מטוס קל ססנה 172

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מטוס “ססנה 172” סקייהוק הינו מטוס חד-מנועי בעל כנף אחת גבוהה. המטוס נבנה ויוצר על ידי חברת התעופה “ססנה” וטס לראשונה בשנת 1955. זהו המטוס הנפוץ ביותר והדגם שהופץ בכמויות הגדולות ביותר בכל העולם. הפופולריות שלו לא פחתה עם השנים, דבר אשר חיזק את מעמדו בתור המטוס המצליח ביותר בכל הזמנים. לאורך השנים חברת ססנה הפיצה יותר מ – 43,000 יחידות של מטוס מדגם זה.


הדגמים שהיו בעבר המתחרים של מטוס הססנה 172 לא מיוצרים יותר וכיום הדגם המתחרה שלו הוא מטוס “דיאמונד DA40”. מטוס הססנה 172 היה המטוס אשר באמצעותו נקבע השיא לטיסה הארוכה ביותר בשנת 1959 שארכה 64 ימים, 22 שעות ו – 19 דקות. זהו שיא שעדיין לא נשבר, את המטוס מתדלקים באמצעות משאית דלק מהאדמה.


מטוס ססנה 172


פיתוח מטוס הססנה 172


בתחילת דרכו היה מטוס ססנה 172 כלי נחיתה בעל שלושה גלגלים וציוד בסיסי. בינואר 1955 הוצגה גרסה משופרת של המטוס ססנה 170 עם מדפים גדולים יותר והגה כיוון זוויתי במטרה לשנות את הפרופיל האווירודינמי. בשלבי הפיתוח הבאים החברה השיקה את הגרסה החדשה בתור דגם חדש – ססנה 172, דגם זה נחל הצלחה גדולה ובמהלך שנת 1956 נבנו יותר מ-1,400 מטוסים.


הדגמים הראשונים של מטוס ססנה 172 היו בעלי קווי דמיון משותפים למטוס הססנה 170, בעיקר במבנה. בשנת 1962 הותקן ציוד נחיתה חדיש יותר בדגם הכולל הגה כיוון נשלף לאחור וזהו המפרט הנצפה גם כיום במטוסים אלה.


השינוי החיצוני האחרון שנעשה במטוס היה בשנת 1963 בגרסה הרביעית והאחרונה שלו. השינוי כלל יצירת חלק אחורי נמוך יותר, דבר אשר אפשר הוספת חלון ויצירת שדה ראייה נרחב ביותר. מאותו הרגע חברת “ססנה” לא שינתה את המפרט או המראה של דגם זה, מלבד עדכוני המערכות האלקטרוניות ושיפורי מנוע. בשנת 1996 הושק דגם “ססנה R172 בעל 160 כוחות סוס ו – 120 קילוואט ששודרג אף הוא עם השנים למטוס עם 180 כוחות סוס ו – 135 קילוואט.


כיום משמש מטוס מדגם זה ככלי טיס בבית הספר לטיסה או כמטוס המיועד לטיסות ניסוי וטיסות גשם. אפשרות נוספת לשימוש במטוס הססנה 172 היא טיסות חוויה כמו לדוגמא: טיסות כייף לילדים, טיסה בשמי הארץ, טיסת לילה ועוד אירועים מהנים.


שימושים צבאיים


אחד הסוגים השונים של ססנה 172 משמש את חיל האוויר של צבא ארה”ב. בנוסף, משמר הגבול האמריקאי משתמש במטוסים אלה למשימות תצפית על הגבול עם מקסיקו. מדינות נוספות שנעזרות במטוס ססנה במאמציהן הצבאיים: אירלנד, אוסטריה, בוליביה, צ’ילי, אקוואדור, הונדורס, גואטמלה, ליטא, פקיסטן, פיליפינים ועוד.


מטוס ססנה 172 באוויר


מפרט טכני של מטוס ססנה 172


מטוס הססנה 172 מאפשר מקום לצוות אחד המורכב משלושה נוסעים. אורכו מגיע ל 8.28 מטרים וגובהו ל – 2.72 מטרים. משקל מטוס הססנה 172 נע בין 767 ק”ג כאשר הוא ריק ו – 1,111 ק”ג כאשר הוא במצב מלא ומקסימאלי. קיבולת הדלק שלו היא 212 ליטרים והוא בעל 2 מדחפי להב ממתכת. מטוס זה מכיל מנוע בעל ארבעה צילינדרים אשר מגיע ל 160 כוחות סוס. מוטת הכנפיים של מטוס זה מגיעה ל 11 מטרים ואילו שטח כנף מקסימאלית נושק ל 16.2 מטרים.


ביצועים בזמן אמת


במהלך טיסה ניתן למדוד את ביצועיו של מטוס הססנה 172 במספר מדדים:

  • מהירות מקסימלית: 302 קמ”ש.
  • מהירות במצב דאייה: 226 קמ”ש.
  • מהירות האטה: 87 קמ”ש.


עתיד מטוס הססנה 172


אפשרויות הפיתוח העתידיות של ססנה 172 כוללות בניית מוניות מעופפות מונעות באמצעות חשמל. בשנת 2012 הוצגה גרסה ראשונית של כלי הטיס הנטען בסוללות. כלי הטיס עבר מספר טיסות מבחן מוצלחות.


המידע לקוח מתוך אתר ויקיפדיה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.