מטוס פרטי בשדה תעופה גדול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

האם מטוסים פרטיים יכולים לנחות בשדות תעופה גדולים?


שדות תעופה בינלאומיים משתרעים על שטח אדמה עצום ורחב מימדים. ההמראות והנחיתות בהם מורכבים ביותר מאחר והם מכילים עשרות ואפילו מאות כלי תעופה שונים ומגוונים על המסלולים שלהם. המחשבה הראשונה מכוונת לרעיון כי גם טיסות פרטיות יכולות ליהנות משירותיו של שדה תעופה גדול בעת המראה או נחיתה. אך, האם כך הוא הדבר?


שהיית מטוסים בשדה תעופה גדול


המתנה עד לנחיתה


אין זה דבר נפוץ כי טייסים יקבלו אישור לנחיתה בשדה תעופה באופן מיידי. במקרים רבים פקחי הטיסה הנמצאים במגדלי הפיקוח מורים על הטייסים להיכנס ל”חדרי המתנה” באזור האווירי בעודם נמצאים במרחק של כ – 11,000 רגל. כאשר מדובר על מטוסים פרטיים המעוניינים להיכנס אל רשימת ההמתנה, הבעיה עוד יותר גדולה ובמקרים רבים הם מופנים אל שדות תעופה אחרים אשר יוכלו לקבלם.


שוני במהירויות


כאשר מטוסים נכנסים למצבים של נחיתה, רובם הגדול אינו שונה האחד מן השני. צי מטוסים של טיסות פרטיות או טיסות מסחריות מגיע למהירויות תקניות לפני הנחיתה. אולם, ממש לפני ההגעה אל הקרקע, מטוס פרטי מאט את מהירותו באופן ניכר לעומת מטוס מסחרי גדול. השוני הזה עלול לייצור מצבים בהם מטוסים יוצרים “פקק אווירי” בעת כניסתם למצב נחיתה.


מיסוי על שהייה בנמל תעופה בינלאומי


עצם הימצאותו של מטוס פרטי בשדה תעופה בינלאומי גורר שורה ארוכה של מיסים המייקרים את עלויות הטיסה עבור חברת התעופה ועבור הנוסע:

  • מס נחיתה.
  • מס ביטחון.
  • מס חנייה ושהייה.
  • מס עבור טיפול בכלי התעופה.
  • מס העברות ומיסי נמל.


מטוסים פרטיים בנמלי תעופה בינלאומיים


חנייה לטווח ארוך


נחיתה של מטוס מחייבת אותו לעבור בדיקת אנשי צוות מאת מכון בדק מוסמך לפני שניתן יהיה לאשר לו המראה להמשך הדרך. עד שמטוס פרטי מאושר ליציאה לטיסה, עליו להישאר בשדה התעופה. לעיתים, מטוסים פרטיים הנמצאים בשדה תעופה בינלאומי גדול נותרים במקומות מאוד מרוחקים מאולמות הכניסה והדבר מקשה הן על צוות הטיסה ועל הנוסעים.


עמידה בזמנים וטיפול בנוסעים


עיכובי טיסות אינם יוצאי דופן כאשר מדובר בטיסות מסחריות ופעמים רבות העיכובים הללו נוצרים בשל צפיפות בתנועת מטוסים בשדה התעופה. אולם, מטוסים פרטיים אשר ממריאים משדה המיועד עבורם נהנים מעמידה בזמנים ללא עיכובים, יחס אישי ומפנק מכלל צוות הטיסה עם שירותים נלווים אשר משאירים טעם טוב לחוויה נפלאה.


המסקנה הברורה היא שאומנם מטוסים פרטיים יכולים לנחות בכל שדה תעופה ברחבי העולם, בין אם מדובר בשדה תעופה בינלואמי או שדה תעופה פרטי וקטן יותר, הבחירה הטובה ביותר תהיה לשהות בשדה המיועד לטיסות פרטיות. מכך מרוויחים כל הצדדים – הנוסעים המקבלים יחס חם ומחבק וצוות הטיסה, על כל אנשיו, אשר עומדים ביעדים בצורה המקצועית והבטוחה ביותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.