מיומנה של טייסת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin



תמיד ידעתי שאני רוצה לטוס! אבל בלי לנסות לא הייתי יכולה להיות בטוחה עד כמה אני אהנה ואצליח… ההחלטה הראשונה, כחלק מרצף החלטות שעוד יבואו בהמשך, הייתה לעשות רישיון טיס פרטי, בארץ. אין כמו ללמוד את הבסיס בשפת אם. במהלך לימודי הטיס עבדתי במשרה מלאה, כשחלק ניכר מהמשכורת נועד למימון שיעורי הטיסה. עברה שנה שלמה עד לקבלת הרישיון הנכסף, במהלכה הבנתי כי אני מעוניינת להיכנס לתחום באופן מקצועי.


אז כבר היה ברור לי – אני רוצה להגשים את החלום! השאלות הבאות היו: איפה? ואיך מממנים את הסיפור היקר הזה במינימום זמן? החלטתי לטוס לארה”ב, גם בכדי לצבור ניסיון עשיר בעולם התעופה ולהיחשף לעולם הזה במדינות שונות.


לימודים אקדמים


מחקר קצר, והחלטתי להירשם ללימודים ב – Flight Safety Academy, הנמצאת ב Vero Beach שב – Florida. הלימודים באקדמיה היו מאוד אינטנסיביים. לימודי קרקע (חודש עבור כל הגדר), שיעורי תאוריה פרטניים עם מדריך טיסה, וכמובן לימודי טיסה מעשיים. כל התלמידים באקדמיה מתגוררים במעונות האקדמיה, דבר שחשף אותי לסטודנטים לטיסה בשלבים שונים ממקומות שונים. כולנו הפרנו זה את זה, למדנו יחד ועברנו יחד את השלבים השונים. לשיעורי הטיסה צוותנו לזוגות, כאשר אחד מאיתנו הטייס ממושב שמאל, והאחר ישב במושב האחורי כדי ללמוד מניסיונו וטעויותיו של חבר-הצוות.


חווית הלימוד הזו הייתה מאוד שונה עבורי, עם זאת מאוד מספקת ומעשירה. ישנם דברים שלא ניתן לראות כאשר מטיסים את המטוס, אך קל מאוד להבחין בהם כאשר מסתכלים על מישהו מהצד. כסא ימין נחשב לכסא החכמים. כל רישיון או הגדר מצריך מבחן בן שלושה שלבים: מבחן תיאורטי כתוב, מבחן תיאורטי בע”פ, ומבחן טיסה מעשי. לאחר השלמת שלושת המבחנים, מקבלים את ההגדר וממשיכים לשלב הבא. שנת הלימודים הראשונה שלי ב – Flight Safety נתנה את פרותיה, במהלכה השגתי הגדר רב-מנועי, הגדר מכשירים ורישיון מסחרי רב-מנועי.


עברתי עוד שלב. סיימתי את לימודי באקדמיה. איך ממשיכים מכאן? עוד החלטה שצריך לקבל. עדיין מוקדם מידי לחזור לארץ..


נרשמתי לאוניברסיטה לאווירונאוטיקה Embry Riddle Aeronautical University. הקמפוס ממוקם ב-Orlando, וכדי לקצר את משך הנסיעה ללימודים החלטתי לעבור לגור ב-Daytona Beach, עיר במרחק של 45 דקות נסיעה מהקמפוס. ב – Daytona הוספתי הגדר חד-מנועי לרישיון המסחרי שלי, וגולת הכותרת – התחלתי בלימודי ההדרכה. גם כאן, הלימודים כוללים קורס קרקעי שמשכו חודש ימים, שיעורי תיאוריה וטיסה פרטניים מול המדריך שלי. במקביל ללימודי ההדרכה האינטנסיביים, אני נוסעת ל – Orlando פעמיים בשבוע על מנת להשלים את הלימודים האקדמיים. כמו בארץ, כמובן שלימודי באוניברסיטה אינם חפים מעבודות, מבחנים ומטלות הדורשים חלק ניכר מזמני. כשאסיים את הגדר ההדרכה החד-מנועי, אני מתכננת להמשיך להגדר הדרכה מכשירים, והגדר הדרכה רב-מנועי.


yasmin1

הדרכה כבסיס


הדרכה היא בעיני הרבה יותר מדרך לצבור שעות טיסה וניסיון כדי להתקבל לעבודה בחברת תעופה. על אף שמטרתי הסופית היא להצטרף לחברת תעופה כטייסת מן המניין, טיסה בתור מדריכת טיסה מספקת ניסיון שאין שני לו. הדרכה דורשת את הרמה הגבוהה ביותר של ידע וכישורים. היא דורשת התמודדות עם אינספור מצבים, פיקוח על חבר צוות, ובו-בזמן פיקוח על המטוס והטסתו. עלי לוודא כי החניך שלי עומד בדרישות ומקבל את ההדרכה הטובה ביותר עבורה הוא משלם, אבל לא שוכח להנות, ולחוות את חווית הטיסה במלואה. להוביל חניך מהקרקע לאוויר היא חוויה מספקת ומרגשת, ויעידו על כך כל מדריכי הטיסה במונאייר שהביאו אותי ואחרים שכמותי כל הדרך עד לקבלת רישיון טיס.


יתרונות וגעגועים הביתה


כמובן שחיי אינם מסתכמים בלימודי הטיסה בלבד. חבריי ואני נוהגים לבלות ולתור את פלורידה ככל שמתאפשר לנו, אם במטוס ואם ברכב. פעמים רבות אנו שוכרים מטוס וטסים לשדה קטן ללא מגדל פיקוח. בשדה מקבלים רכב באדיבות נותן השירות בשדה, יוצאים לאכול צהריים במסעדה מקומית וטסים חזרה.


בסופי-השבוע אנחנו יוצאים לאחת הערים הגדולות בפלורידה (Miami ,Tampa ,Orlando) על מנת לבלות ולחגוג, לאכול במסעדות טובות, להנות מפארקים כמו Disney World, Universal Studios ושאר האטרקציות שפלורידה מציעה. לא פסחנו גם על חוף הים הסמוך אלינו, וכן הבריכה והג’קוזי הנמצאים במקום מגורינו.


עם כל החוויות העשירות הללו ולימודי הפוריים, אני יודעת שבסופו של יום ארצה לחזור לארץ ולטוס בחברת תעופה ישראלית, ומקווה שבעתיד הלא רחוק אוכל להגשים גם משאלה זו. המרחק מהבית, החברים והמשפחה הוא בהחלט לא קל, אך המוטיבציה גבוהה ומאפשרת להמשיך ולהצליח, כשברקע עומדת המטרה הסופית.


שמי יסמין, אני בת 28, מהרצליה. בימים אלה אני קרבה לסיים את הגדר ההדרכה שלי על מטוס חד מנועי בארה”ב. בכל פעם שאני מגיעה לביקור בארץ, אני קופצת להרצליה, “שדה הבית שלי”. את דרכי בעולם התעופה התחלתי במונאייר בהרצליה בשנת 2008, ולמרות המרחבים העצומים בארה”ב, אני שמחה תמיד לשוב ולטוס בשמי הארץ.


yasmin2

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.