מערכת מעקב חדישה למטוסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

בימים אלו נכנס חידוש היסטורי לעולם התעופה והטיסה. באירלנד עלתה, לראשונה בעולם, מערכת היכולה לזהות את מיקומם של מטוסים, לשדר ולדווח אותו לעולם. בימינו אפשר לחשוב שהדבר כבר פשוט ומובן כיוון שכולנו משתמשים ב – GPS טכנולוגיות המיקום הלווייני באופן קבוע ביומיום, אמנם יצירת מערכת איתור ומעקב למטוסים הציבה מול המהנדסים והחוקרים אתגרים חדשים ולכן החידוש הזה מרגש במיוחד.


מערכת מעקב GPS למטוסים


הטכנולוגיה


הטכנולוגיה שפותחה מתבססת על רכיב תקשורת שיש כמעט בכל מטוס ובעזרת לוויינים מסוגלת לאתר את המיקום שלה בכל מצב. במיזם זה התגברו החוקרים והמהנדסים על אתגרים שונים כמו גובה הטיסה של המטוסים; צריך להתחשב במאפייני מגנטיות ולחץ שונים המשתנים לפי הקרבה לאטמוספירה ולגרעין כדור הארץ. בנוסף לכך, המערכות החשמליות במטוסים רגישות במיוחד לכל הפרעה וההתנהלות סביבם וכל הקשור לקרינה וגלי שידור מורכבת ומסובכת יותר מאשר במכשירים ובמכונות אחרים.


אתגר נוסף שיש להתמודד איתו במערכות הנוגעות עבור כלי טיס וטיסה הוא מהירות הטיסה. אם המכשיר המאתר צריך להתעדכן כל כמה דקות או כמה שניות – הבדל זה יוצר פער משמעותי בין מטוסים לבין מכוניות או כלי רכב אחרים שנעים במהירויות בסדרי גודל שונים לחלוטין. המערכת החדישה צריכה להתחשב גם בזה על מנת להיות יעילה ואפקטיבית ולא לגרום לפער גדול מדיי בין זמני השידור והמיקום המוצגים.


השימושים בטכנולוגיית המעקב


אז עכשיו, כשקיימת טכנולוגיה כזו המאפשרת לנו לזהות את המיקום של המטוס בכל עת, מה הם השימושים שלה? כיצד היא מועילה לנו? ובעצם למה היא קיימת?


מערכת מעקב חדישה למטוסים


אחד השימושים המעניינים שיכולים להתפתח מהטכנולוגיה החדישה הוא תכנון ותזמון יעיל יותר זמן זמני הגעה במטוס. מערכת לאיתור המטוס תוכל לאפשר תקשורת יעילה יותר עם מגדלי פיקוח בשדות תעופה ובכך לאפשר להם לצפות מראש עד גבול מסוים את הגעתם של מטוסים פרטיים ומסחריים והצגת זמן הגעה שמשקף באופן מדויק יותר את האמת. בנוסף לכך, יהיה קל יותר למגדל הפיקוח לתכנן את הגעתם של המטוסים לשדה התעופה ובכך למנוע עיכובים ובעיות הנוגעות לעומס כלי תעופה במקום.


למרות האפשרויות המגוונות החדשות שנפתחות בעקבות טכנולוגיית המעקב, כרגע אחד השימושים המרכזיים שמפרסמים אותה ומסבירים עליה דרכו הוא איתור מטוסים במצוקה. בעת חירום, אחד הפחדים הגדולים הוא שמערכות הקשר של המטוס יקרסו ואיתם גם כל יכולת להודיע על מצוקה וקבלת עזרה.


הבעיה העיקרית שנוצרה במקרים בהם עוד הספיקו לדווח על תקלה או מצוקה במטוס היא הקושי הרב לאתר את אותו תוך כדי שמערכותיו קורסות בשמיים. פרט זה תקף במיוחד לגבי מטוסים שטסים מעל הים או במסלולים ארוכים, שללא קואורדינטות מדויקות פשוט לא מצליחים לדווח היכן הם נמצאים. הטכנולוגיה החדשה מהווה פתרון שגואל את השוהים על מטוסים כאלו וברגע שידווחו על מצוקה יהיה ניתן לאתרם ולשלוח את הצוות לחלץ אותם בבטחה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.