מכונאי מטוסים מודה בניסיון חבלה במטוס נוסעים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אחד המקרים המסעירים ביותר שקרו בעולם התעופה בשנה האחרונה היה מקרה אישומו של עובד בחברת “אמריקן איירליינס” בחבלה במטוס נוסעים. המקרה התרחש ביולי של שנת 2019  בפלורידה שבארצות הברית והגיע לחקירה פדרלית שבסופה הודה עבדול-מג’יד מערוף אחמד אלני, מכונאי המועסק על ידי החברה, באשמה. חברת התעופה הוציאה את העובד משורותיה וכן שיתפה פעולה עם החקירה ואף שיבחה את הרשויות האמריקאיות בניהם הFBI  ומשרד המשפטים על החקירה.


מקרה החבלה


מטוס הבואינג בו התבצעה החבלה היה אמור להמריא ב – 17 ביולי ממיאמי ליעד באיי הבהאמה ועליו 150 נוסעים ונוסעות. הטיסה התבטלה מה שמנע את האסון הנוראי שעמד להתרחש. בחקירה שהתרחשה מאוחר יותר התגלה כי לפני הטיסה, נראה אלני, מכונאי מטוסים בחברה, בצילומי אבטחה מתעסק בחלקים בגוף המטוס. לבסוף נמצא כי אלני החליט לעקור מהמקום את מכשיר ה – AMD שאחראי על הצגת נתונים חשובים ביותר כמו מהירות הטיסה וגובה הטיסה.


צי מטוסים


אלני, שזוהה על ידי בעלי תפקידים אחרים בחברה בצילומי האבטחה, הוציא את המכשיר מהמקום כאמור ובמקומו שם בחלל הריק שנותר בגוף המטוס חתיכת ספוג בצורה דומה, אותה קיבע למקום עם דבק מהיר. בחקירות ובמשפט, כששאלו את אלני לכוונותיו הצהיר שלא הייתה לו כוונה לפגוע במטוס עצמו או בנוסעים על הטיסה, מה שהפיג את החשש לפיגוע שנאה או טרור, אלא שהיה מתוסכל מהמשבר שנוצר בין איגוד העובדים לחברת התעופה וקיווה שהחבלה במטוס תגרום לכך שיבקשו את שירותו בתור מכונאי מטוסים, מה שירוויח לו שעות עבודה נוספות וכסף.


הטיפול במקרה


כמו שכבר נאמר, הטיסה נמנעה מהמראה בנס ומטוס הבואינג וכל נוסעיו נותרו ללא פגע, אך לקח זמן לברר ולהבין מה קרה ומדוע כך שבסופו של דבר רק ב – 5 לספטמבר נעצר אלני  בחשד לחבלה במטוס והוא הושהה ללא שכר מעבודתו. יומיים לאחר מכן פיטרה חברת התעופה את המכונאי.  המשטרה האמריקאית ראתה לנכון להגיש כתב אישום כנגד העובד לשעבר והמשפט נערך בחודשים האחרונים, כאשר ב – 18 בדצמבר אלני החליט להודות באשמה.


חברת “אמריקן איירליינס” הגיבה לחדשות בעקבות המקרה ופרסומו: ” אנחנו אסירי תודה על עבודתם של ה – FBI  ,משרד המשפטים של ארצות הברית ורשויות נוספות בפתירת העניין הזה. אמריקן איירליינס שיתפה פעולה באופן מלא במהלך החקירה. אחרי שנודענו להאשמות, חקרנו את צי המטוסים שמר אלני עבד בהם על מנת לוודא שהם בטוחים. המעשה שלו לא תואם את העבודה ברמה העולמית הנעשית כל יום על ידי 15,000 המומחים שלנו לבטיחות בפעולות טכניות.  אנו גאים בהם ובמקצוע אותו הם מציגים. בטיחות היא הבסיס של כל מה שאנו עושים ואנו יודעים שצוות התחזוקה שלנו לוקח את האחריות הזאת ברצינות בכל יום.”


בדיקת מנועים לפני המראה


אסונות במטוסי בואינג


מטוסי בואינג ידועים לשמצה לאחרונה, בין היתר בגלל המקרה הזה, אך גם בעקבות מקרים נוספים של תקלות והתרסקויות שיצרו נזק רב. חברת בואינג היא חברה ידועה, ותיקה ומוכרת שמייצרת מטוסים מסוגים רבים, המוכר בניהם הוא בואינג 737 הגדול במיוחד נועד לטיסות ארוכות טווח.  השנה נרשמו עד חודש מרץ 2 התרסקויות מזעזעות של אותו דגם מטוס, באחת מהם נספו כל הנוסעים והצוות (יותר מ – 150 אנשים) ובמקרה השנים נספו כמעט 200 איש. כרגע לא נראה שיש קשר בין המקרים והם לא יוחסו לחבלה, כמו ה”כמעט אסון” הזה אך אולי כדאי שחברת בואינג תעשה חשיבה מחדש בבדיקה של מכון בדק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.