מה קרה למטוסים הפרטיים של מלך הרוק אנד רול?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אלביס פרסלי – מוזיקאי, יוצר וזמר שובר שיאים ובין הגדולים בכל הזמנים, המכונה גם “מלך הרוק אנד רול” תמיד יהיה רלוונטי. לאחרונה יצא סרט המגולל את סיפור חייו של פרסלי לבתי הקולנוע ועד מהרה הפך לסרט שובר קופות. עם עלייתו של הסרט החלה התעסקות סביב חייו, הסרט עורר שאלות רבות בקרב הצופים והפך לנושא שיחה פופולרי בקרב הציבור. אחת השאלות הנפוצות שהמון אנשים תהו לגביה – היכן צי המטוסים שהיה לאלביס פרסלי?

אלביס פרסלי

ליסה מארי

לאלביס היו מספר מטוסים פרטיים. את מטוסו הראשון אלביס רכש בשנת 1975 ומחירו עמד על סך 250,000 דולר. היום המטוס מוערך בכמיליון דולרים. אלביס קרא למטוס על שם ביתו, ליסה מארי. לאחר רכישתו, אלביס החליט לשפץ את כל המטוס ולהכשיר אותו במכון בדק פרטי. למטוס נוספו שני חדרי שינה גדולים ומאובזרים, שני חדרי אמבטיה, חדר ישיבות, כל הספות היו עשויות זמש ועור וחגורות המטוס היו מצופות זהב. מצדו החיצוני של המטוס, שני פסים בצבעים כחול ואדום קישטו אותו. על זנב המטוס צוירו ראשי התיבות המאפיינות את פרסלי, TCB  ונוסף גם ציור של דגל ארצות הברית. כל טיסה עלתה כ- 404,000 דולרים.

לאחר מותו של אלביס, מטוסו עבר אל חברה בגרייסלנד לטובת תצוגה, לאחר מספר שנים המטוס עבר צביעה מחדש וחזר אל התצוגה. המטוס הפך למקום תיירותי מאד בקרב המעריצים של פרסלי ואף נשמר ככל האפשר.

מטוסים נוספים בצי הפרטי

בזמן שיפוצו של המטוס הראשון שלו, אלביס רכש מטוס פרטי נוסף שבהמשך יצטרף אל צי מטוסיו. בשנת 1977, בסמוך למותו, אלביס קנה עוד שלושה מטוסים. על מטוסו השני פרסלי שילם כ- 900,000 דולרים, וגם אותו שפץ לאחר קנייתו, פרסלי שינה את צבעי המושבים, ובדומה למטוסו הראשון, אלביס הוסיף למטוס שני חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה. לאחר מותו גם מטוס זה נמכר על ידי משפחתו לשם תצוגה ונפתח לביקורים של הציבור הרחב.

מטוס פרטי

המטוס האחרון של אלביס פרסלי

את מטוסו השלישי והאחרון אלביס קנה בשנת 1976. גם את המטוס הזה אלביס החליט לשפץ. פרסלי הוסיף אל המטוס ספות, את המושבים ריפד בקטיפה ורודה, הוסיף שטיחים, ופנים המטוס נצבע באדום.

כאשר אלביס נפטר, מטוס זה נשלח למדבר בניו מקסיקו בעקבות אדם פרטי אשר רכש אותו. המטוס לא היה בשימוש כ 30 שנה. לאחר תקופת זמן ממושכת בה היה מושבת, המטוס הועמד למכירה פומבית וזכה להמון תשומת לב למרות שכלל לא היה כשיר לטיסה עקב חלקים חסרים. בשנת 2017, לאחר כמספר שנים שהמטוס הוצע למכירה, אדם אנונימי רכש אותו בסך של 430,000 דולר. לכן כיום אף אדם לא יודע היכן מטוס זה ומה עלה בגורלו.

כיום, שני המטוסים האחרים עדיין מוצגים לביקורים הפתוחים לקהל הרחב ואף הפכו ליעד פופולארי בקרב מעריציו של אלביס ואנשים סקרנים נוספים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.