מסמכים ורישיונות בטיסות פרטיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

שכירתו של מטוס פרטי לטיסה הינה חוויה שונה לגמרי במהותה מאשר טיסות מסחריות. בטיסה פרטית כל הנעשה מתוכנן מראש על מנת לייצור אוויר מרגיעה ויוקרתית תוך שמירה על יעילות מרבית, מהירות ונוחות.


השמירה הקפדנית על רמה ותודעת שירות גבוהה כולל בתוכו גם את כל האלמנטים האדמיניסטרטיביים אשר אותם עוברים נוסעים בין אם מדובר על טיסות פרטיות או טיסות מסחריות כמו בדיקת דרכונים, הגירה, העברת חיות מחמד, שליחת מזוודות וכו’. אך, האם התהליך שאותו עוברים נוסעים בטיסות מסחריות דומה או שווה בערכו לטיסות פרטיות?


מסמכים ורישיונות בטיסות מסחריות


בדיקת דרכונים בטיסות פרטיות


פעמים רבות עולה השאלה – “האם ישנו צורך בדרכון בטיסות פרטיות?”. השאלה עצמה מגיעה מתוך ההבנה כי כאשר שוכרים מטוס פרטי על מנת להגיע למקום יעד עבור צרכים עסקיים או פרטיים, מובן כי אין צורך בדרכון. התשובה הבלעדית עבור שאלה זו היא – כן! בהחלט ישנו צורך בדרכון. אותן דרישות מחלקת ההגירה מתקיימות הן לגבי טיסות פרטיות ולגבי מסחריות. היציאה מגבולות המדינה מחייבות את הימצאותם של מסמכים כדוגמת דרכון או ויזה בינלאומית.


אבל, לעומת התהליך הארוך ולעתים גם מייגע, בטיסות פרטיות ישנה חשיבות רבה למהירות וכך נוצר מצב שבו נרשמים הדרכונים מהר הרבה יותר.


בדיקת מסמכים מזהים בשדות התעופה


ברגע שבו תשכרו מטוס פרטי לשימושים שונים ותהיה בו יציאה מגבולות המדינה, ייגש אליכם צוות דיילות קרקע וייקח את כל המסמכים הרלוונטיים על מנת לצלם אותם. עניין זה נעשה על מנת לייצור מניפסט טיסה כדי לרשום את כל הנוכחים על גבי כלי הטיס. המניפסט הינו מסמך רשמי שנמצא בשימוש של רשויות ההגירה ושדות התעופה בכל רחבי העולם. זוהי גם דרך נוספת לקצר זמנים בעת ההגעה אל מקום היעד.


אין הדבר אומר כי לא ניתן לערוך שינויים מן הרגע שבו המניפסט הודפס. גם במהלך הטיסה עצמה ניתן לנחות ולהמריא אל מקום אחר והמניפסט יעבור את השינויים הרצויים.


זמני הגעה לשדה התעופה


כולם ערים לעובדה כי לטיסות מסחריות בשדות תעופה בינלאומיים גדולים יש להגיע כשעתיים לפני הטיסה על מנת לעבור את שורת הבדיקות על לזמן העלייה למטוס. אולם, בטיסות פרטיות לא כך הוא הדבר. זמני ההגעה לטיסה פרטית נעים בין 5 דקות ועד ל – 30 דקות לכל היותר. ברובם הגדול של שדות התעופה הפרטיים תהיה חנייה צמודה לשדה, כך שגם המרחק מן החניה ועד לכניסה אינו גדול. ישנם שדות תעופה אשר מתירים כניסת רכבים כמעט עד לפתח המטוס כאשר צוות מיוחד אשר מציע שירותים נלווים ילווה את הנוסעים בנעימות.


טיסות פרטיות


סריקת מזוודות ושליחת מטען


חלק מן התהליך אשר אותו עוברים נוסעים בשדות התעופה קשור ישירות לסריקת מזוודות ושליחת מטען גדול אל בטן המטוס. שלב זה זהה במהותו גם בטיסות פרטיות. חוקי הבטיחות ובטחון שדה במדינה מחייבים לסרוק כל מטען אשר יוצא מן הגבולות. אבל השוני הגדול ביותר הוא היחס האישי והזמנים הקצרים בכל התהליך הנוכחי.


כרטיסי טיסה בטיסות פרטיות


טיסות פרטיות הן חופשיות לגמרי מכרטיסי טיסה או מהצורך בכרטוס מקדים. כאשר שוכרים מטוס עבור טיסה פרטית מקבלים את כל השירותים הרגילים עם תוספת של שירותים נלווים ואין בכלל צורך לרכוש כרטיס טיסה.


כאשר מגיעים לשדה התעופה, מקבלים לוח זמנים הכולל בתוכו גם תקציר מסודר על כל הנוכחים ואף מהו מספר הטיסה והמטוס. ישנם שדות תעופה ברחבי העולם אשר יבקשו אישור בטיחות נוסף, אך זהו אינו קשור לכרטיס טיסה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.