם לחברות התעופה להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה וזאת במטרה לאזן את ההוצאות אשר נכפות עליהן. את אותו הדבר ניתן לומר גם ההיפך – אם מחירי הדלק יצנחו גם מחירי כרטיסי הטיסה ירדו וחברות התעופה יוכלו לחסוך בעזרת תעריפים זולים יותר.

בריאות פיננסית של חברות תעופה

כמו כל חברה אחרת גם חברות תעופה צריכות לנהל את עצמן בצורה מיטבית, להכין תוכנית עסקית, לשכור יועצים עסקיים ולהכין תוכנית שיווק איתנה. הבריאות הפיננסית משפיעה מאוד על יכולתה של החברה להפעיל טיסות, על המשכיותה וקיומה בענף התעופה. אם חברת תעופה תמצא את עצמה בבעיה כלכלית, ייתכן שהיא תצטרך להעלות את המחירים כדי להמשיך לשרוד. לעומת זאת, חברות תעופה הנמצאות באיזון כלכלי ובעלות עלויות תפעול מופחתות עשויות להציע תעריפים תחרותיים יותר.

תחרות בין חברות תעופה

תחרות בין חברות תעופה טובה לצרכן בדיוק כמו ששתי חברות יבוא טובות לצרכנים – התחרות מתקיימת והצרכן מרוויח (ברוב המקרים) מהוזלת המחירים. בשווק תחרותי , חברות תעופה עשויות להשתתף במלחמות מחירים כדי למשוך נוסעים, מה שיוביל למחירים נמוכים יותר, כאשר החברות מתחרות להעלות זו על זו.

גורמים חיצוניים

אירועים עולמיים משפיעים עמוקות על תעשיית התעופה במובנים מדיניים ובמובנים גלובליים – מחירי הטיסות חווים תנודות משמעותיות. גורמים חיצוניים כמו אירועים פוליטיים, אסונות טבע, מגיפות ותנאים כלכליים, יכולים להשפיע על מחירי הטיסות. חוסר יציבות פוליטית, הגבלות נסיעה או חששות ביטחוניים באזור מסוים, כמו במלחמה רוסיה-אוקראינה, עלולים לגרום להפחתת הביקוש ולירידה במחירים הבאים. לעומת זאת, כלכלה איתנה ואמון צרכנים גובר עלולים להוביל לביקוש מוגבר ולמחירי טיסות פוטנציאליים מנופחים.

טיסות לחו"ל

מהו הזמן הטוב ביותר להזמנת טיסה?

חלון ההזדמנויות האידיאלי להזמנת טיסה איכותית ינוע בין 3 חודשים עד חודש לתאריך הטיסה. אלה הם גם הזמנים שחברות התעופה השונות מפרסמות את מחיריהן, למרות שכיום יש חברות לואוקוסט אשר מעלות את הלו”ז שלהן גם חצי שנה מראש ואף יותר. אבל, ב-3 החודשים הללו תוכלו למצוא את האיזון הנכון הנמצא בין מחירי הטיסה, מקומות ישיבה וכבודה.

הזמנת כרטיסי טיסה מראש מעבר ל-3 חודשים או המתנה לרגע האחרון, עשויה לפעמים להוביל למחירים גבוהים יותר. אם תזמינו מוקדם מדי, ייתכן שחברות התעופה לא שחררו את כל המושבים הזמינים או תעריפי המבצע. לעומת זאת, אם תחכו לרגע האחרון, זמינות המושבים עשויה להיות מוגבלת והמחירים עלולים לעלות כדי לענות על הביקוש המוגבר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.